Naar
boven
Logo Karel Geenen

Tips voor meer verkopen met de feestdagen

De feestdagen komen steeds dichterbij en dat is goed nieuws voor de online verkopers onder ons. Deze dagen brengen namelijk vaak een grotere omzet met zich mee. Had ik het in dit artikel over email marketing en de feestdagen, nu gaan we eens bekijken wat we er aan kunnen doen om ervoor te zorgen dat bezoekers ook echt gaan kopen…

Er is onlangs een onderzoek uitgevoerd door BizRate Research naar e-commerce met de feestdagen.

60% van de online ondernemers zal gebruik maken van gratis verzenden vanaf een bepaald bedrag/bepaalde voorwaarde, 53% van een korting op het verzenden en 41% van gratis verzenden zonder enige voorwaarden.

Consumenten houden van gratis verzendkosten en 61% van de ondervraagde consumenten zegt dan ook gratis verzendkosten zonder voorwaarden  één van de acties die ze bijzonder waarderen.

“Gratis verzendkosten zorgt voor meer verkopen dan welke andere actie ook,” zegt Scott Silverman, Executive Director van Shop.org.

De grootste reden dat mensen online kopen is dat ze op elk uur van de dag (en nacht) kunnen winkelen (58%) en niet in lange wachtrijen hoeven te staan (43%).

Tips voor meer verkopen met de feestdagen:

  • Bied een vorm van gratis verzending aan;
  • Korting voor de vroege kopers (zo kun je ook direct de werkdruk voor de feestdagen verlagen);
  • Korting voor klanten die al eens eerder besteld hebben


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
7 reacties op "Tips voor meer verkopen met de feestdagen"
  • Affiliatemeester zegt:
    25 okt, 2007 om 11:43

    Karel, het onderzoek is dat gebaseerd op Nederlandse of Buitenlandse (lees: Amerikaanse) webwinkeliers ?

    - Affiliatemeester

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    25 okt, 2007 om 11:47

    Excuses, is gebaseerd op Amerikaanse consumenten/webwinkeliers. Wel ben ik van mening dat dergelijke onderzoeken representatief zijn.

    De states lopen wat online gebeuren toch voor op Europa en we kunnen er dus zeker wat van leren.

    Reageren
  • Sint zegt:
    25 okt, 2007 om 14:43

    Vreemd dat in dit soort onderzoeken nooit naar voren komt/genoemd wordt dat het aanbieden van een inpakservice extra welkom kan zijn in deze tijd van het jaar. Dat zou ik me wel voor kunnen stellen namelijk. En die zou je dan rond de feestdagen tijdelijk gratis kunnen maken bijvoorbeeld.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    25 okt, 2007 om 20:00

    Inderdaad Sint, dat is ook een hele goede! Die hoort er zeker bij!

    Reageren
  • Affiliatemeester zegt:
    26 okt, 2007 om 09:42

    Het tijdelijk ‘gratis’ maken voor de klant van de verzendkosten is een operatie waar niet te lichtzinnig over gedacht kan worden, immers: in hoeverre is je interne organisatie schaalbaar om deze (extra?) orders te verwerken en in hoeverre zet je je eigen marges onder druk ?

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    30 okt, 2007 om 20:13

    Dat is wat ieder natuurlijk voor zich moet bepalen. Je moet er natuurlijk niet op toe gaan leggen. Toch moet je niet vergeten dat mensen die iets bestellen misschien nog wel een tweede keer bestellen…

    Reageren
  • Rik zegt:
    05 dec, 2007 om 12:09

    MM,
    ik heb jouw principes toegepast maar toch is er niemand toegehapt om een “fysiek” kerstcadeautje (in cadeauverpakking) aan te schaffen… (de online verkoop daarentegen gaat wel vlot).

    Hangt ook af van het onderwerp zeker?

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014