Zo bekijk je Google Analytics per uur, weekdag en week van het jaar!

Karel
22/8/2012
Google Analytics
X
min leestijd
Karel
22/8/2012
Google Analytics
X
min leestijd

Binnen Google Analytics is het standaard niet mogelijk om statistieken per weekdag, week van het jaar of per uur te bekijken.Toch kan het soms erg handig zijn om te bekijken op welke weekdagen jouw website het beste presteert. Of misschien wil je wel weten op welk uur van de dag de meeste verkopen plaatsvinden?In dit artikel leg ik uit hoe je dergelijke statistieken toch heel eenvoudig uit Google Analytics kunt halen. Onderaan het artikel vind je een downloadlink, wanneer je hier op klikt wordt het hieronder besproken rapport automatisch toegevoegd aan je Google Analytics account.

De truc? Een aangepast rapport!

Zoals eerder al aangegeven is het met de standaard rapporten niet mogelijk om statistieken per uur, dag van de week of weeknummer te bekijken. Echter is deze data wel aanwezig in Google Analytics!We hoeven alleen maar even een aangepast rapport te maken binnen Google Analytics. In de onderstaande video laten we zien hoe je dit kunt doen (je kunt ook de video overslaan en het kant en klare rapport meteen downloaden onderaan dit artikel):

Mogelijkheden zijn eindeloos

Door het maken van een aangepast rapport zoals hierboven in de video wordt beschreven kun je nu dus alle statistieken ook per uur, weekdag of week van het jaar bekijken.In de video hebben we alleen wat standaard statistieken toegevoegd. Uiteraard ben je hierin niet beperkt. Zo kun je dus bijvoorbeeld ook bekijken welke productgroepen op welke dag van de week het beste presteren.

Download het rapport hier!

Voor de luie marketeers heb ik hier alvast een dergelijk rapport gemaakt wat je gratis kunt downloaden. Klik gewoon op de onderstaande link (zorg dat je bent ingelogd in Google Analytics) en wijs een profiel toe (volg de instructies op het scherm):Rapport tijdseenheden door Karelgeenen.nl

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier