Naar
boven
Logo Karel Geenen

Facebook ads doen het beter dan die van Google

Facebook is beter in staat de consument te laten klikken op een, op de browsegeschiedenis gebaseerde, advertentie dan Google. Aldus partners van Facebook die de nieuwe advertentiedienst (juni 2012) FBX gebruiken.

FBX levert tot wel 4 keer meer op

Facebook Exchange (FBX), zou voor elke besteedde dollar tot wel vier keer meer opleveren dan concurrerende real-time systemen, meldt Triggit Inc., het bedrijf wat de software ontwikkelt voor het plaatsen en verspreiden van de advertenties. Een andere partner, AdRoll, zegt dat adverteerders die normaal 10 dollar verdienen voor iedere dollar die ze spendeeren, hun winst op Facebook kunnen verhogen naar 16 dollar per uitgegeven dollar.

Real-time

Bij deze zogenaamde real-time-veilingen mag de hoogst biedende adverteerder de advertentie te tonen aan een geselecteerde groep gebruikers, waarvan de surfgeschiedenis overeenkomt met het profiel dat de marketeer zoekt.  Iemand die bijvoorbeeld op reiswebsites zoekt naar informatie over reizen naar Denemarken krijgt dan op Facebook een advertentie te zien van een hotel in Kopenhagen.

Van groot belang voor Facebook

Het is voor Facebook van groot belang dat ze meer adverteerders aantrekken, het aandeel op de beurs in inmiddel met 45% gezakt sinds de lancering in mei. Een van de redenen zijn de twijfels over het feit of Facebook uberhaupt verkopen (en winst) kan genereren uit gebruikers die steeds actiever worden op tablets en smartphones.

“Wanneer meer adverteerders de resultaten zien, zullen ze bereid zijn meer geld in Facebook te investeren”, aldus Zach Coelius, CEO van Triggit Inc., in een interview.

“No comment”

Zowel Facebook als Google weigeren officieel te reageren op de uitspraken van de partners van Facebook.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Redactie
Ben de eerste die reageert!

Reageren