Durf jij al te vragen? Vraag je klanten feedback!

Karel
5/7/2012
Internet marketing
X
min leestijd
Karel
5/7/2012
Internet marketing
X
min leestijd

Is het eng om te horen wat er over je website wordt gedacht? Houden we ons liever in het ongewisse over wat de klant nu echt van je online identiteit vindt? Laat het je niet gebeuren en zorg ervoor dat je weet wat zij vinden. Want met het aangaan van die ‘samenwerking' en het vragen om hun mening versterkt je relatie met de klant.

Niet alleen horen, maar luisteren!

Doordat je laat zien niet bang te zijn om zelf naar eventuele negatieve ervaringen te vragen creëer je vertrouwen. Mensen vinden het fijn om gehoord te worden, maar nog fijner om te zien dat er ook GELUISTERD wordt. Dus hoor de feedback niet alleen aan, maar zorg ervoor dat er ook daadwerkelijk iets mee gedaan wordt. Zo weet de klant dat er bij het volgende bezoek hun probleem niet nog eens zal voorkomen.Het kunnen een paar kleine verbeteringen zijn, zoals lettertype, grootte van plaatjes, toevoegen van een contact button op je homepage, het niet kunnen linken naar diverse media, maar een paar kleine aanpassingen kunnen een groot verschil uit maken!

Maar als er iets mis is melden klanten zich toch vanzelf?

Het lijkt misschien gek, maar het antwoord is NEE.. Mensen zullen niet uit zichzelf laten weten wat er mis is. Pas als je om hun mening vraagt zullen ze hun ‘ervaringen' met je delen.Dus wees niet bang en vraag om die mening, het is geen bedreiging maar juist een kans om jezelf te verbeteren. Beter proactief vragen om een (kleine) negatieve ervaring en er nog iets aan kunnen doen, dan de negatieve uitlatingen van de klant terug te lezen op sociale media.

Hoe pak ik het aan?

Simpelweg door een stukje tekst of button te plaatsen op de homepage en daarin te vragen om de mening, een stukje op te nemen in je nieuwsbrief of vraag het je volgers op Twitter eens. Het hoeft helemaal niet moeilijk te worden aangepakt met een uitgebreide vragenlijst of enquête. Heb je een bedrijfsblog? Plaats dan een post met daarin de vraag wat er van de site wordt gevonden. Ga na wat voor verschillende ‘lijntjes' je open hebt staan met je klanten en kies daarbij de juiste vorm.Nogmaals: leg je oor te luister, doe er je voordeel mee en laat zien wat je met de feedback hebt gedaan. Het is een mix van logisch nadenken en een beetje moeite doen om je in te leven in je doelgroep. Het gaat erom dat je laat zien dat je betrokken bent bij je bezoekers. En ervoor te zorgen dat zij hun weg weten te vinden op je website!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier