Infographic - 11 grote website conversie killers

Karel
5/8/2013
Content marketing
X
min leestijd
Karel
5/8/2013
Content marketing
X
min leestijd

Hoe zorg je ervoor dat de bezoekers van jouw site uiteindelijk ook converteren in een nieuwsbrief inschrijving of verkocht product? Als je jouw website ziet als een trechter, waarbij bovenin bezoekers binnen komen en onderin een conversie plaats vindt, dan is het de bedoeling dat dit proces zo soepel mogelijk verloopt. Zorgen voor vertrouwen en het verwijderen van blokkades zijn daarbij essentieel. Als jij weinig conversies in jouw statistieken terug ziet, dan heeft jouw website last van conversie killers.

De conversie op jouw site bepaalt het succes van jouw website

Een conversie voor een webwinkel kan een verkocht product zijn of een inschrijving op een nieuwsbrief. Als je via jouw website diensten verleent, dan is een offerte aanvraag of een aanvraag voor een advies gesprek een conversie. Mocht je je jouw conversies nog niet via Google Analytics meten, stel dit dan zo snel mogelijk in.Ik heb heel veel kleine en grote sites geanalyseerd voor het verbeteren van de conversie. Elke site is uiteraard anders, maar een aantal conversie killers zie ik regelmatig terugkomen. In deze infographic heb ik 11 website conversie killers voor je op een rijtje gezet, zodat jij deze fouten zelf niet hoeft te maken:

11-website-conversie-killers-infographic-NL

Heb je zelf nog andere voorbeelden van conversie killers? Ik lees ze graag in de reacties hieronder!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier