4 tips om de opt-in te verhogen

Karel
1/4/2008
Internet marketing
X
min leestijd
Karel
1/4/2008
Internet marketing
X
min leestijd

In Nederland wordt nog maar weinig gebruik gemaakt van zogenaamde Squeeze of opt-in pagina's. Het doel van dergelijke pagina's is het verzamelen van klantgegevens, vaak email, om deze later aanbiedingen te kunnen doen. Vaak staat er tegenover deze gegevens en wederdienst in de vorm van een e-book of rapport. Een voorbeeld van een squeeze pagina vind je hier.Om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk bezoekers hun gegevens achterlaten zijn er een aantal manieren om deze sqeeuze pagina's te optimaliseren.Tip #1: Vertel bezoekers precies wat ze moeten doenWanneer een bezoeker op je squeeze pagina terecht komt moet in één oogopslag duidelijk zijn wat de bezoeker kan en moet doen. Wil je dus dat ze zich inschrijven op je nieuwsbrief dan moet je duidelijk vermelden: Vul hier je gegevens in en je ontvangt onze gratis nieuwsbrief.Tip #2: Laat zien wat je te bieden hebtWanneer bezoekers een gratis e-book krijgen bij de inschrijving laat dit e-book dan ook visueel zien. Zorg ervoor dat de afbeelding professioneel oogt!Tip #3: Vraag alleen het noodzakelijke!Nog te vaak kom ik op inschrijvingspagina's voor een digitale nieuwsbrief waarbij ik mijn volledige adresgegevens (inclusief telefoon- en faxnummer) moet invullen. Dat terwijl ik alleen een digitale nieuwsbrief wil ontvangen en een emailadres dus voldoende zou moeten zijn.Vraag alleen wat noodzakelijk is. Des te minder bezoekers in hoeven te vullen des te hoger het inschrijfratio. Wanneer je bijvoorbeeld een direct mailing wil doen, en daar dus gegevens voor wil verzamelen, zijn er meer gegevens nodig. Toch is ook dan het vragen van telefoonnummers en faxnummers niet nodig.Tip #4: Sluit aan bij de verwachting van de bezoekerWanneer je bezoekers via bijvoorbeeld Google Adwords naar je squeeze pagina stuurt is het belangrijk dat de headline (dikgedrukte titel bovenaan de pagina) aansluit bij de advertentietekst.Een bezoeker die op je advertentie klikt heeft namelijk een bepaalde verwachting. Deze verwachting is opgewekt door de advertentietekst. Wanneer deze bezoeker dan op de squeeze pagina terecht komt zal deze binnen een paar seconden beslissen of deze pagina aan het verwachtingspatroon voldoet. Zo niet is de back-button snel gevonden.Inspiratie: The Total Package

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier