Naar
boven
Logo Karel Geenen

Regelmatig updaten goed voor SEO? Soms wel, soms niet!

Matt Cutts (hoofd webspam bij Google) heeft deze week weer een interessant vraag beantwoord:

Google heeft in het verleden aangegeven dat pagina’s die regelmatig worden vernieuwd of aangepast over het algemeen hoger scoren (QDF voor de experts onder ons). Het lijkt hierdoor dat blogs en nieuwssites in het voordeel zijn ten opzichte van bedrijfswebsites. Hoe zwaar telt het regelmatig aanpassen mee voor Google?

Een goede vraag wat mij betreft want veel webmasters bekijken (en gebruiken) dit op de verkeerde manier. In de onderstaande video geeft Matt zijn reactie.

Oh, dus ik hoef mijn site niet regelmatig te updaten?

Dat wordt natuurlijk niet gezegd ;-). Het regelmatig updaten van je website zal een positief effect hebben richting bezoekers (en uiteindelijk ook zoekmachines). Oja, nog een kleine tip: zorg dat datums op je website recent zijn!

Zelf leren hoe je hoger in Google scoort?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
4 reacties op "Regelmatig updaten goed voor SEO? Soms wel, soms niet!"
  • christian zegt:
    02 okt, 2012 om 16:21

    Leuk dat je deze video even deelt! Zoals Matt al uitlegt moet de content vooral waardevol zijn, iedere dag een paar woorden aanpassen heeft natuurlijk weinig nut / is weinig zinvol. De frequentie van het plaatsen van nieuwe content hangt natuurlijk van je sector af en hoeveel je te vertellen hebt, maar vooral unieke content kan op de langere termijn waardevol zijn.

    Reageren
  • Louis zegt:
    02 okt, 2012 om 19:05

    Ookal is het misschien niet zo belangrijk om fresh content te hebben, toch zou ik een bedrijf zeker aanraden om een blog toe te voegen aan hun website. Niet zozeer omdat ze dan fresh content hebben, maar wel omdat het bedrijf dan op veel meer keywords kan gaan ranken.

    Reageren
    • Douwe zegt:
      04 okt, 2012 om 20:02

      @Louis Het is zeker fijn om als bedrijf een blog of nieuwspagina te hebben, maar niet zozeer voor ‘Fresh content’ in de zin dat wanneer ze niets te hebben melden je ook weinig vernieuwing in je blog krijgt. Voornamelijk oude datums, oude posts etc werken naar mijn idee niet in het ‘vertrouwen’ van een bezoeker wanneer deze dat ziet.

      Blogpagina’s, nieuwspagina’s etc werken perfect, mits je er als bedrijf een beleid in hebt.

      @Christian Woordjes aanpassen schiet inderdaad niet op :). Maar het aanvullen, verbeteren, of redigeren van een pagina heeft soms enorme invloed op de rankings.

      Leuk artikel verder, thanks voor het filmpje.

  • Rik zegt:
    11 okt, 2012 om 11:03

    Het is juist zeer belangrijk dat de fesh content ook relevant en interessant voor de bezoeker is. Wanneer de bouncerate van de pagina’s waar de content op staat hoog is zal deze pagina ook minder goed ranken, op termijn in ieder geval…

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014