Naar
boven
Logo Karel Geenen

Waar blijft de viral van Powned?

De meeste mensen kennen Geenstijl.nl ondertussen al wel. En de oplettende lezer, kijker of luisteraard weet ondertussen ook dat Geenstijl een omroepvereniging is gestart genaamd PowNed.

Ikzelf ben ondertussen lid geworden. “Gewoon omdat het kan”. En omdat het slechts 5,72 euro kost. En ze beloven als ze het niet halen het geld (+rente) terug te storten. En omdat ik heel erg benieuwd ben of ze waar gaan maken wat ze beloven. Lid worden kan trouwens hier.

Maar dit artikel is niet een simpele promotie voor PowNed. Nee, ik durf ze zelfs een aantal tips te geven. Want 50.000 betalende leden halen voor 31 maart is niet eenvoudig, al zitten ze op dit moment al op ruim 27.000 leden. Hier volgen dus een aantal tips voor de mannen (en vrouwen) van Geenstijl/PowNed die ervoor zullen zorgen dat ze de 50.000 halen!

Affiliate marketing

Geenstijl is een online medium. En ik ben ervan overtuigd dat er heel wat webmasters Geenstijl lezen. Zorg er dus voor dat zij PowNed gaan promoten. Op dit moment worden er alleen een paar banners en links aangeboden die webmasters kunnen plaatsen. Probleem is dat ze er in principe niks voor terugkrijgen.

Mijn advies is om er een affiliatelink aan vast te hangen en er dan een soort wedstrijd van te maken. Dus wie het meeste aantal inschrijvers weet binnen te halen krijgt X. Voor X heb ik ook nog een leuke tip. Praktisch elke webmaster geilt op meer bezoekers naar hun website. Waarom dan niet wekelijks een lijstje op Geenstijl publiceren van websites die de meeste nieuwe leden hebben verzameld. Webmasters krijgen gratis promotie op Geenstijl, PowNed krijgt nieuwe leden!

Viral marketing

Ik mis ook nog een leuke, goede, geile, grove, grappige viral van PowNed. Misschien een game oid.? Kost veel geld? Mwa, valt wel mee. Ik denk dat er namelijk best wel viral marketing bureaus zijn die in ruil voor promotie op Geenstijl iets leuks willen maken. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Conversie optimalisatie

Hoewel het misschien kort dag is (nog twee maanden) wil ik PowNed adviseren om het inschrijfformulier te optimaliseren. Dit kan heel eenvoudig met Google Website Optimizer. Zorg ervoor dat je conversie van 3% naar 5% gaat. Even een voorbeeld. Wanneer er getest zou zijn en de conversie inderdaad 5% ipv 3% zou zijn zouden jullie op dit moment al op 45.000 leden zitten…

Dus met andere woorden, zorg dat jullie deze maand nog flink testen zodat de laatste maand de conversies geoptimaliseerd zijn. Des te groter de kans dat jullie het halen.

Conclusie

Deze tips gelden uiteraard niet alleen voor PowNed. Ook jij als webmaster kunt er je voordeel mee doen!


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
18 reacties op "Waar blijft de viral van Powned?"
  • Hubert Mooren zegt:
    03 feb, 2009 om 20:38

    Ik ben ook lid geworden. Ik begin nu wel te twijfelen of ze het gaan halen. De echte groei is er uit helaas.

    Een echte viral ontbreekt, al was de sponsoring Ajax-Heerenveen wel erg mooi.

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    03 feb, 2009 om 22:59

    Ik twijfel niet of ze het zullen halen.
    23.000 x 5,75 zal waarschijnlijk alleen ietwat van hun onafhankelijkheid, voorzover die nog aanwezig is, kosten.

    Genoeg ‘bedrijven,’ die dat wel op willen hoesten in ruil voor ….

    Denk eerder dat het moeilijk wordt om zich te vestigen, cq bewijzen en handhaven in het publieke bestel. Laten we over 2 of 3 jaar nog eens kijken. Ik gun het ze wel, ze zijn onderscheidend genoeg.

    Internet en tv is nog een wereld van verschil. Denk bijvoorbeeld maar eens aan wet en regelgeving en alle onzin die je op Internet leest en over een ieder kan schrijven.

    Op televisie is dat toch iets anders. Daar heb je nog wel eens hoor en werderhoor. Zeker bij de publieke omroepen.

    Hoop overigens wel dat ik het mis heb, maar volgens mij zijn ze niet veel anders dan andere omroepen, uitgevers, politieke partijen etc.

    Verder ben ik het helemaal met Karel eens om affiliate marketing beter in te zetten en de tip hun conversie op het aanvraag formulier te verhogen.

    Affiliate marketing beter inzetten geldt niet alleen voor geenstijl. Weinig organisaties, bedrijven in Nederland hebben kaas gegeten van het betalen van ‘normale’ vergoedingen.

    Menig webmaster is al eens van een koude kermis thuisgekomen. Persoonlijk ken ik trouwens geen enkele webmaster die wat meer verdiend dan wat extra zakgeld.

