Naar
boven
Logo Karel Geenen

Blog reputatie management diagram

blogreputatieWe kennen ondertussen de verschillende reputatiemanagement afdelingen van de grote bedrijven, zoals Vodafone Web Relations. Ook zij zullen ongetwijfeld een soort van stappenplan hebben over hoe te handelen bij bepaalde berichten en blogposts.

Ook de Amerikaanse Airforce heeft een dergelijk stappenplan. Verschillende Engelstalige blogs hebben daarover al eens bericht. Zie een voorbeeld daarvan op Webinknow. Dit diagram zetten mij aan het denken en het leek mij dat zoiets ook handig kan zijn voor ons als ondernemer.

Het resultaat hiervan is een eerste concept van mijn Blog Reputatie Management How-To diagram (vrije vertaling van het originele, klik om te vergroten):blogreputatieZoals gezegd is dit een eerste concept. Ik ben erg benieuwd naar jullie mening en aanvullingen! Zo kunnen we er samen een compleet diagram van maken. Kom maar op met het commentaar!


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
11 reacties op "Blog reputatie management diagram"
  • Jens Swelson zegt:
    16 feb, 2009 om 19:45

    Mmm, leuk voor op het toilet! :D

    Vaak is het ook verstandig om alleen even te melden dat je even per email reageert, en de webmaster dan te mailen.

    Reageren
  • gijs bos zegt:
    16 feb, 2009 om 20:56

    wow, de eerste keer dat ik echt iets interessants lees over reputatie management. Ik ga ‘m uitprinten en naast mijn monitor hangen.

    Reageren
  • Website promotie zegt:
    16 feb, 2009 om 20:32

    Lol.

    Volgens mij is het: Blogreputatiemanagementdiagram.

    Zie ook: http://www.spatiegebruik.nl

    Reageren
  • Erik zegt:
    16 feb, 2009 om 21:14

    INteressant stuk. Ik denk dat nog veel te weinig bedrijven serieus bezig zijn met reputatie management.

    Reageren
  • Jens Swelson zegt:
    17 feb, 2009 om 08:00

    @Erik: Inderdaad. En dat vind ik persoonlijk toch wel knap stom want volgens mij kun je er echt veel mee bereiken/voorkomen.

    Reageren
  • Edwin zegt:
    19 feb, 2009 om 12:47

    @Jens: Op voorwaarde dat je als bedrijf redelijk recht in je schoenen staat..
    Bytheway ik zie geen blackhat oplossingen staan..zoals je PR mannetje problemen d.m.v. oeverloos gezwam te laten reduceren tot niets of gewoon een advocaat achter de blogger(s) aanjagen…

    Toch frappant dat ik zelfs in Vlaanderen steeds meer PR zie opduiken in kritische blogs..er wordt wel degelijk gemonitord..

    Reageren
  • Edwin zegt:
    19 feb, 2009 om 12:57

    Edit : nog een blackhat management tip:
    - plaats met behulp van fictieve profielen wél tevreden klant reacties
    ( gebeurt regelmatig !)

    Reageren
  • Mario zegt:
    21 feb, 2009 om 22:41

    Ik vind dit ondanks de goede bedoeling ervan, een schoolvoorbeeld voor het feit dat niet alles wat meetbaar is ook belangrijk is.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    16 feb, 2009 om 21:41
  • Karel Geenen zegt:
    16 feb, 2009 om 21:43

    Feitelijk zul je wel gelijk hebben, maar het wordt zo’n lang woord dan… En het is al zo moeilijk te begrijpen voor sommige mensen…

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    16 feb, 2009 om 21:43

    Aha, de WC… Weet niet of dat mijn doel was :-).

    Reageren

Reageren