Een aantrekkelijke productenpagina op je LinkedIn bedrijfsprofiel: 10 tips!

door | 23 januari 2012 | Social Media

LinkedIn maakt het heel eenvoudig om je eigen “etalage” te creëren. Op je bedrijfsprofiel (Company Profile) kan je voor elk product en dienst een afzonderlijke pagina (Product Page) aanmaken.
Hier een paar inzichten in wat LinkedIn te bieden heeft en wat te doen met de subpagina voor producten en diensten (Products and Services Sub Page).

Overzichtspagina (Overview Page)

  1. Titel, beschrijving en foto (Title, Description and Picture): gebruik een korte, beklijvende titel en een paar informatieve beschrijvingen. Het is beter om te focussen op het verbeteren van de Know, Like, Trust factor dan om een verkooppraatje te maken.
    Opmerking: de foto wordt automatisch gekopieerd van de ‘hoofd’overzichtspagina.
  2. Banners: je kan tot 3 banners toevoegen om je product of dienst uit te stallen. Maak ze visueel aantrekkelijk, zodat ze opvallen. Eén banner is meestal voldoende.
  3. Stel specifieke producten of diensten ten toon: je kan tot 5 producten en diensten in de spotlight zetten. Je kan hen wanneer je maar wilt veranderen.
  4. YouTube: voorzie een titel en een YouTube URL en de video wordt getoond op de overzichtspagina. Dit is eenvoudiger dan de omweg op je persoonlijk LinkedIn profiel. We raden ten zeerste aan dat je een video toevoegt met tips of andere informatie om de Know, Like en Trust factor op te bouwen (in plaats van een reclameboodschap).
  5. Als je verschillende demografische groepen op je bedrijfsprofiel verwacht, dan kan deze pagina aangepast worden om aan het bezoekersprofiel tegemoet te komen. Je kan meerdere versies van deze pagina aanmaken, zodat een marketing assistent uit Amsterdam andere producten en diensten te zien krijgt dan een HR manager uit Brussel. Dit doe je via “Admin Tools” binnen het “Products & Services” tabblad.

Product of dienst pagina

  1. Categorie, naam, foto: gebruik een aantrekkelijke visuele voorstelling zodat mensen doorklikken om de rest te lezen.
  2. Beschrijving en lijst met kerneigenschappen: gebruik de juiste woorden om het product of de dienst te beschrijven en zo op LinkedIn gevonden te worden (en ook via zoekmachines).
  3. Promotie (titel, URL, beschrijving): wij raden aan dat je een link deelt met tips of andere informatie om de Know, Like, Trust factor op te bouwen en geen reclameboodschap!
  4. YouTube (titel, YouTube URL): dezelfde tip is hier ook van toepassing (bouw je Know, Like, Trust factor op), maar je kan ook productdemonstraties toevoegen, getuigenissen of andere inhoud. Vermijd echter te overdreven verkooppraatjes.
  5. Aanbevelingen (Recommendations): deze verschillen van de aanbevelingen voor een individu (die op je persoonlijk LinkedIn profiel getoond worden). Een product of dienst is het resultaat van een gemeenschappelijke inspanning van iedereen die voor dezelfde organisatie werkt, dus krijgt iedereen de erkenning (i.p.v. één persoon). Je hoeft ook niet in de eerste graad verbonden te zijn om een aanbeveling voor een product of dienst te schrijven, terwijl dat wel nodig is als je een persoon aanbeveelt.

Denk er bovendien aan dat LinkedIn een website is met een hoge “PageRank” in Google en andere zoekmachines. Dit betekent dat LinkedIn pagina’s bovenaan in de zoekresultaten verschijnen. Misschien is dat momenteel nog niet het geval voor alle “Company Profiles”, maar we vermoeden dat dit in de toekomst wel zal toenemen.
Zorg er nu dus al voor dat je er klaar voor bent !

Nader kennismaken?

Wil je graag meer informatie over onze dienstverlening en weten wat wij voor jouw showroom kunnen betekenen? Vul dan het contactformulier in en we nemen binnen één werkdag contact met je op. Bellen mag uiteraard ook: 085 208 21 00.

6 + 7 =

Klantervaringen

“De grootste klik met KGOM is de passie waarmee zij werken”

Hellen Eekhof – Flagstone Company