    Tijd dat dit eens gaat veranderen.

    Ton van Houten

    Reageren
  • Jens Swelson zegt:
    04 feb, 2009 om 01:42

    Ik vind heel Powned verder maar niks. Niet dat ik andere zenders beter vind o.i.d. Ik kijk überhaupt gewoon nooit tv. Zonde van je tijd.

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    04 feb, 2009 om 11:41

    Ze hebben met hun radiospotje geprobeert om reclame te krijgen door iets te maken dat eigenlijk weer iets te ver ging. Helaas voor hun wil in Nederland geen radiostation het draaien dus missen ze die buzz. In belgie was het wel gedraaid zag ik op hun site maar dat is niet echt hun doelgroep.

    Reageren
  • Bastiaan zegt:
    04 feb, 2009 om 18:43

    Een affiliate marketing campagne opzetten is op zich een goed idee. Maar mag het wel?

    De mediawet zit zo dichtgetimmerd dat ik me afvraag of het Commissariaat voor de Media dit gaat goedkeuren en de leden meetelt die op die manier zijn geworven. Ik kan me zoiets herinneren dat ‘internetdiensten’ alleen ingezet mogen worden ten behoeve van de programma’s die worden uitgezonden en niet voor ledenwerving.

    Je mag toch aannemen dat ze dat bij GS hebben onderzocht.

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    05 feb, 2009 om 10:36

    BNN geeft ook een kado weg aan alle nieuwe leden dus waarom zou affiliat dan ook niet mogen?

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    06 feb, 2009 om 00:01

    Kan inderdaad niet vinden of het mag. Het achterhalen ben ik mee ‘bezig’. Ben benieuwd. Of weet iemand het al ?

    Ton van houten

    Reageren
  • Jos Houben zegt:
    06 feb, 2009 om 01:25

    Sinds 3 december 2008 zijn de eisen voor virale marketing (met tell-a-freind) veel strenger geworden. Zo mag je geen voordeel meer weggeven, helaas.
    Zie http://www.cbpweb.nl/documenten/pb_20081203_tell_a_friend.shtml , punt 1

    Reageren
  • Wendelien Vos zegt:
    08 feb, 2009 om 21:54

    mensen die Geenstijl geweldig vinden, krijgen van mij een dikke min, vanweg hun smakeloosheid.
    Valt me tegen van je Karel, ik had je hoger ingeschat.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    09 feb, 2009 om 10:00

    @Wendelien

    Wat een grote bullshit Wendelien. Dus jij beoordeelt iemand op wat hij leest? Even tussen haakjes, ik heb nergens geschreven dat ik Geenstijl geweldig vind.

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    09 feb, 2009 om 11:22

    @ Wendelien @Karel : Jullie hebben volgens mij beide gelijk.

    Mijn aanvulling is wel dat er wel eens een bredere discussie mag komen. Anders krijg je te vaak onnodige misstanden, zoals bijvoorbeeld onderstaande of die van jullie.

    http://www.marketingfacts.nl/berichten/20071121_zoekveilignl_een_zwaar_mislukte_stunt/

    Ton van Houten

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    09 feb, 2009 om 13:43

    Dit lijkt weer zo’n onderwerp te zijn waar je voor of tegen bent maar waar zo goed als geen tussenweg in te vinden is. Echter is het wel belangrijk om iedereen in zijn/haar waarden te laten en andere mensen geen woorden in de mond te leggen.

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    09 feb, 2009 om 15:54

    Wie is Rob Klaassen?

    Ik ben het met Rob eens.

    Echter gebruikt hij/zij wel dat : ‘er zo goed als geen tussenweg in te vinden is’. Moeten we dit dan ‘bagataliseren’ en er vervolgens niets aan doen. Ik denk juist dat het tijd is voor wat meer gezondere discussies en een volwassener Internet. (regels, normen, waarden etc.)

    Ton van Houten

    Reageren
  • Waar blijft de viral van Powned? zegt:
    10 feb, 2009 om 12:38

    [...] © Karel Geenen for Karel Geenen, 2009. | Permalink | 12 reacties [...]

    Reageren
  • Pim zegt:
    04 mrt, 2009 om 15:34

    He Karel, PowNed heeft naar je geluisterd ;-), ze hebben een affiliate actie op touw gezet.. een beetje laat maar ben benieuwd of het ze gaat lukken!

