Naar
boven
Logo Karel Geenen

Automatisch gratis bezoekers via Twitter?

twitter-logoEen van de voordelen van internet is dat heel veel te automatiseren is en ook Twitter kan je deze mogelijkheid bieden.  In dit artikel ga ik je vertellen hoe je geautomatiseerd bezoekers naar je website kan krijgen via Twitter.

Geautomatiseerd bezoekers naar je website via Twitter “Direct message”!

Er is een tool (die ik later in dit artikel benoem) waarbij je automatisch wanneer iemand op jou Twitter profiel komt en besluit om je te volgen een “Direct message” van 120 karakters  ontvangt waarin je de mogelijkheid hebt om je diensten of producten te promoten.

Voordelen van deze techniek zijn:

  • Elke nieuwe volger ontvangt direct en geheel automatisch je “Direct message”
  • De kans dat je “Direct message” wordt geopend en gelezen is erg hoog
  • Je bericht wordt niet overspoeld door andere Twitter berichten omdat er minder “Direct messages” worden verstuurd dan standaard Twitter berichten.

Twitter zorgt ervoor dat deze nieuwe volger je “Direct message” niet mist

De kans is groot dat een bezoeker op jou Twitter profiel je “even snel” volgt en dan verder gaat met surfen en niet direct je bericht gaat lezen of het vergeet om te gaan lezen.

Standaard heeft Twitter de functie wanneer iemand een “Direct message” ontvangt hierover ook een herinnering email van ontvangt en zorgt er dus voor dat je “Direct message” niet gemist wordt.

twitter-danny-direct-message

De tool: Tweetlater.com

Wanneer je wilt instellen dat elke nieuwe volger automatisch een bericht van je gaat ontvangen dien je eerst te registeren bij www.tweetlater.com

Volg het onderstaande stappenplan:

  1. Registreer & login.
  2. Klik op “Add account” om je Twitter profiel in contact te stellen met Tweetlater.com (Veilig)
  3. Vink de checkbox “Auto welcome” aan en typ je bericht eronder.
  4. Klik op save en er wordt automatisch een door jou ingesteld bericht verstuurd naar elke nieuwe volger.

Tip: Gebruik http://tinyurl.com/ om je website in je welkoms bericht te zetten. Tinyurl verkleind je oorspronkelijke URL zodat je zo min mogelijk karakters gebruikt.

Tip 2: Mensen op Twitter zijn op zoek kennis. Probeer dus via je “Direct message” een kennisproduct (gratis) aan te bieden zoals; een Ebook, Audiobestand, Videobestand enzovoorts.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Danny Verhoeven
Danny is een jonge online ondernemer en onder andere eigenaar van Starting Business.
28 reacties op "Automatisch gratis bezoekers via Twitter?"
  • Karel Geenen zegt:
    14 apr, 2009 om 14:35

    Leuk eerste artikel Danny!

    Wel zou ik oppassen met direct reclame in die DM’s te stoppen.

    Overigens zie ik niets verkeerds in een vriendelijke DM waarin je de volger bedankt en jezelf nog eens voorstelt.

    Reageren
  • Alain Verheij zegt:
    14 apr, 2009 om 15:45

    Karel, zie ook Twive-away. Erg interessant. Een beloning uitloven voor diegenen die jouw boodschap re-tweeten en jou volgen. http://www.TwiveAway.com

    Reageren
  • G. Althausen zegt:
    14 apr, 2009 om 15:52

    thanks for this tip

    Reageren
  • Angela van Son zegt:
    14 apr, 2009 om 15:58

    Interessant onderwerp.

    Een tip: zorg ook bij internetmarketing voor foutloos Nederlands. Dat bevordert een goede eerste indruk.

    Wijzig “wanneer iemand op jou Twitter profiel komt” in “wanneer iemand op jouw Twitterprofiel komt”.

    Deze zin loopt niet:
    “Standaard heeft Twitter de functie wanneer iemand een “Direct message” ontvangt hierover ook een herinnering email van ontvangt en zorgt er dus voor dat je “Direct message” niet gemist wordt.”

