Naar
boven
Logo Karel Geenen

Maak een Google-vriendelijke site

Google geeft, in tegenstelling to vroeger, steeds meer informatie over wat zij een Google vriendelijke site vinden. En gelukkig maar. Mijn ervaring is dat het volgen van de onderstaande richtlijnen een meer dan positief effect hebben op je rankings binnen Google.

Geef bezoekers de informatie die ze zoeken

Wat zegt Google:

“Zorg ervoor dat uw site pagina’s met kwalitatief hoogwaardige inhoud bevat, vooral de startpagina. Dit is het belangrijkste wat u kunt doen. Als uw pagina’s nuttige informatie bevatten, trekken ze veel bezoekers en zullen webmasters eerder geneigd zijn een link naar uw site te maken. Maak een site die informatie bevat waar de mensen wat aan hebben, en schrijf pagina’s waarin die informatie op een heldere en correcte wijze wordt weergegeven. Bedenk welke woorden gebruikers zullen typen om de door u geboden informatie te vinden, en gebruik deze woorden op uw site.”

Tips:

  • De homepagina is de belangrijkste pagina voor Google. Vermijd een introductie pagina met enkel een filmpje of een taalkeuze;
  • Maak korte beschrijvingen met de meest gezochte zoekwoorden naar je belangrijkste producten, en verwijs met een tekstlink naar deze producten. De producten krijgen dan vanaf de startpagina een link en zullen dan zeker geïndexeerd worden.

Zorg dat andere sites een koppeling naar uw site bevatten

Wat zegt Google:

“Dankzij de links naar uw site kunnen onze crawlers uw site makkelijker vinden en wordt uw site mogelijk weergegeven op een hogere positie in onze zoekresultaten. Voor het weergeven van resultaten voor een zoekopdracht maakt Google gebruik van PageRank (paginabeoordeling) (waarmee de relevantie van een pagina wordt bekeken) in combinatie met geavanceerde tekstvergelijkingstechnieken om pagina’s weer te geven die zowel belangrijk als relevant voor de betreffende zoekopdracht zijn.

Google telt het aantal ontvangen stemmen voor een pagina om de positie van de pagina te bepalen, waarbij Google een link van pagina A naar pagina B als een ‘stem’ van pagina A voor pagina B interpreteert.

Stemmen van ‘belangrijke’ pagina’s tellen zwaarder en kunnen ervoor zorgen dat andere pagina’s ook als ‘belangrijk’ worden beschouwd. Bedenk dat onze algoritmen onderscheid kunnen maken tussen natuurlijke en onnatuurlijke links. Natuurlijke links naar uw site ontstaan vanuit de dynamische aard van het web, namelijk wanneer andere sites uw inhoud waardevol vinden en aannemen dat uw site dus waardevol zal zijn voor hun bezoekers. Onnatuurlijke links naar uw site zijn speciaal geplaatst om uw site populairder te laten lijken in de zoekmachines.

Sommige van dit soort links (zoals uitwisselingsprogramma’s voor links en doorway-pagina’s) worden beschreven in onze richtlijnen voor webmasters. Alleen natuurlijke links zijn bruikbaar voor het indexeren en positioneren van uw site. “

Tips

  • Maak een aparte pagina aan op je website waar je de natuurlijke links naar je partners zal vermelden in enkele duidelijke categorieën. Deze vorm noemt linkexchange. Deze methode zal ervoor zorgen dat je website sneller zal gevonden worden via andere sites en een hogere pagerank gaat krijgen;
  • Beperk de categorieën enkel tot categorieën die interessant kunnen zijn voor je site;
  • Beperk het aantal links op deze pagina, nooit meer dan 100!;
  • Leg op deze pagina uit dat je interessante linkpartners zoekt. De snelste manier is om een formulier te maken met de volgende velden: titel, beschrijving, url en backlink. De backlink is de url van de pagina van de website van de partner;
  • Wees heel selectief met de keuze van je partners. Het is belangrijk dat ze iets te maken hebben met je website. Het is beter om hier samen te werken met een soortgelijke, concurrende site dan met een niet relevante site. Het is hier misschien niet zo vanzelfsprekend om te linken naar een concurrent, maar denk zo, beter samen beter worden dan de rest dan totaal niet gevonden worden;
  • Kijk of je linkpartner niet vals speelt of wel die waarde geeft die je denkt;
  • Check op regelmatige basis of de link er nog steeds is (dit kan met een automatisch programma);
  • Kijk of het effectief een tekstlink is, en niet gevormd wordt door een javascript. Klik met de rechtermuis op de link en zie in de eigenschappen of hier je url verschijnt, is dit zo, dan heeft deze link waarde voor Google, anders niet. Een voorbeeld van een bekende linkpartner die je url niet als tekstlink geeft is start.be. Google zal m.a.w. nooit de pagina rank van deze link in rekening brengen.
  • Kijk of de Google bot niet geblokkeerd wordt door robot.txt of andere tags op je partner pagina. Een voorbeeld hiervan is Wikipedia.org. De pagerank met links naar je site op deze pagina, zullen ook niet in rekening gebracht worden.

Maak uw site gemakkelijk toegankelijk

Google zegt:

“Zorg ervoor dat uw site een logische linkstructuur heeft. Elke pagina dient bereikbaar te zijn via ten minste één statische tekstlink. Gebruik een tekstbrowser, zoals Lynx, om uw site te testen. De meeste spiders zien uw site ongeveer zoals Lynx dat doet. Als uw site door het gebruik van toepassingen zoals JavaScript, cookies, sessie-id’s, frames, DHTML of Macromedia Flash niet meer helemaal zichtbaar is in een tekstbrowser, hebben spiders waarschijnlijk moeite met het crawlen van uw site.”

Tips:

  • Vermijd ten allentijde frames;
  • Gebruik flash enkel voor filmpjes, korte promoties. Zorg zeker voor tekst rond de flash movie die Google kan lezen en maak nooit de volledige site in Flash;
  • Gebruik nooit enkel flash voor je navigatie, indien je toch een flashnavigatie gebruikt, herhaal dan je navigatie onderaan met tekstlinks;
  • Als je sessie-id’s gebruikt, hou dan rekening dat Google het moeilijk heeft om zulke url’s te lezen. Oplossing is hier ook een xml sitemap in google tools.

Let op de volgende punten
Google zegt:

“Plaats geen lijsten met zoekwoorden op uw pagina’s, voorkom cloaking en plaats geen pagina’s die alleen bedoeld zijn voor crawlers. Google beschouwt verborgen pagina’s, links of tekst als misleidend. Als uw site dergelijke links en pagina’s bevat, wordt deze mogelijke genegeerd.

Voel u vooral niet verplicht om een service voor het optimaliseren van zoekopdrachten aan te schaffen. Sommige bedrijven ‘garanderen’ u een prominente positie in de zoekresultaten van Google. Hoewel legitieme adviesbureaus de doorstroom en inhoud van uw site kunnen verbeteren, houden andere bedrijven er misleidende tactieken op na om zoekmachines voor de gek te houden. Wees voorzichtig: als uw domein in verband wordt gebracht met één van deze misleidende services, loopt u het risico dat uw domein uit onze index wordt verwijderd.

Gebruik geen afbeeldingen om belangrijke namen, inhoud of links weer te geven. De Google-crawler kan de in de afbeelding opgenomen tekst namelijk niet lezen. Gebruik ALT-attributen als de inhoud en zoekwoorden op uw pagina niet in standaard-HTML kunnen worden opgemaakt.

Gebruik slechts één pagina en één URL voor die pagina. Veel sites bieden u de mogelijkheid een printervriendelijke of tekstversie van pagina’s met afbeeldingen weer te geven. Om ervoor te zorgen dat de gewenste pagina wordt opgenomen in onze zoekresultaten, moet u een robots.txt-bestand gebruiken om duplicaten voor onze spiders te blokkeren.”

Zelf leren hoe je hoger in Google scoort?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Marc Broos
Vanaf het moment Internet op de proppen kwam, was mijn passie affiliate sites opstarten voor oa. Amazon.com, Ian.com, Dell en andere Amerikaanse firma’s. Nu werk ik als Internet Marketing Specialist.
47 reacties op "Maak een Google-vriendelijke site"
  • Karel Geenen zegt:
    09 jan, 2009 om 11:50

    Goed artikel Mark. Mis alleen nog dat links ook waardeloos zijn voor je rankings als ze genofollowed zijn.

    Reageren
  • Dave 2 zegt:
    09 jan, 2009 om 13:50

    Helaas moet ik je tegenspreken Karel..net een test gedaan bij een klant en enkel het uitvoeren van blogcomments (waarvan 99% nofollow was) zorgde ervoor dat ze van plaats 96 naar 9 schoten in de serps..

