Naar
boven
Logo Karel Geenen

Wereldwijde online trends 2007

Op de Amerikaanse website Emarketer.com hebben ze ook voor dit jaar weer een top tien trendlijst gemaakt voor 2007:Emarketer

  • Online adverteren VS haalt de $20 biljoen
  • Grote hype rond online video
  • Social networks adverteren voor $1 biljoen
  • Downloadbare games worden steeds belangrijker
  • Grote nieuwe doelgroep in de VS
  • Mobiele televisie breekt door
  • B2C e-commerce in de VS haalt de $200 biljoen omzet
  • De kracht van mond tot mond reclame neemt toe
  • Extra services van Breedband worden net zo belangrijk als snelheid
  • Meer TV programma’s kijken door digitale DVD recorders en Video On Demand

Enkele van deze punten spreken voor zich. Toch wil ik er een paar eens wat nader bespreken.

Online adverteren haalt $20 biljoen

De trend is dat er steeds meer gekocht wordt via internet. Kijk maar eens naar de volgende afbeelding:

Grafiek

 

Grote nieuwe doelgroep binnen de VS

Het aantal Afro Amerikanen en Spanjaarden internet gebruikers binnen de VS zal stijgen tot 37 miljoen tegen 35 miljoen in 2006. Deze groep zal de komende jaren ook veel meer stijgen tegenover de rest van de VS. Adverteerders die in de VS actief zijn kunnen dus profiteren van deze nieuwe markt.

 

Extra services breedband steeds belangrijker

Vroeger was het allemaal om snelheid te doen. De grootste rede om over te stappen naar een andere provider en naar breedband was omdat het veel sneller internet beloofde.

De tijden zijn echter veranderd. Omdat breedband bij iedereen bekend is en het merendeel ook via breedband surft zijn er andere redenen waarom klanten overstappen. Extra services en alles in 1 pakketten (bellen, internet,tv) zijn belangrijke redenen om over te stappen naar een andere provider.
 

Meer tv programma’s bekeken door DVD recorder en VOD

Er werd geroepen dat DVD recorders en Video On Demand de traditionele tv zou vervangen en dat het de dood betekende van de gewone tv. Volgens Emarketer is dit absoluut niet waar. Omdat er juist meer mogelijkheden komen zullen de mensen méér tv gaan kijken.

Naar mijn mening zal het ook wel meevallen met de dood van traditionele tv. Ze zullen echter wel met de tijd meemoeten. Ik denk dan aan bijvoorbeeld interactieve televisie.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
Ben de eerste die reageert!

Reageren