    Omdat ik verwacht dat je stuk veelgelezen gaat worden, hang ik maar even de schooljuf uit. Het is behulpzaam bedoeld, niet vervelend.

    Reageren
  • anthony68 zegt:
    14 apr, 2009 om 16:01

    leuke blog ik volg je…rss?

    Reageren
  • Webpromotie zegt:
    14 apr, 2009 om 16:44

    Leuk artikel, Danny! Het is inderdaad de vraag of je direct moet gaan ‘SPAMMEN’.

    Aan de andere kant …. waarom is die functie er anders? Om te zeggen dat iemand welkom is op zijn profiel? :)

    Reageren
  • Michel zegt:
    14 apr, 2009 om 18:38

    Er is absoluut niets in Twitter dat ik irritanter vind dan automatische DMs. Zelf stuur ik een persoonlijk DMetje, waarin ik mijn oprechte interesse laat blijken en raad iedereen aan dat gewoon te doen!

    Reageren
  • Webpromotie zegt:
    14 apr, 2009 om 19:41

    @Roel, niet helemaal met je eens. Twitter biedt niet voor niets API’s om automatisch updates te plaatsen. En daarnaast: het is maar net wat je ‘social’ noemt.

    Reageren
  • Roel Willems zegt:
    14 apr, 2009 om 19:19

    Ik zie weinig in het automatisch dm’en van nieuwe volgers. Ten eerste komt het spammy over (goh, bedankt voor je interesse in wat ik te vertellen heb, ik ben erg vereerd. Omdat ik het zo waardeer stuur ik je dan ook maar meteen m’n website door zodat je zaken met me kan doen en met geld over de brug kan komen).. Netwerken 0.2

    Twitter (of welke marketingtool dan ook) zou nooit moeten gaan om zo veel mogelijk bezoek op je site te krijgen. Het gaat altijd om het rendement van dat bezoek. En voordat iemand zaken met je doet (of je gaat aanraden aan andere) moet je eerst een relatie opbouwen. Dat gebeurt niet met 1 DM.
    Mijn advies: kijk bij twitter (en eigenlijk al het netwerken) hoe je iemand kan helpen. Je zal zien dat je dan ook veel sneller zelf word geholpen.

    Persoonlijk is een geautomatiseerde DM trouwens iets waarbij ik direct het volgen verbreek en ik heb ook wel eens iemand om die rede geblokkeerd. Twitter is social media, automatisch gegenereerde berichten halen het ‘social’ aspect nogal onderuit.

    Neemt niet weg dat ik wel veel andere positieve punten in je verhaal terug lees. Zo is het via DM (persoonlijk geschreven) zeker goed om mensen met een vraag verder te helpen met een link. Is dat toevallig je eigen site of een product/dienst die je aanbiedt is het mooi meegenomen. Video, e-books e.d. zijn een goed voorbeeld van waardevolle informatie waarmee je iemand echt verder kan helpen.

    Reageren
  • Danny Verhoeven zegt:
    14 apr, 2009 om 20:15

    @angela Bedankt voor je tips en reactie! Het is mijn eerste artikel sta open voor opbouwende kritiek. Ik denk wel dat mijn boodschap is overgekomen.

    @michel @roel Je kan het zo spammy maken als je zelf wilt.

    Als je direct probeert te verkopen wordt het snel als spam opgevat.

    Maar wanneer ik iemand ga volgen die op zijn Twitter profiel praat over internet marketing en ik krijg direct wanneer ik deze persoon volg een gratis ebook over internet marketing ervaar ik dat als zeer positief.

    Reageren
  • Roel Willems zegt:
    14 apr, 2009 om 20:17

    De API voor applicaties en websites van derde maken dit uiteraard mogelijk om dit soort dingen te doen.

