Slimme email onderwerpen

Karel
22/10/2008
Email marketing
X
min leestijd
Karel
22/10/2008
Email marketing
X
min leestijd

Bij het versturen van een mailing naar je (potentiele) klanten is het van belang dat de mail ook daadwerkelijk geopend wordt. De mail kan nog zo'n interessante aanbieding bevatten, als de ontvanger hem niet opent heb je er niks aan.In de jaren dat ik nu bezig ben met internet marketing heb ik al heel wat mailings gedaan. En in al die jaren heb ik ook flink getest met verschillende onderwerpregels. In dit artikel geef ik een aantal slimme onderwerpregels en enkele die tegen het spreekwoordelijke randje zijn"¦Algemene regelsVoor het schrijven van een goede onderwerpregel zijn een aantal “basis" regels:

  • Personaliseer als dit mogelijk is. Gebruik de naam van het bedrijf of de persoon dus in de onderwerpregel.
  • Maak de onderwerpregel niet te lang! Probeer het onder de 40-50 karakters te houden.
  • Probeer de lezer te grijpen. Dit kan door zijn nieuwsgierigheid op de wekken of door een vraag te stellen.
  • Iedere doelgroep is anders. Test daarom zorgvuldig en meet welke onderwerpregel het beste resultaat geeft. Het is dus ook belangrijk om de taal van de doelgroep te spreken.
  • Speel in op actualiteiten. Actualiteiten hebben immers meer aandacht.
  • ZEER BELANGRIJK: de onderwerpregel moet betrekking hebben op de inhoud van de email! Het werkt tegen je wanneer je verwachtingen schept met een onderwerpregel en de inhoud van de mail niet aan deze verwachtingen voldoet.

Voorbeelden van “slimme" headlines:

  • Karel, ben jij klaar voor meer bezoekers?
  • Speel de [onderwerp] Quiz!
  • Help!
  • We houden een feestje!
  • [Bedrijfsnaam] wenst je proficiat!
  • Hulp nodig met afvallen Karel? (Nee, gelukkig niet ;-))
  • Kunnen wij je helpen met [onderwerp] Karel?

Tegen het randje (of net erover):

  • Er is een nieuw bericht voor je.
  • RE: wat ik nog vergeten was te vertellen Karel"¦ (de RE: laat het overkomen alsof dat het een reactie is op een mail van de ontvanger)
  • Uw betaling is voldaan (Gevaarlijk!)
  • Hier zijn uw betalingsgegevens (Gevaarlijk!)

Ken jij nog leuke, slimme of gevaarlijke onderwerpregels?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier