Naar
boven
Logo Karel Geenen

Yahoo! verbetert zoekmachine

Terwijl Google druk bezig was met meer Search ads en formats, was Yahoo bezig de Search assistant functie te verbeteren. Dus dinsdag kwam Yahoo met diverse nieuwe functies die erop gericht zijn zoekers te helpen met het vinden van de juiste informatie bij diverse onderdelen van Yahoo. Waaronder Yahoo! News, Yahoo! Sports en Yahoo! Finance.

De nieuwe Search Assistant functies maken gebruik van de Search Assistant Layers in het weergeven van relevante links met betrekking tot een zoekopdracht. Bij bijvoorbeeld financiele zoekopdrachten zou dit kunnen zijn, de aandelenkoersen, carrière resultaten, spel schema’s of stock charts. Bij reis gerelateerde zoekopdrachten krijg je dus reis gerelateerde links. Etc.

Een andere nieuwe Search Assistant functie is de mogelijkheid om te zoeken naar een bepaalde eigenschap in de Yahoo Search Box zelf. Terwijl je bezig bent in Yahoo! Finance kun je gewoon email in de search box typen en dan krijg je direct je inbox van Yahoo.

En de beste functie die is gelanceerd  heeft te maken met een slim detectiesysteem. Dus wanneer je naar een bepaald onderwerp opzoek bent, zal Search Assistant je de links geven naar bijvoorbeeld Yahoo! Image Search of Yahoo! News Search. Je kunt dan op deze links klikken om de juiste informatie te krijgen.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Babette Soffer
Babette is eigenaresse van Promopostings. Een bedrijf dat zich richt op internet marketing en viral marketing.
7 reacties op "Yahoo! verbetert zoekmachine"
  • Tim Huijbers zegt:
    26 nov, 2009 om 10:47

    Met alle respect; maar het lijkt alsof de laatste paar weken de site verandert in een nieuws-site ipv een site met nuttige artikelen.

    Heb ik iets gemist of is gewoon het concept achter de site veranderd? Als ik nu 3x eenzelfde nieuwsitem vind in m’n RSS is de toegevoegde waarde een beetje weg, of niet?

    (p.s. dit is niet negatief naar jou bedoeld Babette)

    Reageren
  • Babette zegt:
    26 nov, 2009 om 12:32

    Beste Tim,

    Ik denk dat je het anders moet zien. De site heeft nog steeds even veel nuttige artikelen! Alleen is er een gedeelte bijgekomen wat meer leeft en dat is nieuws op gebied van Internet Marketing.

    Weet je wat ik mij vaak afvraag, waarom mensen tijd en energie steken in negatief reageren op dingen. Als je dan een opmerking hebt over de website, stuur deze dan naar de website eigenaar zodat hij hier iets mee kan. In plaats van op deze manier. Dat is voor niemand leuk en positief.

    Dat is slechts mijn mening.

    Succes!

    Reageren
  • Tim Huijbers zegt:
    26 nov, 2009 om 12:41

    Dit is niet negatief, maar positieve kritiek. Daar steek ik (en anderen die reageren) tijd in. Als je schrijft voor een goed bezochte site dan moet je daar natuurlijk wel ‘tegen kunnen’ (even ook gezien een eerdere wat negatieve reactie van jou op iemand die wat vroeg bij een ander artikel).

    Ik merk dit slechts op. De bedoeling is ook dat dit bij Karel komt, maarja jij bent tenslotte nu ook onderdeel van de site geworden dus ik vroeg me dit nu gewoon af.

    En zoals je zegt vind je zelf al dat dit een extra’tje is, da’s duidelijk (al hoef ik die mening natuurlijk niet te delen).

    Reageren
  • Babette zegt:
    26 nov, 2009 om 12:47

    Beste Tim,

    Dank voor je reactie terug.

    Uiteraard is iedere mening altijd welkom en geldig. Iedereen zijn/haar eigen mening.

    Respect.

    Groetjes

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    30 nov, 2009 om 11:25

    Ik moet toegeven dat de laatste weken het inderdaad wat meer nieuws artikelen zijn. Dit gaat overigens weer snel veranderen, er staan weer genoeg “nuttige” artikelen op de rol.

    By the way, ik ben ook van mening dat dergelijke nieuwsartikelen een goede aanvulling zijn op Karelgeenen.nl. Sterker nog, het is mijn beslissing :-).

    Reageren
  • Martijn Couprie zegt:
    30 nov, 2009 om 16:34

    Ik zie liever 1 artikel per week met echte tips of achtergrondinfo, dan 5 nieuwsberichten herkauwd van een andere bron. Ik lees in het algemeen liever (en meestal eerder) de bron van het nieuws, zeker omdat bij vertalingen / re-publicaties, nog wel eens de fijne details worden overgeslagen.

    Reageren
  • Tim Huijbers zegt:
    30 nov, 2009 om 16:44

    Wat Martijn aangeeft is inderdaad ook een beetje wat ik bedoelde. Het is volgens mij vanzelfsprekend dat nieuws van websites als Emerce, Marketingfacts, etc niet hier geplaatst hoeven te worden, maar primeurtjes zijn natuurlijk altijd welkom :). De gemiddelde lezer heeft namelijk die andere blogs (normaal gesproken….) ook wel in z’n RSS reader staan.

    Meerwaarde van KG.nl vond ik altijd juist de artikelen die iets verder gingen dan ‘Google heeft een nieuwe PR update gehad’ , dan wel wat dieper, of soms wat op beginners-niveau, maar in iedergeval lekker leesbaar en nuttige praktische tips.

    Maar mijn mening zegt natuurlijk niets over hoe het zou moeten ;), wat Karel zelf aangeeft kan ik goed begrijpen. Wij hebben immers veel minder zicht op zijn bezoekers(en aantallen), doelgroep, marketing gedachte achter KG.nl etc.

    Reageren

Reageren