Naar
boven
Logo Karel Geenen

Het Yahoo! Bing Netwerk: een nieuwe marktplaats voor advertenties

Microsoft blijft initiatieven ontwikkelen om meer geld te verdienen aan het online merk ‘Bing’. De recentste stap is het vereenvoudigen en versterken van het aanbod aan advertentieruimte.
Adverteerders hebben vanaf nu de mogelijkheid campagne te voeren op een scala aan populaire websites die deel uitmaken van het Yahoo! Bing Netwerk. Naast de kernsites van deze merken staat het Yahoo! Bing Netwerk ook voor partnersites zoals: Facebook, Amazon, Monster, en Viacom. De lancering van het nieuwe advertentie-netwerk in Europa is gepland voor eind dit jaar.

Bing Ads

Bing Ads is de nieuwe naam voor het Microsoft Advertising adCenter. Dit zal de tool worden voor adverteerders om hun Yahoo! Bing Netwerk-advertenties te beheren. “Bing Ads is niet alleen een nieuwe naam, maar een verbeterde ervaring met nieuwe mogelijkheden om je beter te helpen je campagnes te beheren en je werk sneller gedaan te krijgen,” aldus Tina Kelleher op de officiële Bing Ads-blog.

Groot bereik

De resultaten van de zoekmachine Bing worden al gebruikt door Yahoo sinds juli 2009. De nieuwe toenadering tussen de twee bedrijven op advertentiegebied lijkt dan ook een logische stap en zal het gemakkelijker maken zich tegen de concurrentie, van bijvoorbeeld Google Adsense, te verdedigen. De informatie die Yahoo! Bing zelf verstrekt over z’n bereik is behoorlijk aantrekkelijk voor adverteerders:

  • Yahoo! Bing heeft een marktaandeel van 30% op alle zoekopdrachten in de VS
  • Het netwerk bereikt 151 miljoen ‘zoekers’ in de VS, die gemiddeld 24% meer te besteden hebben dan de gemiddelde ‘zoeker’.
  • 46 miljoen Amerikaanse surfers gebruiken exclusief Bing en niet Google.
  • Wereldwijd heeft het netwerk 489 miljoen unieke bezoekers, 92 miljoen daarvan maken nooit gebruik van Google.
  • Eveneens wereldwijd spenderen Yahoo! Bing-gebruikers gemiddeld 24% meer dan de gemiddelde zoekmachine-gebruiker en zelfs tot 78% meer dan Google-gebruikers.

Meer Bing nieuws

Microsoft heeft de afgelopen weken grote inspanningen geleverd om Bing bekender te maken bij het grote publiek. Vorige week pakten ze nog groots uit met de ‘Bing it on’-wedstrijd, waarbij Google en Bings zoekresultaten werden vergeleken in een blinde test. Volgens de resultaten van Microsoft zou twee derde, van het totale aantal deelnemers aan de test, de resultaten van Bing verkozen hebben boven die van Google. Daarnaast werd vorige week ook nog bekend gemaakt dat Bing de standaard zoekmachine zal zijn op Amazon’s nieuwe Kindle Fire e-readers.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Redactie
2 reacties op "Het Yahoo! Bing Netwerk: een nieuwe marktplaats voor advertenties"
  • Harry Veenstra zegt:
    20 sep, 2012 om 13:20

    Erg interessante ontwikkeling, heb je ook cijfers over het bereik en de doelgroep in Nederland?

    Reageren
    • Lianne Soer zegt:
      20 sep, 2012 om 14:53

      Hallo Harry,

      Adverteren loopt in Nederland nu nog via Microsoft Advertising en met specifieke diensten weer via Yahoo!. Meer info vind je hier: http://advertising.microsoft.com/nederland/home

      Of en wanneer adverteren via Bings Ads in Nederland mogelijk wordt is afwachten.

      Groet,
      Lianne

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014