    Ik zie dit alleen vooral van waarde voor bijvoorbeeld europeesche bloggers die ook veel amerikaanse volgers hebben (tweets klaar zetten gericht op de amerikaanse volgers om deze tegen de tijd dat ze daar wakker zijn te versturen). Waarbij je de mogelijkheden van de API op een (voor volgers) waardevolle manier gebruikt.

    Ik zie alleen nog steeds niets in het automatisch DM’en nadat iemand je gevolgd heeft (ookal kan het technisch uiteraard wel). De insteek klopt simple weg niet. Als je iemand leuks tegenkomt in de kroeg die met je wil praten begin je ook niet meteen over alle diensten en producten die hij/zij* kan afnemen bij je.

    * doorhalen wat niet van toepassing is ;-)

    Reageren
  • Roel Willems zegt:
    14 apr, 2009 om 20:23

    @Danny, begrijp me niet verkeerd.. Ben het zeker op dat punt helemaal met je eens dat twitter waardevol is (wil je ook zeker niet afvallen). Wat ik al zeg je artikel bevat heel veel waardevolle tips!

    Maar ik denk dat het e-book wat je stuurt meer aan waarde en effect wint als je het pas stuurt nadat iemand zelf de stap heeft genomen tot meer contact. Dit door aan te geven dat hij wat je zegt interessant vind (retweet, reply, followfriday e.d.). Stuur je dan een e-book laat je pas echt een indruk achter.

    Reageren
  • Dries SEO Optimizer bvba zegt:
    15 apr, 2009 om 08:09

    interessant artikel. Misschien moet je i.p.v. TinyUrl eens Bit.ly gebruiken. Daarmee kan je conversie volgen maar zelf ben ik er nog niet helemaal aan uit hoe dat precies werkt.

    Reageren
  • Rogier zegt:
    15 apr, 2009 om 17:44

    Geheel eens met Roel. Ik denk dat het een stuk waardevoller is om een persoonlijke band met een volger te creëren en iemand niet direct naar je website te verwijzen waar hij of zij misschien wel hellemaal niks mee heeft. Keep it personal!

    R

    Reageren
  • Angela van Son zegt:
    17 apr, 2009 om 13:04

    Goeie discussie. Ik denk inderdaad dat je boodschap is overgekomen Danny.

    Iets waar ik tegenaanloop met Twitter, is dat veel mensen privé en zakelijk Twitteren door elkaar heen laten lopen. Als ik mensen ga volgen krijg ik ook vanalles te horen dat me volstrekt niet boeit, endaarom volg ik ze niet. Ben ik ouderwets, of is het medium nog onvoldoende uitgekristalliseerd?

    Als hier nog een keer een blog over kom, lees ik hem graag!

    Reageren
  • Jens Swelson zegt:
    17 apr, 2009 om 13:41

    Ik vind het toch apart om mensen geautomatiseerd een pm te sturen. Volgens mij moet je echt oppassen dat dit niet als spam gezien wordt.

    Reageren
  • Dries SEO Optimizer bvba zegt:
    17 apr, 2009 om 13:48

    Je zou eens moeten weten hoeveel mensen er spammen op twitter. Ben zelfs iemand tegengekomen die black hat seo promoot. Waar liggen de grenzen bij Twitter denk je? Nog nergens !

    Reageren
  • Sari zegt:
    17 apr, 2009 om 18:54

    @Angela Waar gebruik jij Twitter dan voor? Strikt zakelijke doeleinden? Ik vind het juist interessant om de zakelijke en privé dingen door elkaar te lezen, omdat ik juist díe mensen volg die ik wil leren kennen. Het zijn juist de gedachtegangen die anderen kunnen inspireren.

    En tuurlijk is Twitter nog niet helemaal duidelijk qua grenzen, maar dat maakt het leuk om mee te experimenteren. Maar ik knap zelf ook af op profielen die alleen “uitzendtijd” vragen, en niemand zelf volgt. Daarvan is mijn mening: Twitter is geen uithangbord, maar een wisselwerking van ideeën.

