Aanmelders voor een nieuwsbrief krijgen na hun inschrijving vaak een eenvoudige bedank-pagina te zien. Een gemiste kans, want de lezer is op dat moment geïnteresseerd in jouw informatie, dus maak daar gebruik van"Bedankt voor je inschrijving, vanaf nu ontvang je wekelijks onze nieuwsbrief". Met deze ongeïnspireerde mededeling worden inschrijvers van een direct mail of nieuwsbrief vaak verwelkomd. Dit is erg onbevredigend, want de lezer is op dat moment geïnteresseerd in jouw informatie en daarom kun je het ijzer maar beter smeden als het heet is. Met enkele simpele ingrepen maak je het eerste contactmoment daarom veel effectiever. Een drietal suggesties.
3 Tips:
1: Verwijs de inschrijver naar je oude nieuwsbrieven en laat hem lekker bladeren door het archief. Is je content interessant en niet al te gedateerd dan levert dit direct extra pageviews op.2: Beloon de lezer direct voor zijn inschrijving en doe een leuk aanbod. Hier kun je in een bevestigingsmail of -boodschap op de site direct op inspringen: "Wij waarderen je inschrijving zeer en om dit te onderstrepen krijg je..." Zo vergroot je meteen zijn loyaliteit.3: Maak de lezer wegwijs op je website en benadruk in de bevestigingsmail waarom jouw site ideaal is voor HEM. Breng je beste artikelen onder de aandacht, verwijs naar je forum of maak duidelijk dat hij heel eenvoudig contact met je kan opnemen voor een afspraak.
Tenslotte
Dit zijn slechts drie suggesties om de ontvangers van je nieuwsbrief direct te boeien, maar je kunt er natuurlijk nog veel meer verzinnen. Houd daarbij altijd de gebruiker in het achterhoofd (wat schiet hij ermee op?) en formuleer zoveel mogelijk in korte en krachtige call-to actions (wat wil je dat hij doet?).Besteed je serieus aandacht aan je bevestigingsmail of -boodschap dan is je eerste contactmoment direct effectief.