Naar
boven
Logo Karel Geenen

Een goed begin is het halve werk

Vroeger was het allemaal zo slecht nog niet. Vroeger was alles beter of anders gezegd: vroeger wisten ze het over het algemeen veel beter. Er zijn zoveel gezegden, spreekwoorden en wijsheden die nog steeds van toepassing zijn in deze snelle moderne tijden. Waarom het wiel uitvinden als onze voorouders het al helemaal voor ons hebben opgetekend?

Angst is een slechte raadgever.

Angst werkt verlammend en werkt verkeerde overhaaste beslissingen in de hand. Veel ondernemers zijn nog steeds bang om online marketing toe te passen. Onbekend maakt onbemind.

Al doende leert men.

Online marketing is een specialistisch vakgebied en is zeker niet voor iedereen weggelegd. Dit heeft met name te maken met de tijd die er gestoken moet worden. De ontwikkelingen volgen zich namelijk in rap tempo op. Het bijhouden van vakkennis en de noodzaak om tijd vrij te maken, zijn van essentieel belang om te slagen. Maar al doende leert men.

De aanval is de beste verdediging.

Vroeger wisten ze het al. Je kunt beter niet afwachten maar de strijd aangaan. Heel treffend voor de huidige situatie in de economie maar zeker ook voor online marketing in het algemeen.

De aanhouder wint.

Een lange adem is vereist. Welke zoekwoorden zijn relevant voor je branche? Wat is het zoekgedrag van je doelgroep? Lopen de teksten op je website lekker en zijn ze zoekmachinevriendelijk? Beperkt de techniek achter je website niet je mogelijkheden? Het is niet altijd makkelijk om met alles rekening te houden maar de aanhouder wint.

Veel beloven en weinig geven, doet de zotten in vreugde leven.

Zorg ervoor dat de content op je website klopt en beloof je klanten geen zaken die je niet na kunt komen. Belofte maakt schuld.

Wie wat bewaart, die heeft wat.

Maak niet al je budget op aan een eenmalige korte termijn actie maar kijk vooruit. Niemand zit te wachten op een online stuiptrekking om vervolgens niks meer te vernemen.

Uit het oog, uit het hart.

Kortom het is belangrijk dat je regelmatig wat van je laat horen. Stuur je klanten regelmatig een nieuwsbrief. Heb je een blog of nieuwssectie op je website? Zorg er dan voor dat er regelmatig nieuwe berichten post, want uit het oog is uit het hart.

Hoogmoed komt vóór de val.

Wees eerlijk naar jezelf toe. Heb je genoeg kennis en tijd in huis of is het misschien verstandiger om online marketing uit te besteden? Er zijn een heleboel mensen die juist in deze tijd inzien dat online marketing een groeimarkt is. Helaas zijn er daarmee ook een hoop bedrijven die veel beloven maar weinig waarmaken. En wat heb je eraan als je de online marketing niet wilt uitbesteden maar er zelf niet aan toe komt? Hoogmoed komt vóór de val.

Komt tijd, komt raad

Wanneer je overweegt om je online marketing uit te besteden dan is het wijs om meerdere bedrijven uit te nodigen voor een adviesgesprek. Wees kritisch. Vraag naar ervaringen van andere partijen, bewaak je doel en bepaal goed je doelstellingen. Komt tijd, komt raad.

Haastige spoed is zelden goed.

Ga niet uit paniekvoetbal, zaken forceren of doordrukken. Verlies je doel niet uit ogen. Haastig spoed is zelden goed.

Een goed begin is het halve werk.

Of je nu zelf een online strategie bepaalt of een specialist inschakelt in alle gevallen geldt: Een goed begin is het halve werk. Ga planmatig te werk, bepaal je doelen en bewaak je budget. Kijk verder dan je neus lang is en wees onderscheidend. Blijf eerlijk tegenover jezelf en vooral tegenover je achterban. Eerlijkheid duurt het langst.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Marianne Schimmel
Marianne Schimmel is eigenaar van ALTIJD Communicatie. Een jong ambitieus bureau voor marketing en communicatie. Wij onderscheiden ons door onze enthousiaste en creatieve benadering van teksten, adviezen en interim werkzaamheden.
1 reactie op "Een goed begin is het halve werk"

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014