Naar
boven
Logo Karel Geenen

Google adwords tips

Veel bedrijven maken tegenwoordig gebruik van Google adwords. Via Google adwords kun je adverteren op verschillende pagina’s van Google en binnen hun Publisher netwerk, beter bekend als Google adsense. Hier volgen een paar tips om het meeste uit je Adwords campagne te halen.

Gebruik exacte zoekwoorden en negatieve zoekwoorden

Het hebben van een grote keywordlijst is niet het belangrijkste bij een PPC (Pay Per Click) campagne. Ervoor zorgen dat je het maximale uit de lijst haalt is veel belangrijker, ongeacht de grootte van de lijst. Bij Google kun je gebruik maken van de zogenaamde exacte zoekwoorden waarbij het zoekwoord tussen brackets [ ] geplaatst wordt. Verder heb je ook nog de zinsdeel zoekwoorden, deze worden tussen aanhaling- en sluitingstekens “ ” geplaatst. Maak dus ook zeker gebruik van deze mogelijkheden. Voor meer informatie kun je even hier kijken: https://adwords.google.nl/support/bin/topic.py?topic=78

Verder is het ook belangrijk dat je gebruik maakt van uitsluitingszoekwoorden. (Mooi scabblewoord by the way..) Stel je verkoopt bijvoorbeeld laptops maar het merk Compaq voer je niet. Je kunt dan het keyword “Compaq” ingegeven bij uitsluitingswoorden. Wanneer iemand dan zoekt op “Compaq Pressario” zal jouw advertentie niet getoond worden. En maar goed ook want wanneer ze dan op de advertentie zouden klikken en ze vinden het product niet had je dat weer geld gekost..

Maak gebruik van aparte landingspagina’s

Er is niets vervelender dan wanneer je op een advertentie klikt met een bepaalde verwachting en je moet de informatie dan nog gaan zoeken op de website.. Dit wordt als zeer vervelend ervaren en bezoekers zullen snel wegklikken van je website. Zorg er dus voor dat je aparte landingspagina’s maakt voor bepaalde zoekwoord groepen.

Stel je verkoopt nog steeds laptops (ja ja, de zaken gaan goed). Het is dan verstandig om aparte groepen met zoekwoorden aan te maken. Zo kun je aparte advertenties schrijven voor die groepen (en dat verhoogt de doorklikratio weer ) en je kunt aparte landingspagina’s maken. Voor de groep “laptoptassen” kun je dan de bezoekers naar een aparte pagina laten gaan waar direct de laptoptassen staan. Zo vinden je bezoekers direct wat ze zoeken.

Zelf een Google AdWords specialist worden?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
Ben de eerste die reageert!

Reageren