Naar
boven
Logo Karel Geenen

Google conversion optimizer verlaat betafase

De Google conversion optimizer is het volgende stadium in gegaan. Vanaf nu kan iedereen die gebruik maakt van Google Adwords én de conversie bijhoudt met de conversiecode gebruik maken van de conversion optimizer. Voorwaarde is wel dat er de afgelopen 30 dagen minimaal 200 conversies gemeten moeten zijn.

De Google conversion optimizer is de ideale tool voor bedrijven die weten wat één conversie maximaal mag kosten, en dus ook weten wat één conversie oplevert. Bij de Google conversion optimizer kun je namelijk de CPA opgeven. CPA staat voor Cost Per Acquisition wat in het Nederlands “kosten per acquisitie” oftewel “kosten per conversie” betekent.

Wanneer je dus weet wat één conversie mag kosten kun je dit opgeven in plaats van de huidige kosten per klik.

Voorbeeld:
Stel je weet dat één conversie je maximaal 4 euro mag kosten. Je geeft dit dan in bij de Google conversion optimizer. Google gaat dan automatisch je zoekwoord biedingen beheren en zo proberen om onder de 4 euro per conversie te blijven.

Zeker voor het MKB is dit een ideale tool. Zij beschikken meestal niet over een dermate groot budget om fulltime iemand aan het biedbeheer te zetten. De Google conversion optimizer is dan een gratis en handig hulpmiddel.

Meer informatie over Google conversion optimizer vind je op de Adwords blog en op de helppagina van Google over de conversion optimizer.

Zelf een Google AdWords specialist worden?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
3 reacties op "Google conversion optimizer verlaat betafase"
  • INDERT zegt:
    02 feb, 2008 om 14:31

    Ik heb die Google Conversion Optimizer nou een weekje gebruikt en getest, maar ben er niet echt over te spreken. De resultaten die hieruit voortkomen verschillen bijna niet met voorheen en het verschil dat er nu is betwijfel ik nog of dat komt door de optimizer.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    04 feb, 2008 om 09:42

    @Indert

    Hoeveel conversies haal je op dit moment per week dan ongeveer?

    Reageren
  • Marlon zegt:
    11 apr, 2008 om 17:05

    Wat is de ervaring van mensen toe nu toe met de conversion optimizer? Enige tijd geleden heb mijn website online gebracht, en heb zo een 20 conversies per dag via adwords.

    Maar omdat mijn website nog geen naamsbekendheid heeft, en er veel concurrentie is (en omdat waarschijnlijk mijn adwords campagne nog verre van optimaal is) zit ik net onder de ROI.

    Ziet iemand positieve resultaten? Onthoud google je max cpc voor als je weer wilt terugschakelen, of moet ik deze gegevens opslaan?

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014