Naar
boven
Logo Karel Geenen

Sinterklaas en de kerstman kunnen u extra bezoekers brengen…

Je hoort vaak mensen klagen op forums dat hun Google Adsense inkomsten dalen in deze tijd van het jaar. Bezoekers zijn meer bezig met Sinterklaas en kerstmis. Zij zoeken naar gedichten, cadeau ideeën, kerstvakanties, enz. enz. Daar staat natuurlijk tegenover dat het aantal clicks op je Google Adwords advertenties dus ook daalt, wat resulteert in minder bezoekers op je website. Maar hier kan wat aan gedaan worden!

 

Laten we eens beginnen met Google Adwords. Veel mensen klagen dat er minder clicks zijn in deze tijd van het jaar. Raar eigenlijk want rond deze tijd van het jaar (vroeg donker, slecht weer) verwacht je juist meer bezoekers. Het ligt allemaal aan de stemming van de mensen. We zijn allemaal bezig met Sinterklaas en kerstmis, we weten allemaal hoeveel geld ons dit kost (cadeaus vakanties) en hebben dus geen zin om ook nog eens geld uit te geven aan andere dingen. Hier zullen we dus rekening mee moeten houden en we zullen hier onze advertenties op aan moeten passen. Hier volgen enkele tips om er voor te zorgen dat je toch clicks krijgt op je advertenties in deze tijd van het jaar:

  • Pas je advertentietitel en tekst aan. Is het bijvoorbeeld bijna Sinterklaas, maak dan een advertentie waar dit ook in terug komt. Denk aan een titel als: “Sinterklaas komt laat” of “De Sint vergeet u niet”. Dit soort titels zullen in deze tijd van het jaar beter aanslaan omdat mensen er constant mee bezig zijn.
  • Pas uw keywordlijst aan. Denk aan keywords als Sinterklaas, Kerstmis, kerstcadeau en dergelijke. Uw advertentie zal vaak te zien zijn! Het nadeel hiervan is dat de kans groot is dat de bezoeker helemaal niet op zoek is naar het product wat u verkoopt. Zorg er dus voor dat de advertentie duidelijk omschrijft wat u verkoopt. Zo voorkomt u onnodige clicks en bespaart u dus geld.

Google Adsense

Uw adsense inkomsten dalen ook vaak rond deze tijd van het jaar. Zoals al eerder uitgelegd, mensen zijn mee bezig met de Decemberfeesten dan met andere dingen. Maar… Wanneer u ervoor kunt zorgen dat er advertenties op uw site worden weergegeven die te maken hebben met de Decemberfeesten (Sinterklaas en Kerstmis) dan zult u juist meer clicks krijgen! De truc is dus om ervoor te zorgen dat uw website gezien wordt als Sinterklaas en Kerstmis gerelateerde content. Een goed voorbeeld vindt bent u nu aan het lezen! De titel van dit artikel bevat Sinterklaas en Kerstmis, en de kans is dus ook groot dat hier advertenties worden weergegeven die te maken hebben met Sinterklaas en Kerstmis.

Kortom het is mogelijk om meer clicks (zowel voor Adwords als voor Adsense) te ontvangen tijdens deze tijd van het jaar. Sinterklaas en de kerstman kunnen u extra clicks brengen!

Zelf een Google AdWords specialist worden?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
Ben de eerste die reageert!

Reageren