De 3 beste e-mailmarketing presentaties die je gezien moet hebben!

Karel
24/10/2013
Internet marketing
X
min leestijd
Karel
24/10/2013
Internet marketing
X
min leestijd

Samen met meer dan 700 marketeers was ik aanwezig op de vierde editie van het Copernica Summit. Voor mij de eerste keer, dus ik was erg benieuwd naar de verschillende presentaties. Je kon kiezen uit maar liefst 5 keynotes en 20(!) presentaties, geval van “kill your darlings" aangezien het ging om parallelsessies. Het was een mooie dag gewijd aan de laatste trends, tips, tricks en ontwikkelingen op het gebied van e-mailmarketing, social en mobile.

Copernica Summit media plaza 2013

Inspirerende keynotes én presentaties

De dag stond bol van de keynotes en presentaties, waar niet alleen de laatste trends, maar ook praktische tips werden gedeeld. En daar houden we op Karelgeenen.nl van ;-). De volgende presentaties waren mijn favorieten en die wilde ik graag met jullie delen.

Keynote Jamie Turner - “How to get customers to connect with your business using e-mail, social and mobile marketing."

De dag ging van start met de keynote van Jamie Turner, één van ‘s werelds vooraanstaande digital marketing experts. Jamie benadrukte hoe belangrijk het is om verschillende marketing kanalen te gebruiken die elkaar versterken.

Wheel of marketing

Bron: Jamie Turner - 60secondmarketer.com

Er is géén heilige graal en het ene marketing kanaal sluit het andere niet uit. Lees ook eens dit artikel over “The Wheel of Marketing" op zijn blog, een aanrader.Daarnaast wees hij erop dat we niet moeten vergeten waarom men bij jou koopt. Zodat je deze emotional triggers kunt gebruiken om te matchen met de essentie van jouw bedrijf.Tip! Je kunt de essentie van je bedrijf uitwerken door de volgende “invuloefening" gebruiken:“Ik verkoop niet alleen "¦"¦"¦"¦"¦.. , maar ook "¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦ , en "¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦"¦ ."Je vult dan dus geen producten in, maar de toegevoegde waarde van jouw product of dienst.Bekijk de presentatie van Jamie Turner:

Presentatie Bert-Jan van Rein - “E-mailmarketing: lead nurturing in 5 fases met converterende content."

Ik was erg nieuwsgierig naar praktische e-mailmarketing tips op het gebied van “lead nurturing". Want hoe zorg je ervoor dat men na het aanvragen van informatie (en zijn/haar e-mailadres achterlaat) ook daadwerkelijk overgaat tot aankoop?In de presentatie van Bert-Jan van Rein kwam de volgende sales funnel aan bod:

Content_Marketing_Funnel

Bron: KunoCreative.com blog

Waarbij je aan de hand van de 3 verschillende “Workflows" ( TOFU, MOFU en BOFU in de sales funnel) de bezoeker door 5 fasen (van prospect tot klant) heen loodst.Met een workflow wordt eigenlijk een schema bedoelt waarin je aangeeft welke contactmomenten (e-mails) volgen op een bepaalde actie.Bijvoorbeeld na het downloaden van een e-book op je website. Vaak blijft het bij één mailtje met een link of een korte bedankmail, maar er is nog veel meer mogelijk! Denk aan:

  • Een serie van mails waarin je (gratis!) aanvullende informatie geeft; verwijst naar relevante content op je website.
  • Vraagt of alles is gelukt met de informatie.
  • Vervolgens een passend aanbod stuurt.

Door deze momenten te benoemen en uit te werken vul je de “workflows" eigenlijk vanzelf in. Eerder verscheen hierover ook een artikel op Frankwatching over lead nurturing met converterende content.Bekijk de presentatie van Bert-Jan van Rein:

Keynote Tamar van de Paal - “Performance Marketing in a Constantly Connected World"

Tamar van de Paal, Country Marketing Manager Benelux bij Google, stond als afsluitende keynote spreker op het programma.Performance marketing is een verzamelnaam voor marketing op basis van prestatie. Denk bijvoorbeeld aan Google AdWords waarbij je pas betaald wanneer iemand op jouw advertentie heeft geklikt.Tamar liet zien dat je als marketeer veel meer kansen hebt om met consumenten in contact te komen dan dat je in eerste instantie misschien zou denken. Iedereen is tegenwoordig altijd verbonden (“constantly connected world") en dit verwachten ze eigenlijk ook van jou.

Google momenten

Bron: presentatie Tamar van de Paal

Conclusie: zorg voor geoptimaliseerde campagnes, zodat je altijd op de juiste plaats en tijd aanwezig bent met de juiste - RELEVANTE - informatie. Dan heb je de grootste kans om je prospect door de sales funnel (richting klant) te bewegen.Bekijk de presentatie van Tamar van de Paal:

Meer weten en alle presentaties bekijken?

Kijk voor alle presentaties hier en laat je inspireren ;-). Bekijk voor een indruk van de gehele dag het videoverslag van Copernica Summit 2013:

Was jij er ook bij dit jaar of zijn er andere vakdagen die je als marketeer niet zou mogen missen? Laat een reactie achter!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier