Naar
boven
Logo Karel Geenen

Super SEO tip voor webwinkels: Voeg jaartal toe!

De decembermaanden zijn traditioneel gezien altijd drukke tijden voor winkels. Dat geldt natuurlijk ook voor webwinkels.

Toch neem ik aan dat je er geen moeite mee hebt als er nog meer verkeer naar je webwinkel komt. Met de onderstaande tip moet dat voor veel webwinkeliers geen probleem zijn!

Men zoekt vaak met een jaartal!

Even een kleine “waarschuwing”. Deze tip werkt vooral voor mode/trendgevoelige webwinkels. Deze groep is overigens veel groter dan je waarschijnlijk denkt. Kijk maar eens even mee!

Via de Google keywordtool zie je bijvoorbeeld de volgende resultaten:

Best opvallend nietwaar? Dit is slechts een kleine greep uit de producten waar ook met een jaartal wordt gezocht.

Nice! Hoe kan ik hiervan profiteren?

Simpel!

Stap 1

Via de Google Keywordtool onderzoeken of er binnen jouw producten / categorieën ook met jaartal wordt gezocht.

Stap 2

Jaartal toevoegen aan de titel van de pagina, aan de header-tag(s) en eventjes benoemen in de tekst op de pagina.

Conclusie

Met hooguit een paar uurtjes werk kun je voortaan ook scoren op woorden met het jaartal.

Let op: Deze tip wordt maar zeer weinig toegepast. Oftewel, degene die naar aanleiding van deze tip direct onderneemt is spekkoper. Of beter: spek-2011-koper.

Let op 2: Vergeet natuurlijk niet om het jaartal aan te passen naarmate de jaren verstrijken. Zoekt men op zowel 2011 als 2012 dan kan het verstandig zijn om speciale jaartal-landingspagina’s aan te maken.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
3 reacties op "Super SEO tip voor webwinkels: Voeg jaartal toe!"
  • Levi zegt:
    08 dec, 2011 om 10:11

    Bij scheurkalenders werkt het goed ! :)

    Reageren
  • Marc zegt:
    08 dec, 2011 om 11:10

    Karel,

    Dit werkt ook prima met alleen het jaartal in de titel en zeker niet alleen voor trendy producten.

    Afgelopen jullie heb ik (letterlijk) tijdens het nieuws over de verlaging van de overdrachtsbelasting de titel van mijn pagina over overdrachtsbelasting aangepast door simpelweg het jaartal aan te passen.

    De dagen erna explodeerde de bezoekersaantallen per dag van enkele 10-tallen op die pagina naar enkele duizenden.

    Natuurlijk wist ik dat deze pagina voor die tijd al op pagina 1 stond maar hiermee vloog de pagina naar 1. Met bijkomende exploderende Adsense inkomsten :)

    Nieuwsitems en trendy topics werken dus ook prima. Bijkomend voordeel is dat grote G. het dan een hele tijd als een “hete pagina” blijft zien.

    Reageren
  • Arie zegt:
    08 dec, 2011 om 12:04

    Klopt, pas het al enige tijd toe.
    Op een term als ‘beste TV’ kom je niet snel hoog in de SERPS.
    ‘Beste TV 2011′ sta ik met 1 website bijna bovenaan, meer dan 80 bezoekers per dag op een page.

    Reageren

Reageren