Naar
boven
Logo Karel Geenen

1,75 euro voor al die biertjes?

Het heeft weinig met internet marketing te maken maar ik moest het toch eventjes kwijt, mijn bevindingen van UPC! 

Een gewillige klant van UPC zegt:

Wat een heerlijk bedrijf is UPC toch. Uitstekende diensten, een lieve klantenservice, wat wil een consument nog meer?

Gisteren werd mijn liefde voor UPC nog eens duidelijk. Zelfs bij een bedrijf als UPC gaat er wel eens iets fout, of in mijn geval, treedt er wel eens een storing op. Maar dat lossen ze graag voor je op hoor! Gewoon eventjes een telefoontje, duurt slechts 14 minuten en kost slechts 10 cent per minuut en logischerwijs betaal je dan ook de kosten voor het gebruik van de mobiele telefoon.

“Goedemiddag, UPC heeft een nieuwe dienst. Spreek nu eerst uw postcode in. [  ]. Helaas, wij hebben u niet verstaan (kan gebeuren, mijn stem is ook niet alles…). Spreekt u nogmaals uw postcode in. [  ]. Dank U! Spreek nu uw huisnummer in. [  ] Helaas wij hebben u niet verstaan (sorry, UPC ik zal duidelijker articuleren). Spreek nogmaals uw huisnummer in. Dank U! Spreek nu eventuele toevoegingen in of zeg “geen”. [Geen]. Helaas wij hebben u niet verstaan (mijn excuses). Spreekt u nogmaals uw toevoeging in of zeg “geen”. [Geen]. Dank U!

Kies een vier voor storingen. [4]. Kies een één voor storing met uw internet. [1].

“Goedemiddag klantenservice UPC, waarmee kan ik u van dienst zijn? Ik wil graag een storing melden. Dat kan mijnheer, wat is uw postcode en huisnummer? [….] Dank U!

Ik zie het al mijnheer, er is een storing op het netwerk. We sturen er direct een monteur heen! Heb ik u hiermee voldoende geholpen? Ja, hartelijk bedankt voor uw tijd!”

Karel:

Nee!! Het internet is weer eens uitgevallen… Goddomme! Router herstarten, werkt nog niet! Modem nakijken… lampje “online” brandt niet! Shit, moet ik weer bellen met dat externe callcenter wat voor UPC werkt. Van de week ook al gebeld en al ruzie gehad met callcenter medewerker over de mediabox (werkte maar de helft van de tijd…).

Nouja, dan bellen we maar weer, het nummer ken ik intussen toch al van buiten (0900-1580).

“Goedemiddag, UPC heeft een nieuwe dienst. Spreek nu eerst uw postcode in. [  ]. Helaas, wij hebben u niet verstaan (goddomme!). Spreekt u nogmaals uw postcode in. [  ]. Dank U! Spreek nu uw huisnummer in. [  ] Helaas wij hebben u niet verstaan (grrr…). Spreek nogmaals uw huisnummer in. Dank U! Spreek nu eventuele toevoegingen in of zeg “geen”. [Geen]. Helaas wij hebben u niet verstaan (sjonge jongen, zijn jullie doof ofzo?). Spreekt u nogmaals uw toevoeging in of zeg “geen”. [Geen]. Dank U!

Kies een vier voor storingen. [4]. Kies een één voor storing met uw internet. [1].

“Goedemiddag klantenservice UPC, waarmee kan ik u van dienst zijn? Ik wil graag een storing melden. Dat kan mijnheer, wat is uw postcode en huisnummer? Poscode en huisnummer? Dat heb ik net al ingesproken en dat heeft me al weer een paar minuten gekost! Waarom vragen jullie het dan weer? Ja sorry mijnheer maar het systeem werkt nog niet helemaal…

Ik zie het al mijnheer, er is een storing op het netwerk. We sturen er direct een monteur heen! Heb ik u hiermee voldoende geholpen? Nee niet echt! Wanneer kan ik weer verder werken, ik heb namelijk een internetbedrijf ziet u, en dan is het wel fijn als je ook internet hebt..

Ja sorry mijnheer daar kan ik ook niets aan doen… Tja, dan heeft u mij niet goed geholpen.. Klik…”

Nu weet ik ook wel dat die mensen van het callcenter er weinig aan kunnen doen maar ik moet mijn frustratie toch kwijt..

