Naar
boven
Logo Karel Geenen

Google komt met bieden volgens voorkeurskosten

Wanneer je met Google Adwords adverteert is het interessant om even verder te lezen. Google komt namelijk met een nieuwe optie, bieden volgens voorkeurskosten.

Bieden volgens voorkeurskosten is een manier om de kosten van Adwords advertenties te beheren.

In plaats van de maximale kosten per klik of kosten per duizend vertoningen (sitegericht adverteren) kan er nu worden aangegeven hoeveel je gemiddeld per klik wil betalen. Het Adwords systeem werkt dan automatisch naar deze doelprijs toe.

Wanneer je bijvoorbeeld weet dat één klik je € 0,50 cent waard is kun je een kost per klik instellen van € 0,50 cent. Het Adwords systeem past dan automatisch het bod op afzonderlijke advertentievertoningen aan om de werkelijke kost per klik zo dicht mogelijk bij de gewenste kost per klik te komen.

 
Voor wie is het interessant om te bieden volgens de voorkeurskosten?

  • Je weet hoeveel een klik op je advertentie waard is voor je bedrijf.
  • Je wilt liever een gemiddelde kost per klik opgeven dan een maximale prijs
  • Je wilt geen dagelijkse schommelingen in je advertentiekosten
  • Je wilt liever dat Google de biedingen afhandelt zodat je zelf niet telkens de biedingen moet beheren en aanpassen.

Het is zeker de moeite waard om deze optie eens te testen. Zeker als je weet wat één bezoeker je oplevert kan dit een zeer interessante optie zijn!

Zelf een Google AdWords specialist worden?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
Ben de eerste die reageert!

Reageren