Naar
boven
Logo Karel Geenen

Breng je nieuwsbriefinschrijvingen naar een hoger level

Het verzenden van een nieuwsbrief is een goede manier om loyaliteit te kweken bij je prospects/klanten. Zij zullen je speciale aanbiedingen en voordelen die ze ontvangen via je nieuwsbrief appreciëren. Voordat je echter begint met het verzenden van een nieuwsbrief zul je eerst een mailinglijst op moeten bouwen. Hoe krijg je bezoekers zover dat ze zich inschrijven op je nieuwsbrief? Hier volgen een paar tips:

Promoot je nieuwsbrief
Een veel voorkomende fout is dat bedrijven vaak alleen een simpel linkje op de hoofdpagina plaatsen. Je website bestaat echter uit meerdere pagina’s dus waarom zou je daar dan ook geen link op plaatsen? Probeer op elke pagina de bezoeker te verleiden om zich in te schrijven.

Vertrouwen
Zorg ervoor dat je bezoekers weten dat je zorgvuldig met hun informatie om zult gaan en dat je de gegevens zeker niet zult doorverkopen aan andere bedrijven. Een link op je website naar je privacy policy is zeker aan te raden. Een belangrijke regel van email marketing is het opt-in principe, je bezoekers moeten dus aangeven dat ze graag je nieuwsbrief willen ontvangen. Zorg dus dat je ook niet zomaar ongevraagd mails gaat versturen, je bent dan aan het spammen, en dat komt natuurlijk niet echt betrouwbaar over…

Waarom moeten bezoekers zich inschrijven?
Een bezoeker schrijft zich niet zomaar in op een nieuwsbrief. Een bezoeker schrijft zich alleen in als hij of zij er iets voor terugkrijgt. Dit kan waardevolle informatie zijn, een document of een white paper, een sample enz. enz. Zolang er geen meerwaarde aan de nieuwsbrief zit zullen bezoekers zich niet zomaar inschrijven.

Hoe vaak versturen?
Zorg ervoor dat wanneer een bezoeker zich inschrijft hij of zij weet wanneer en hoe vaak ze een nieuwsbrief kunnen verwachten. Je wil natuurlijk niet dat ze je nieuwsbrieven als irritant gaan ervaren.

Verder is het ook nog belangrijk om een “bedanktpagina” in te stellen zodat ze weten dat de inschrijving geslaagd is. Wanneer je ze direct weer naar de hoofdpagina stuurt weten ze niet of dat ze nu wel of niet zijn ingeschreven en proberen ze het opnieuw (terwijl ze eigenlijk al in het systeem zitten). Je krijgt dan het probleem dat mensen zich dubbel inschrijven en ze dus meerdere nieuwsbrieven tegelijk krijgen, wat natuurlijk een slechte zaak is.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
1 reactie op "Breng je nieuwsbriefinschrijvingen naar een hoger level"
  • Ronald zegt:
    19 mrt, 2007 om 16:42

    De usability van het inschrijf formulier is ook van essentieel belang voor de conversie ofwel het aantal inschrijvingen die daadwerkelijk gegenereerd worden. Hiertoe onder meer: zo min mogelijk velden!

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014