Dit was gisterenmorgen. Het is nu 16.00 uur een dag later en eindelijk werkt het internet weer! Fijn… Een hele dag niet kunnen werken! Toch maar weer even gebeld met UPC of dat er iets te verhalen valt en wonder boven wonder kan dat! 24 uur geen internet betekent een vergoeding van maar liefst 1,75 euro!

Hoe kan ik daar nou al die biertjes van betalen die ik gisterenmiddag verplicht heb moeten drinken op het terras?


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
9 reacties op "1,75 euro voor al die biertjes?"
  • Robbert zegt:
    27 mrt, 2007 om 15:41

    Haha, voor 1.75 koop je vrijwel nergens meer een biertje op een zonnig terras! :)

    Reageren
  • Bram Wenting zegt:
    27 mrt, 2007 om 17:56

    Dit klinkt zo bekend Karel, alleen heb ik @home…

    Reageren
  • Aytac zegt:
    27 mrt, 2007 om 22:19

    Tja, bij mij viel het circa 2 dagen een keertje uit (bij UPC)… en je wilt niet weten wat ik allemaal met hen meemaakte!

    Eigenlijk zouden ze flink wat geld kwijt geraakt zijn wanneer ik verhaal bij hen zou gaan halen… maarja, je doet er (helaas) weinig aan, want ook dan hebben ze nog een Algemene Voorwaarden waar duizend en 1 regels instaan…

    Reageren
  • Codeboy zegt:
    27 mrt, 2007 om 22:54

    Hahaha,

    Ik werk altijd met een laptop (en heb er trouwens een reserve). Ik kan indien nodig op het internet van de buren als mijn netwerk uitvalt. En als dat nog geen soelaas brengt dan kan ik via een kaart nog op een hotspot van Telenet in België.

    Als laatste redding kan ik steeds eens rondrijden, wedden dat ik binnen de 10 minuten internet heb! Niet dat ik dat zou doen of ooit heb gedaan. Maar het kan, de helft van alle wireless-verbindingen in België zijn onbeschermd.

    Maar biertjes op een terras lijken me nu ook de hel niet :)

    Sterke blog trouwens.

    Reageren
  • Catharina zegt:
    29 mrt, 2007 om 14:41

    Oh oh, ik leef met je mee.. Verschrikkelijk he, dat bandje.. Mij verstaat dat ding ook nooit, dacht dat het aan mij lag maar gelukkig heb jij het ook. Gedeelde smart is halve smart! En dat ze dan nog een keer zonder blikken of blozen naar je postcode en huisnummer durven te vragen.. Voordat het gesprek goed en wel is begonnen zit bij mij de stemming er dan ook al goed in. Gelukkig draait hier de laatste tijd alles zonder problemen (“klopt af aan tafelblad”).

    Reageren
  • Leo zegt:
    11 sep, 2007 om 17:29

    Haha, ik heb deze gesolliciteerd bij dat externe callcenter wat voor UPC werkt.
    Hadden we elkaar bijna nog aan de pheune gehad Karel ! hebben ze die € 1,75 al overgemaakt ?

    Reageren
  • Henry zegt:
    04 okt, 2007 om 17:06

    Ja heel herkenbaar, vaak een groot probleem. Maarre wil je niet zo vloeken in je artikels? Sommige mensen hebben daar last van, zoals ik dus.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    04 okt, 2007 om 17:22

    @Henry

    Ik zal er op letten…

    Reageren
  • Remy Smit zegt:
    31 mei, 2012 om 20:49

    Gelukkig ben ik niet de enige…Voelt toch wel goed om te zien dat andere mensen er ook last van hebben. Vooral die postcode en huisnummer is heel herkenbaar…

    Je kan je frustratie dan helaas ook niet kwijt…Maar goed…Gelukkig kan je het van je afschrijven en zie het maar als een leuke seo hobby om je blog te laten ranken op een zoekterm.

    Heb zelf ook maar een blogspot aangemaakt: http://internetupcervaringen.blogspot.com/

    Ben benieuwd. Zit je ondertussen nog steeds bij UPC?
    Heb nu al bijna

    Reageren

Reageren