Naar
boven
Logo Karel Geenen

Adwords, waarom?

Zoals de meeste dingen op internet kan marketing opgedeeld worden in twee periodes: Voor Google en na Google.

Voordat Google bestond was het lastig om je advertenties op andere websites te plaatsen. Het moest allemaal handmatig aangevraagd worden en daar ging veel tijd inzitten. Het was ook heel moeilijk om je ROI (Return On Investment) te berekenen.
Met de komst van Google is het allemaal een stuk eenvoudiger geworden. Het enige wat je hoeft te doen is je inschrijven bij Google Adwords. Dan alleen nog wat keywords selecteren, een advertentie opstellen en je budget opgeven en Google doet de rest! Ze zijn zelfs met een simpele starters editie gekomen voor Adwords.

Simpel is fijn maar niet altijd het beste. Je wilt resultaten zien en dat kost meestal wel wat moeite.

Dit betekent natuurlijk niet dat je direct voor de geavanceerde versie moet gaan. Wanneer je nog nooit eerder gebruik hebt gemaakt van Adwords raad ik je aan om zeker de starterversie te proberen. De startereditie is de ideale manier om te beginnen met Adwords. Een startereditie betekent niet dat je nergens meer op hoeft te letten.

Er zijn een aantal punten waar je op moet letten bij de starterversie van Adwords.

Als eerste heb je de advertentie. Of beter gezegd de advertenties (meervoud) omdat het verstandiger is om meerdere advertenties op te stellen voor één campagne. Je moet op zijn minst drie advertenties opstellen met verschillende advertentieteksten. Dit om vast te stellen welke advertentie het best scoort, het zogenaamde split-testen.

Ten tweede is het belangrijk om de juiste keywords te gebruiken. In het begin is het verstandig om alleen de zoekwoorden en termen te gebruiken die je zelf intypt wanneer je naar jouw product zou zoeken. Voorlopig is dit nog voldoende. Later kun je jezelf altijd nog verdiepen in andere keywords.

Het derde en meest belangrijke element zijn de totale kosten-per-klik. (CPC, Cost Per Click) Je zult deze informatie niet zomaar in de grafieken vinden van de startereditie. Je zult op de gedetailleerde rapporten moeten klikken. Dit is echter wel de meest belangrijke informatie. Het geeft je een idee hoeveel bezoekers je kunt verwachtten met jouw budget.

Je zult een aantal maanden bezig moeten zijn wil je hier betrouwbare informatie uit kunnen halen maar het is zeker de moeite waard! Dit is wat je wilt van de startereditie, betrouwbare informatie over wat de campagne gaat kosten en wat dat op zal leveren, vanuit daar kun je verder werken.

Daarna ben je klaar voor de standaard editie en kan het echte werk beginnen.

Adwords is een marketing instrument waar iedere website eigenaar bekend mee zou moeten zijn. Zodra je het doorhebt zul je ontdekken dat je bezoekers kan converteren naar verkopen en terugkomende bezoekers. Adwords is belangrijk!

Dit is de basis van Adwords en ik moet toegeven dat ik geen superexpert ben op dit gebied. Gelukkig ken ik wel iemand die dat wel is: Perry Marshall!

Perry is dé expert op Adwords gebied en zal dat graag aan je laten zien. Vandaar dat ik je de volgende cursus GRATIS aan mag bieden! De cursus is in het Engels geschreven en leert je stap voor stap alles over Google Adwords. Klik hier om de gratis cursus “5 Days to succes with Google Adwords” te ontvangen.

Ik heb alleen maar lof over Perry en zijn Adwords cursus. Het is allemaal kwaliteit informatie waarmee je direct aan de slag kunt!

Zelf een Google AdWords specialist worden?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
1 reactie op "Adwords, waarom?"
  • INDERT zegt:
    10 feb, 2008 om 20:05

    Net wat ik zocht. Ik ben namelijk al langere tijd op zoek naar kwaliteit Adwords-informatie en toen zag ik deze Perry Marshall optreden. Alleen wist ik niet goed of ik ‘m wel moest geloven, maar toen even zoeken op zijn naam en als jij het zegt, zou hij in ieder geval iets van kern van waarheid leveren. Mooi, in ieder geval. Ik denk dat de markt qua Adwords beperkt is en een mooi boek over Google Adwords zou zeker goed aanslaan, denk ik zelf.

    Reageren

Reageren