Naar
boven
Logo Karel Geenen

E-book review: Internet marketing voor het MKB

Via Twitter kregen we de vraag of we het nieuwe e-book van Erwin Boogert wilden bespreken. Uiteraard, mits een onafhankelijke mening geen probleem is. Twee dagen later verscheen het review exemplaar in mijn inbox.

Het e-book is verschenen in de Eburon Elements reeks: “beknopte e-books voor mobiele professionals.” Speciaal voor mensen die snel bijgepraat wil worden over een bepaald onderwerp. Geen uitgebreide dikke pillen, maar toegankelijke en ‘snelle’ informatie.

Inhoud

Het e-book bestaat uit drie delen: (1) maak een site, (2) reclame en promotie en (3) klantbehoud en service. In ieder hoofdstuk wordt in simpel en duidelijk beschreven wat de onderwerpen voor je bedrijf kunnen betekenen. Wat is een goede site, wat moet er zoal op staan en hoe zorg je ervoor dat (potentiële) klanten je weten te vinden. Hoe bindt je die klanten (via verschillende kanalen) en zorg je ervoor dat ze bij je terug (blijven) komen via klantgerichte service.

Plussen en minnen

Er worden praktische voorbeelden gebruikt en de tips zijn makkelijk toe te passen. Toch mis ik af een toe een afbeelding ter ondersteuning van een voorbeeld. Dat werkt voor mij altijd meer inspirerend. Daarnaast zou, naast de sprekende extra informatie (incl. links) aan het eind van ieder hoofdstuk, een samenvatting of “points of action” niet misstaan. Nu moet je als lezer zelf de actiepunten tussendoor even noteren, zodat je na het lezen van het e-book meteen met een plan van aanpak aan de slag kunt.
Er wordt verondersteld dat klanten altijd hun e-mail lezen, dit geldt misschien voor persoonlijke mails, maar voor mailingen van bedrijven geldt dit helaas niet altijd. Daarentegen worden er wel goede tips gegeven om een nieuwsbrief zo aantrekkelijk mogelijk te maken voor je klanten. Waarmee je meteen de kans vergroot dat ze wel worden gelezen.

Conclusie: praktisch en to the point

Dit neemt niet weg dat het een praktisch en to the point geschreven bron van informatie is. Met een antwoord op de vraag hoe on- en offline te koppelen, waar je als bedrijf graag antwoord op wilt hebben. Tenslotte is de optie om je gratis in te schrijven voor updates via een nieuwsbrief een waardevolle toevoeging. Dit zorgt ervoor dat de informatie langer houdbaar blijft, Internet Marketing blijft een zeer dynamisch veld waar trends en ontwikkelingen elkaar snel opvolgen.

Wil je een eigen oordeel vellen over dit e-book? Het is hier te koop.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Soer
Lianne is Communicatie & Content Manager bij Karelgeenen.nl en is medeverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de blog, cursussen en sociale media. Daarnaast heeft ze i.s.m. Karel de cursus "Google Analytics in de praktijk" ontwikkeld.
Ben de eerste die reageert!

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014