Naar
boven
Logo Karel Geenen

Nieuwe optie in Google Adwords: Gedeelde Budgetten

Google Adwords krijgt een nieuwe optie, om je budget makkelijker te beheren en verdelen over verschillende campagnes.

Dit geeftt marketeers de mogelijkheid om in een keer een maximum budget in te stellen voor verschillende advertentiecampagnes. Het is maar een kleine verbetering, maar wel één die gebruikers zal toelaten hun budget effectiever in te zetten en flexibeler te reageren als een campagne het beter doet dan verwacht.

Constant monitoren niet meer nodig

Tot nu toe moest de adverteerder zelf het budget verdelen over zijn lopende campagnes. Als één campagne het erg goed doet en in een andere campagne blijft er geld over dan zou de  marketeer een kans missen om te profiteren van een goed lopende campagne. Adwords zal vanaf nu de mogelijkheid bieden om automatisch het budget van die een goed lopende campagne te verhogen, zolang het totale budget maar onder het vastgestelde maximum blijft.

“Door gebruik te maken van ‘Gedeelde Budgetten’ worden de budgetten automatisch aangepast, zodat je niet constant elke individuele campagne hoeft te monitoren,” aldus Vidya Iyer van Ads Engineering.

Op de Google Adwords hulp-pagina wordt uitgelegd hoe deze optie werkt en hoe je dit kunt instellen. “Gedeelde budgetten zullen het makkelijker maken om bestedingen aan Adwords in te passen in je totale marketing-budget. En het kan je helpen tijd te besparen en betere AdWords resultaten te behalen.” aldus Lyer.

Tip van Google

AdWords gebruikers meldden drie weken geleden al dat ze de Shared Budget-optie zagen staan, deze was echter niet voor iedereen beschikbaar. Een Google medewerker gaf op dat moment echter al een belangrijke tip: “Zorg ervoor dat bij iedere campagne dezelfde weergave opties zijn ingesteld. Dit is belangrijk, omdat anders een campagne die een snellere weergave heeft dan de rest, het budget er sneller doorheen jaagt dan de andere campagnes. Het gevolg zou kunnen zijn dat de andere campagnes stilvallen omdat ze geen budget meer hebben.”

Nog niet voor iedereen

Google meldt op de help pagina dat de optie nog niet voor iedereen beschikbaar is. Wanneer dit zover is, is nog niet bekend.

Zelf een Google AdWords specialist worden?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Redactie
Ben de eerste die reageert!

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014