Naar
boven
Logo Karel Geenen

Google breidt Pay Per Action test uit naar het buitenland

Google pay per klikGoogle gaat de pay per action bèta test uitbreiden naar buitenlandse adverteerders. Pay per action is het nieuwe advertentiemodel van Google. In plaats van betalen per klik betaal je per lead of sale.

Adverteerders die meedoen aan de bèta-test krijgen een bericht in hun Adwords account dat ze PPA campagnes aan kunnen maken.

Adverteerders die conversion tracking hebben ingeschakeld en die meer dan 500 conversies in de afgelopen 30 dagen hebben gerealiseerd komen automatisch op de bètalijst.

De PPC advertenties verschijnen alleen op het inhoudsnetwerk (webmasters die gebruik maken van Google Adsense) en niet bij Google of het zoeknetwerk van Google.

Ik denk dat het betalen per actie model wel eens zeer succesvol kan worden. Of een dergelijk model slaagt is natuurlijk wel afhankelijk van een aantal factoren waaronder fraudegevoeligheid en de opbrengsten voor adverteerders. Zeker met een dergelijk advertentiemodel moeten de advertenties zéér content gericht zijn. Bij het “oude” model hoeft een bezoeker immers alleen maar te klikken op de advertentie en de publisher verdient al geld, bij het nieuwe model moet er ook nog echt een actie ondernomen worden…

Zelf een Google AdWords specialist worden?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
5 reacties op "Google breidt Pay Per Action test uit naar het buitenland"
  • SaSh zegt:
    24 jun, 2007 om 19:37

    Interessante ontwikkeling. Ik kijk er naar uit, en zal het zeker in de toekomst gaan proberen.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    24 jun, 2007 om 19:48

    Vind het ook een interessante ontwikkeling. Zoals ik al zei denk ik dat het zeker wel een succes kan worden. De conversie van je website gaat overigens wel een grote rol spelen.

    Ik ben benieuwd of dat Google ook kenbaar gaat maken hoe het zit met de conversie van een bepaalde adverteerder. Het zou voor publishers wel goed zijn maar voor websites die niet zo goed converteren kan dat wel eens rampzalig uitpakken, zij zullen immers niet meer zo snel “gekozen” worden om op een website te plaatsen…

    Reageren
  • Mario Kluser zegt:
    25 jun, 2007 om 02:08

    Op die manier komen de advertenties tenminste niet meer op rampzalige website’s te staan. Ook hier geldt het darwinistische ‘overleven van de sterkste’.

    Ik heb trouwens nog steeds niet gevonden waar ik kan kijken op welke pagina’s mijn advertenties verschijnen (zie meer hierover ook in het vorige topic).

    Misschien kan me iemand uitleggen waar ik dit rapport kan vinden.

    Reageren
  • Mario Kluser zegt:
    25 jun, 2007 om 02:36

    Heb hem net gevonden!

    Moet wel constateren dat de cijfers niet kloppen. Had gisteren b.v. volgens menu ‘Campagnebeheer’ enkele duizend pagina-weergaves in het inhoud-netwerk en volgens de rapportage helemaal geen.

    Zal mijn vraag bij Google zelf neerleggen.

    Welterusten!

    Reageren
  • xuxppxxuxyyy zegt:
    26 dec, 2008 om 09:48

    hello it is test. WinRAR provides the full RAR and ZIP file support, can decompress CAB, GZIP, ACE and other archive formats.

    Reageren

Reageren