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      05 mrt, 2009 om 09:42

      Inderdaad! Werd wel eens tijd…

  • stephan zegt:
    05 mrt, 2009 om 10:22

    Goed gedaan karel. Erg slim

    Reageren
  • Viral Junky zegt:
    25 mrt, 2009 om 01:10

    Twaalf argumenten om schoon schip te maken met Hilversum.
    1. PowNed confronteert
    Liegende ministers, frauderende raadsleden, wereldvreemde rechters? Wij confronteren je met zaken die anders wel eens onder de pet zouden kunnen verdwijnen. Als eerste omroep van Hilversum denken wij dat jij de waarheid wel aankan. Zonder PowNed liep Hilversum immers nog steeds braaf door de prachtwijken achter Ella Vogelaar aan…
    2. PowNed let op de centjes
    De Publieke Omroep ontvangt jaarlijks 800 miljoen belastinggeld en nog krijgen ze de begroting niet rond. Niet zo verwonderlijk, wanneer je de kantoorpanden ziet waarin ze huizen, het wagenpark bekijkt waarin zij rijden en de salarissen aanschouwt die worden uitbetaald. Zo vliegt LLiNK-presentatrice Floortje Dessing de hele wereld over voor een salaris dat hoger is dan de minister-president. En de voorzitter van de VARA? Die strijkt ieder jaar schaamteloos 225.000 euro op. PowNed gaat Hilversum leren beter op jouw centjes te letten. Bewijzen dat het allemaal voor veel minder kan, met leukere programma’s en een evenwichtiger geluid.
    3. PowNed is kritisch voor rechts en links
    PowNed heeft geen politieke voorkeur, maar wij gaan wel graag op het linksgeslepen brilletje van Hilversum staan. Wie nu naar de publieke omroep kijkt, heeft regelmatig het idee zich te moeten schamen voor zijn of haar opvattingen. Met PowNed zul je erachter komen dat je rechterspeaker ook geluid maakt. Een evenwichtiger programma-aanbod dus. Kijkers zijn immers oud en wijs genoeg om zelf hun mening te bepalen.
    4. PowNed teistert de macht
    Gelden wetten en regels voor iedereen? Of alleen voor de gewone man? PowNed gaat roeren waar het stinkt. Ook als de wc bril van goud is. Gewoon omdat het kan. En omdat het moet. PowNed schurkt niet aan tegen macht, want macht corrumpeert.
    5. PowNed. God is geen lid
    Wij geloven pas iets als we het kunnen zien, ruiken, horen of vast kunnen pakken. Voor God ben je dan ook bij PowNed aan het verkeerde adres. Die heeft al omroepen genoeg aan zijn voeten liggen. Maar ook valse profeten als Al Gore kunnen op onze warme belangstelling rekenen.
    6. PowNed denkt niet in hokjes
    Koning, Rechter, Marokkaan, iedereen is gelijk als ze voor onze camera staan. We gaan op onderzoek uit zonder ontzag voor titels of vooroordelen. Zonder angst voor klappen of rechtszaken. Met open vizier. We kletsen dus niet over mensen, maar gaan zelf met ze praten. Heel ontwapenend.
    7. PowNed sloopt het Old Boys and Girls Network
    PowNed gaat voor frisse gezichten. Weg met die kleffe Hilversumse telefoonklapper. Types als Paul Rosenmöller, Freek de Jonge, Dolf Jansen en Ali B komen er bij ons niet in.
    8. PowNed houdt van sport
    Maar niet perse van de favoriete sporten van Mart Smeets. Dus na het schaatsen komt bij ons geen schaatsen en daarna schaatsen. We gaan ook op zoek naar Nederlandse sportsterren die Hilversum steevast links laat liggen. Met PowNed krijgen door Hilversum geboycotte wereldtoppers als Remy Bonjasky eindelijk een podium.
    9. PowNed is van jou
    Als je lid wordt van PowNed mag je niet alleen een beetje meekletsen voor de vorm. Onze leden zijn onze scherpe ogen, gespitste oren en onze grote mond. Je telt mee. Je doet mee en je beslist mee. PowNed leden zitten in ons bestuur. Daar waar je bij de andere omroepen slechts voor spek en bonen meetelt.
    10. PowNed gaat zelf programma’s maken
    Programma’s die kijkers willen zien, niet wat de programmamakers zelf leuk vinden. Wij gaan nieuwe programma’s op je loslaten, die we ook zelf gaan produceren. Dus sorry John, wij doen het straks in eigen beheer. Is veel leuker. Veel goedkoper ook. De nadruk zal liggen op nieuws, opinie en satire, zonder dat bekende opgeheven Hilversumse vingertje.
    11. PowNed is bijna gratis
    5 Euro en 72 cent. Voor de prijs van twee bier (twee bier en een bessen voor wie buiten de Randstad woont) kun jij geschiedenis schrijven. Ga naar deregistratiepagina en zorg er eigenhandig voor dat Hilversum nooit meer wordt zoals het was. Gratis tip. Een lidmaatschap op PowNed is het ideale verjaarscadeau voor al je vrienden en familie! Pak het mooi in, pakken wij straks in Hilversum uit.
    12. PowNed niet goed? Geld terug met winst!
    Tot 1 april hebben we de tijd om 50.000 leden te werven. Twee weken na oprichting zitten we al bijna op de helft. Lukt het ons echter niet om de resterende leden te halen, dan krijg jij je geld terug. Plus een kwartje rente! Omgerekend is dat een rendement van 18 procent op jaarbasis. Een prima investering dus.

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014