    Toegeven het was geen topkeyword maar het werkt wel :o

    Dave

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    09 jan, 2009 om 14:20

    Fijn Dave, nu gaat iedereen weer spammen hier :-).

    Denk dat het feit dat het geen topkeyword is erg meespeelt. Dan kan die overige 1 procent de doorslag geven.

    Reageren
  • Dave 2 zegt:
    09 jan, 2009 om 14:33

    We kunnen natuurlijk eeuwig bezig blijven over de nofollow maar laten we dat hier maar niet doen..

    Ook aan het testen voor comp. keywords … het werkt maar niet in die mate dat we grote sprongen zagen, dus mensen beter je naam gebruiken in je reacties ipv je keywords :o

    Dave

    Reageren
  • Fersell.com zegt:
    09 jan, 2009 om 14:31

    Afgezien daarvan Karel,

    Het zorgt wel niet voor veel “Google Juice”, maar dat wil niet zeggen dat je er helemaal niets aan hebt.

    Sommige vinden het te verwaarlozen, maar het kan toch voor extra bezoekers zorgen.

    Reageren
  • Barry Meijer zegt:
    09 jan, 2009 om 17:16

    @dave2: Inderdaad, beter je naam gebruiken.
    Komt ook een stukje persoonlijker over, en dan krijg je nog een stukje naamsbekendheid ook :D

    Reageren
  • Dave 2 zegt:
    10 jan, 2009 om 11:29

    Geen inkomende links is een beetje overdreven :o

    Je hebt een paar PR4-5 inkomende links en dat is voor nieuwe sites soms genoeg om bij een eerste update een 4 te krijgen maar ik vrees dat als je niet aan linkbuilding gaat doen, er bij de volgende wel wat zal afgaan.

    Heb het nog regelmatig gezien..nieuwe sites lijken makkelijker een PR boost te krijgen bij een eerste toewijzing van PR.

    Dave

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    10 jan, 2009 om 10:31

    Pagerank 4 zonder inkomende links op :
    http://www.website-intranet.nl

    Goede tips voor beginners in het artikel.

    Hoe verklaren jullie dat wij zonder noemenswaardige inkomende links en met een domein wat nog maar een paar maanden ‘jong’ is door Google toch een pagerank 4 voor onze website hebben gekregen ?

    Graag alleen serieuze reacties.

    (T)on van Houten

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    12 jan, 2009 om 13:32

    Met 1 pr4 link kan je nieuwe site inderdaad ook makkelijk pr4 krijgen. Ik heb hetzelfde gedaan met http://www.carnavalin.nl Uit een eerdere test bleek zelfs dat ik het tot op 2 niveau’s kon doen. Pr4 site linkte naar site B en site B naar site C. Alle 3 kregen pr4.

    Reageren
  • Barry Meijer zegt:
    12 jan, 2009 om 15:39

    @online-succes: ik vind het niet zo vreemd dat jullie website hoog ranked, die website is volledig voor zoekmachines gemaakt en ingericht.

    En verder sluit ik me bij Dave aan dat de 4 bij een volgende updat zal dalen naar ik gok een 2 of misschien nog lager, als je er niks aan doet.

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    12 jan, 2009 om 17:14

    @barry “volledig voor zoekmachines gemaakt en ingericht”.

    Daar ben ik het niet mee eens. Inline CSS en andere overbodige code is er te vinden in de broncode. Ik ken ook geen andere website die zoveel meta tags in de code heeft staan. En helemaal bijzonder is deze regel in de header:

    Frontpage vind ik niet erg zoekmachine vriendelijk.

    Reageren
  • Barry Meijer zegt:
    12 jan, 2009 om 17:27

    @Rob:
    Ik heb mij misschien een beetje versproken op het gebied van “gemaakt” maar als je naar de content kijkt, kun je mij niet vertellen dat het niet zo is.
    Als ik het lees raak ik gigantisch in de war, maar misschien ligt dat dan wel aan mij.

    Grote opsommingen van keywords, en gigantisch veel dikgedrukte woorden en verschillende kleuren.

    Wat ik dan ook 2 mooie zinnetjes vind “Schrijf duidelijke, makkelijk leesbare Anchor teksten” en “Teksten voor Internet moeten ‘scanbaar’ zijn. Grote lappen tekst ontmoedigen” want dan moet je immers wel het goede voorbeeld geven.

