Naar
boven
Logo Karel Geenen

Tips voor volle winkelwagens die niet afgerekend worden

tips voor volle winkelwagens die niet afgerekend wordenVia internet kunnen mensen tegenwoordig eenvoudig bestellen. En afrekenen is al helemaal gemakkelijk. Er zijn immers geen wachtrijen en de kassa is altijd open.

Toch wordt er erg vaak een volle virtuele winkelwagen achtergelaten bij de virtuele kassa. Hier volgen een aantal tips om ervoor te zorgen dat klanten wél betalen:

1. Zorg voor zo min mogelijk handelingen. Des te langer het duurt des te groter de kans dat klanten zich bedenken.

2. Zorg voor een vertrouwde betaalomgeving. Maak gebruik van een beveiligd server adres (https) en plaats bijvoorbeeld het Thuiswinkel.org logo duidelijk op de site (wel alleen als je lid bent natuurlijk…)

3. Laat klanten weten waar ze zich in het proces bevinden. Geef bijvoorbeeld het volgende weer: “U bevindt zich nu bij stap 3 van 4”.

4. Zorg voor zo min mogelijke afleiding. Ga bijvoorbeeld niet om feedback vragen terwijl ze in het aankoopproces zitten. Zorg verder voor zo min mogelijk (externe) links of afbeeldingen. Advertenties zijn natuurlijk helemaal uit den boze. Ik zie nog te vaak webwinkels die gebruik maken van Google Adsense, sommige zelfs terwijl je aan het afrekenen bent!

5. Het is irritant dat wanneer je af wilt rekenen dat je eerst moet registreren. Het is beter om het registratieproces te verwerken in het betalingsproces.

6. Geef duidelijke informatie over de levering en de garantie. Laat de klanten weten wanneer ze het product kunnen verwachten en wat de garantie bepalingen zijn.

7. Geef duidelijke contactinformatie. Ook dit is in het kader van vertrouwen. Vermeld duidelijk naam, adresgegevens, kvk-nummer en telefoonnummer(s). Maak niet alleen gebruik van een emailformulier. Er is niks meer frustrerend dan wanneer alleen via email contact op kunt nemen. Dat geeft bezoekers geen vertrouwen maar wantrouwen!


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
1 reactie op "Tips voor volle winkelwagens die niet afgerekend worden"
  • mesjokke zegt:
    20 okt, 2007 om 17:09

    Euh Karel,

    Ik heb dit stukje even gelezen. Het is allemaal leuk en interessant. Maar wat je eigenlijk doet is de puls-aankopen te stimuleren.

    Citaat :

    1. Zorg voor zo min mogelijk handelingen. Des te langer het duurt des te groter de kans dat klanten zich bedenken.

    Maar misschien willen we juist wel dat de mensen tijd hebben om zich te bedenken.
    Verkoop is 1, maar het artikel moet absoluut niet terugkomen. Voor reparatie niet, maar zeker ook niet door de wet “kopen op afstand”.
    Als je de klanten snel iets wilt verkopen terwijl ze net nog wat bedenktijd nodig hadden, en ze sturen het terug dan heb jij een probleem. Ten eerste de verzendkosten, ten tweede de handelingskosten, ten derde, de verpakking is vaak open geweest waardoor je het eigenlijk niet meer als nieuw kan verkopen.
    Dit is dus een schadepost.

    Dit is ff een reactie op het snel verkopen van artikelen……..

    Alex

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014