Naar
boven
Logo Karel Geenen

Meer nieuwsbrief inschrijvingen nodig?

Zoals uitgelegd in een vorig artikel genaamd, focus je emailcampagne, is het belangrijk om een goede opt-in lijst op te bouwen. Deze lijst van leads (toekomstige klanten) kun je dan regelmatig mailen met aanbiedingen. Maar hoe zorg je er nu voor dat mensen hun emailadres achterlaten?

Tegenwoordig wordt iedereen overspoeld met spam, ongewenste mails. Je zult dus goede informatie moeten geven of een goede reden moeten hebben waarom mensen zich in moeten schrijven.

Hier zijn verschillende manieren voor. Iets wat goed werkt is bijvoorbeeld het weggeven van een gratis E-book of white-paper. Kijk maar naar deze website. Wanneer je hier voor het eerst komt krijg je een “invlieg” advertentie met de vraag of dat je jezelf in wil schrijven op mijn nieuwsbrief. Als tegenprestatie bied ik je mijn E-book “Aan de Google-top”. En het werkt! 30% van de bezoekers schrijft zich ook daadwerkelijk in! (Als je mijn E-book nog niet hebt ontvangen klik dan even hier)

Het weggeven van een E-book is dus een goed idee. Helaas heeft niet iedereen de tijd om een E-book te schrijven en dit dan gratis weg te geven. Je kunt dan ook een simpele versie van een E-book weggeven, een zogenaamde white-paper of rapport.

Een white-paper is meestal een document van ongeveer 2-6 pagina’s. In dit document geef je dan waardevolle informatie weg. Veel mensen weten echter niet hoe ze een goede white-paper moeten schrijven. Ze vragen zich af wat ze erin moeten vermelden en hoe groot het moet zijn.

Het belangrijkste is dat je in een white-paper in ieder geval laat blijken dat je verstand van zaken hebt! Zorg er ook voor dat de mensen er echt iets aan hebben, anders zullen ze zich snel uitschrijven en is alle moeite voor niets geweest.

Mensen willen gerust hun emailadres achterlaten, als ze er maar iets voor terugkrijgen!

Wilt u weten hoe u een goede white-paper schrijft vraag dan de volgenden gratis 5-daagse cursus van Perry Marshall aan. Het is volledig gratis en u steekt er veel van op! Klik hier voor de gratis white-paper cursus. Het is wel een Engelse cursus…


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
4 reacties op "Meer nieuwsbrief inschrijvingen nodig?"
  • » E-mail marketing oplossing zegt:
    12 dec, 2006 om 12:47

    [...] Wil je weten hoe je meer nieuwsbrief inschrijvingen krijgt? Kijk dan eens naar het volgende artikel: communicatieplan nieuwsbrief. [...]

    Reageren
  • Stefan zegt:
    24 jun, 2011 om 19:52

    http://www.cadeauvoorhem.net
    Hoe voeg ik aan deze site een nieuwsbrief toe?
    Dankjewel

    Reageren
  • Annick zegt:
    23 aug, 2012 om 10:22

    Beste Karel,

    Blijven de mensen die zich hebben ingeschreven voor de nieuwsbrief ook lid na het ontvangen van het Ebook? Kun je wat zeggen over de aanmeldingen n.a.v. het Ebook en de afmeldingen?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      23 aug, 2012 om 10:25

      Wanneer je een goede nieuwsbrief hebt Annick dan blijven de mensen inderdaad lid. Ik schat dat ongeveer 20% van de mensen weer uitschrijft.

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014