    Excuses als ik iemand beledig met mijn mening.

    Reageren
  • Martijn zegt:
    12 jan, 2009 om 18:08

    Ik sluit mij graag aan bij mijn voorganger. Mooie PR maar de content… brrrrr… Een leuk experiment overigens maar de PR is geen doel op zich. Je moet het ook nog aan je klanten kunnen verkopen. Die zijn zeker in het MKB met hun bizz bezig en snappen sowieso al weinig van internet. Als je ze een dergelijke aanpak voorschotelt rennen ze zeker gillend weg…

    Reageren
  • Jens Swelson zegt:
    12 jan, 2009 om 18:15

    Ik vind vooral de tip over die beginpagina goed. Ik heb in het verleden wel eens websites gemaakt die zo’n landingspagina hadden. Zal bij een eerstvolgende update deze eens even verwijderen.

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    12 jan, 2009 om 17:24

    @rob

    Goed opgemerkt !

    (T)on van Houten

    Reageren
  • Aanhangwagens zegt:
    12 jan, 2009 om 22:46

    Die nofollows worden in ieder geval gevolgd. Dat ze geen effect op je ranking hebben vraag ik me ook steeds meer af.

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    13 jan, 2009 om 13:37

    @barry, Helaas ben ik het dan nog niet met je eens. Dikgedrukte tekst wil niet zeggen dat dat voor een zoekmachine is gedaan. In dit voorbeeld is het namelijk gedaan middels css en niet middels een B of strong tag. En zover ik weet is de waarde van css zeker niet zo sterk als een b of een strong dus nogmaals zeg ik hardop dat dit geen optimalisatie techniek is voor de zoekmachines. Dat het wordt gebruikt om bepaalde woorden onder de aandacht te brengen bij bezoekers is een 2e.

    Reageren
  • website optimalisatie zegt:
    13 jan, 2009 om 14:27

    Juist omdat de strong en b tag bedoeld zijn om woorden van belang te highlighten voor bezoekers hechte zoekmachines hier belang aan. Vroeger was het dus zeker voor de bezoekers tegenwoordig wordt het wellicht steeds meer voor de zoekmachines gebruikt.

    Reageren
  • Barry Meijer zegt:
    13 jan, 2009 om 14:30

    @rob: hoe jij er bij komt dat het niet door de B tag word gedaan is mij een raadsel, toegegeven hij gebruik de B tag beetje raar maar hij gebruikt hem bijna altijd bij dikgedrukte woorden.

    De reden waarom het je waarschijnlijk niet opvalt is omdat hij het als volgt doet: B > A > SPAN > FONT > en dan hier de tekst < FONT <SPAN < A <B

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    13 jan, 2009 om 15:31

    @barry, ik heb inderdaad niet alle woorden gecontrolleerd maar ik tel 57 keer een b en 289 keer FONT-WEIGHT dus ik snap zeer goed waarom ik toevallig net enkele woorden zonder b had getroffen bij de check.

    Reageren
  • Barry Meijer zegt:
    13 jan, 2009 om 15:35

    @Rob: Akkoord, is een toevalligheid dan.
    Toch blijf ik van mening dat het qua content geschreven is voor zoekmachines en misschien 1 stuk tekst ertussen voor de bezoekers.

    En aangezien er met frontpage gewerkt wordt, zal er aan de code wel niks gedaan kunnen worden door de beheerder.
    Vandaar het onwijs grote aantal onnodige tags.

    Reageren
  • Erwin Sigterman zegt:
    14 jan, 2009 om 13:01

    Nofollow links hebben geen consequentie voor je pagerank, wel voor je SERP.
    [Zie link naar mijn website.]

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    15 jan, 2009 om 11:39

    Komt de boodschap zo duidelijker over ?
    Zie: http://www.website-intranet.nl

    (T)on van Houten

    Reageren
  • Sandy de Roos zegt:
    15 jan, 2009 om 16:02

    In het artikel staat dat een van de tip van Google is: “Plaats geen lijsten met zoekwoorden op uw pagina’s…” wil dat zeggen dat je beter ook niet met tag clouds kan werken (op je homesite)?