    DM vind ik geen slecht idee, al is het maar om even te bedanken en contact te houden. Verwijzen naar sites of producten vind ik neigen naar SPAM, er staat toch al een link op je profiel? Probeer dan eerst maar eens de followers te boeien, dan blijven ze terugkomen!

    Reageren
  • Angela van Son zegt:
    19 apr, 2009 om 19:23

    @ Sari Grappig is dat bij mij prive en zakelijk best wel door elkaar heen lopen, maar dat ik het bij Twitter niet handig vind.

    Ik heb gekozen voor slechts een Twitteradres. Ik wil zeker geen commercële spam worden. Vanaf mijn ene adres volg ik een aantal mensen prive, en een aantal mensen zakelijk.

    Van de prive-mensen vind ik het leuk om te weten wat hen bezighoudt in alle opzichten. Van de zakelijke mensen wil ik vooral informatie, maar geen appeltaartrecepten, @-replies over aandoenlijke baby’s, geklaag over hun partner en aanverwante dingen. Ik wil ze vaak wel beter leren kennen, maar slechts een beetje…

    Reageren
  • Ton Knijnenburg zegt:
    20 apr, 2009 om 10:17

    Deze discussie wil ik graag volgen.

    Vele goed tips en ideeen.
    Ik ben vrij nieuw dus met dit fenomeen heb geen idee wat technische mogelijk is dus.
    Twitter is nog niet uitgekristalliseerd en ontwikkeld zich verder iedere dag weer.
    zo als wij zelf ook ontwikkelen idere dag.

    Ik zie het als een moment opname in het NU.

    Waar het bij deze om gaat naar mijn idee is ik wil contact hebben met anderen om informatie uit te wissellen, waar beiden wat aan hebben de ontvanger en de zender.
    Bij marketing is het vaak dat de zender de ontvanger wil doen besluiten iets te kopen.
    Het word irritant als de zender iets wil verkopen wat de ontvanger niet wil hebbben.
    DAN is het non info voor de ontvanger.
    Ik wil geen tijd besteden aan informatie waar ik niets mee kan, want mijn tijd is beperkt in dit aardse leven. Liefst zou ik willen dat de komputer het filtert voor mij.

    Reageren
  • jantina zegt:
    11 jun, 2009 om 22:30

    Zou u mij de link willen sturen van twitter..dat ik mij daar in kan loggen,, al vast bedankt he,,Groetjes Jantina

    Reageren
  • Ewout zegt:
    30 jun, 2009 om 23:32

    Interessant artikel.

    @Dries SEO Optimizer bvba: bedankt voor de tip mbt Bit.ly!

    Reageren
  • Maikel zegt:
    26 jan, 2011 om 16:29

    Super bedankt, zeer interessant!

    Reageren
  • Jacqueline Montulet zegt:
    16 feb, 2011 om 22:45

    Pfffffffffff hallo Danny,
    Bedankt voor de tip. Het lukt me echter voor geen meter. Ik heb al van alles geprobeerd maar vind nergens een vakje auto welcome.
    Zal wel aan mij liggen als echte leek.
    Toch bedankt voor alle moeiete die je hebt gedaan.

    Reageren
  • SuuS zegt:
    13 apr, 2011 om 10:50

    Volgens mij is de url inmiddels veranderd naar http://www.socialoomph.com/ en hangt er aan de autorepy service een prijskaartje van 3.79 dollar per maand…

    Reageren
  • femke zegt:
    19 apr, 2012 om 22:51

    bedankt voor de tip!

    Reageren
  • Renée zegt:
    05 dec, 2012 om 13:05

    Ik krijg – net als Roel – geen fijn gevoel als ik een DM ontvang nadat ik iemand ben gaan volgen. Vandaar dat ik het anderen dus ook niet ‘aan doe’.

    Wat ik wel prettig vind, is een persoonlijk welkomstberichtje. Dat doe ik dan wel op zo’n manier dat ik mijn berichtje in de timeline van de ontvanger terecht komt. ;-)

    Groeten, Renée

    Reageren

Reageren