Naar
boven
Logo Karel Geenen

Infographic: Instagram voor B2B marketeers

Afbeeldingen worden steeds meer “king of content”, niet voor niets maken Instagram en Pinterest de afgelopen tijd een enorme groei door. In dit artikel schreef ik waarom afbeeldingen het beste werken op Facebook. Dit geldt uiteraard ook voor de andere “visuele” social media kanalen.

Emotie en betrokkenheid

Foto’s raken sneller de gevoelige snaar bij de consument dan een tekstuele invulling. Dit zou een verklaring kunnen zijn voor de populariteit van visuele kanalen bij marketeers. We beginnen de week met de infographic: “The business Guide to Instagram”, daarin wordt beschreven waarom en hoe Instagram ingezet kan worden in B2B campagnes.

Bestaat je doelgroep uit consumenten (B2C)? Dan kun je de tips en trucs uit de infographic uiteraard gewoon gebruiken!

The-Business-Marketers-Guide-to-Instagram-Infographic

 

Instagram is een laagdrempelige en goedkope kans om in contact te komen met klanten, zonder opdringerig je producten te verkopen. Bekijk de hier de “Brand” pagina van Instagram. Daar vond ik KLM, het enige Nederlandse merk op Instagram(?) Of zijn er nog meer actief? Laat het weten in de reacties ;-)!

 


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Soer
Lianne is Communicatie & Content Manager bij Karelgeenen.nl en is medeverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de blog, cursussen en sociale media. Daarnaast heeft ze i.s.m. Karel de cursus "Google Analytics in de praktijk" ontwikkeld.
1 reactie op "Infographic: Instagram voor B2B marketeers"
  • HOW TO - Instagram video in 6 stappen zegt:
    21 jun, 2013 om 11:45

    [...] Lees bij twijfel ook eens deze artikelen: “Instagram, wel of niet zakelijk gebruiken?” & “Infographic: Instagram voor B2B marketeers“. [...]

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014