    Reageren
  • reekje zegt:
    15 jan, 2009 om 17:02

    Hoe weet ke wat ke PR is?

    groetjes v reekje

    Reageren
  • Jaap zegt:
    15 jan, 2009 om 16:32

    Wordt de waarde van de PR soms niets iets overtrokken?
    Ik heb websites met een PR-2 en 10.000 bezoekers per maand en hoger gerankte websites met aanzienlijk minder bezoekers.

    Goede content is nog steeds wat telt.
    Bezoekers komen om informatie.
    Iemand die per ongeluk op jouw prima ge-optimaliseerde-website-voor-google komen zonder enige relevantie of waardevolle informatie zie je nooit meer terug.
    Deze bezoekers hebben een waarde 0 voor mij.

    Reageren
  • Jaap zegt:
    15 jan, 2009 om 16:33
  • reekje zegt:
    15 jan, 2009 om 18:01

    @Online Succes

    Dank je wel
    zeer bruikbaar en uitgenrijde informatie over mijn site

    groetjes v reekje

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    15 jan, 2009 om 17:17

    @reekje

    Handige tool :
    http://www.seocentro.com/tools/search-engines/metatag-analyzer.html

    (laat meer zien dan alleen je pagerank.)

    (T)on van Houten

    Reageren
  • Michel Thomissen zegt:
    16 jan, 2009 om 02:28

    Idd zeer bruikbare tool!

    THX!

    Reageren
  • Bart zegt:
    16 jan, 2009 om 08:37

    @Marc

    Mooi artikel, maar jouw standpunt over flash (Gebruik flash enkel voor filmpjes) lijkt me niet correct te zijn.
    Dit probleem zou opgelost zijn sinds 1 juli 2008: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2008/06/improved-flash-indexing.html

    Reageren
  • Marc Broos zegt:
    16 jan, 2009 om 09:27

    Het klopt dat Google nu Flash pagina’s kan lezen, maar enkel flarden van woorden, hij kan er geen structuur uit halen. Dus een html pagina zal hij nog steeds verkiezen boven een flash pagina.

    Pagerank wordt inderdaad minder belangrijker, alsook linkbuilding. Ik dacht dat de Google polynoom waarop de belangrijkheid van een pagina berekent wordt, met 30 functies werd uitgebreid, zoals oa. heeft de website movies, commentaar,..

    Reageren
  • Barry Meijer zegt:
    16 jan, 2009 om 12:18

    @Ton van Houten: Index pagina oogt nu inderdaad wat rustiger, persoonlijk zou ik nog een aantal dingen weghalen.

    1. De blauw gemarkeerde link (met witte letters) bovenin (website-intranet.nl)
    Die heeft geen toegevoegde waarde aangezien er ook een homeknop is en het oogt als reclame.

    2. Hou het bij 1 menu, haal dus de zwarte balk met “internet sales specialisten” weg want dan maak je het duidelijker aan de bezoeker hoe en wat te navigeren.

    3. Haal de balk weg met al die logotjes (onder het menu) erg storend en de gebruiker zal er weinig waarde aan hechten.
    Kies er dan voor om een mooie button te maken die aandacht trekt.

    Sorry voor de af en toe wat “afbrekende” kritiek, ik probeer vaak straight to the point te blijven en duidelijk te zijn.

    Barry Meijer

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    16 jan, 2009 om 12:11

    @martijn @barry, Ben met jullie commentaren aan de gang gegaan. Kijk eens op : http://www.website-intranet.nl zoals de index pagina nu is.

    Voordat ik alles ga aanpassen zou ik graag weer wat input van mijn medelezers en bloggers krijgen. Kunnen we ook allemaal weer van leren. Tot zover bedankt voor jullie complimenten en opbouwende en soms afbrekende kritiek.

    (T)on van Houten

    Reageren
  • Martijn zegt:
    16 jan, 2009 om 18:16

    Hoi Ton, de kritiek van mijn kant ook uitsluitend opbouwend bedoeld. De site ziet er overigens veel beter uit! De vraag ik voor jou heb: wat is je doelgroep? Zijn dat klanten met veel of weinig kennis van zoekmachine marketing? Je noemt veel vaktermen zonder veel uitleg daarbij. Groet, Martijn

    Reageren
  • Martijn zegt:
    16 jan, 2009 om 18:25

    Gooi ik meteen maar mijn site in de groep: http://www.psycholoog-almere.nl, goed vindbaar op masterkeyword combi “psycholoog almere” en ook “psygoloog almere” (jaja lach maar, heb daar de 2-na hoogste conversie op). Kan iemand ff schieten op techniek enzo. En waarom heb ik ik vredesnaam nog steeds een PR van 0??? Dacht dat dit een Google vriendelijke site was…

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    19 jan, 2009 om 11:47

    Thanks @martijn @barry, zie: http://www.website-intranet.nl

    Graag nog enkele meningen (ook van andere lezers) zijn welkom.

    @martijn
    Even kort door de bocht.
    Gevonden worden is erg belangrijk voor pagerank. Aanmelden bij 5 relevante startpagina’s, dmoz.nl (als je geduld hebt)
    Regelmatig je (unieke) content vernieuwen of aanpassen. Dan heb je om de 3 maanden een hogere of lagere pagerank.

    Doelgroep : Mijn website is primair bedoeld om klanten, lees bedrijven met een website en/of intranet, (on)mogelijkheden te laten zien om meer (online) winst te maken. Secundair om zo veel mogelijk e-kennis gratis ter beschikking te stellen op onze website.

    (T)on van Houten

    Reageren
  • Barry Meijer zegt:
    19 jan, 2009 om 12:56

    @onlinesucces:

    Ik zie dat je mijn advies hebt opgevolgd.
    Het oogt meteen een heel stuk rustiger.

    Doe wat met de tag-clouds maar plaats het niet tussen je tekst en al helemaal niet als het niet te lezen en niet aanklikbaar.

    Ik krijg op de één of andere manier het gevoel dat je het niet kan loslaten om keywords in je content te verwerken.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

    Reageren
  • Erwin Sigterman zegt:
    19 jan, 2009 om 14:08

    Ik zou als klant meteen wegduiken voor het bombardement dat je op je krijgt afgevuurd als je http://www.website-intranet.nl opent. Wat een drukke site, zeg!

    Less is more!

    Reageren
  • Erwin Sigterman zegt:
    19 jan, 2009 om 14:10

    Je mist nog goed backlinks.

    Zie http://www.google.nl/search?hl=nl&q=link%3Awww.psycholoog-almere.nl&meta= waar je maar 3 backlinks hebt

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    19 jan, 2009 om 14:21

    @Ton van Houten
    Pas je ook even op met het gebruik van het Adwords qualified logo? Deze linkt nu niet door je Adwords pro page. Iets wat vaak duidt op het feit dat een bedrijf of persoon helemaal niet Adwords Qualified is…

    Reageren
  • Erwin Sigterman zegt:
    19 jan, 2009 om 14:23

    @Martijn
    Je mist nog goed backlinks.

    Zie http://www.google.nl/search?hl=nl&q=link%3Awww.psycholoog-almere.nl&meta= waar je maar 3 backlinks hebt

    Reageren
  • Barry Meijer zegt:
    19 jan, 2009 om 14:26

    @karel:

    Jeetje, ik was net een heel verhaal over dat logo aan het typen :P en dan kop jij hem al in voor ik het voor kan zetten.

    Maar inderdaad, als je het logo niet naar je pro page linkt heeft het meer nadeel voor je dan voordeel.

    Reageren
  • Online Succes zegt:
    19 jan, 2009 om 15:41

    @Barry @Karel Thanks again, wordt aan gewerkt. Ben benieuwd wat jullie van de oplossing gaan vinden. Geef me een paar dagen.

    Ton van Houten

    Reageren
  • Xiara zegt:
    18 mei, 2009 om 23:08

    Een vraagje over DMOZ. ik heb een blogje met PR2 (3 volgens een PR predictor).
    Ik heb me aangemeld bij DMOZ, maar ik word niet toegevoegd. Ik heb me een eerste maal aangemeld enkele maanden terug. Duurt het gewoon zo lang vooraleer je opgenomen wordt, is mijn blogje niet goed genoeg? Of aanvaarden ze enkel maar sites met een bepaalde minimum PR?

    Bij technorati lukt het me trouwens ook niet om aan te melden, maar dat komt waarschijnlijk door technische problemen bij hen.

    Reageren
  • Carnaval in Nederland zegt:
    19 mei, 2009 om 00:47

    DMOZ geeft geen garantie dat je ook toegevoegd wordt. Dat is afhankelijk van de reducteuren van de niche. Je pagerank heeft er ook verders niets mee te maken zover ik weet.

    Reageren
  • Xiara zegt:
    11 jun, 2009 om 21:00

    Bedankt voor je antwoord :)

    Reageren

Reageren