Naar
boven
Logo Karel Geenen

Offline publiciteit belangrijk? Zeker weten!

Denk je dat je klaar bent wanneer je een website hebt geoptimaliseerd voor de zoekmachines en je een Google adwords campagne hebt opgezet? Helaas.. Wanneer je niet aan je offline publiciteit werkt zie je een belangrijk element voor het verkrijgen van meer bezoekers over het hoofd!

De kracht van een persoonlijkheid

De website’s die de meeste bezoekers krijgen, de keywords waar het meest op gezocht wordt, de dingen waar mensen alles vanaf willen weten.. Mensen! Mensen willen alles weten over andere mensen! Waarom denk je dat talkshows als “Jenssen”, “Oprah” en “Pauw en Witteman” zoveel kijkers trekt? Juist! Mensen willen graag verhalen horen van anderen. Dit is een feit, maar weinig website’s maken gebruik van dit feit.

Wat heeft dit te maken met zoekmachine optimalisatie?

De eerste keer dat we iets over iemand anders horen is meestal niet op het internet; we horen meestal van ze via de tv, radio of de krant. Nieuwsgierig dat we zijn gaan we dan zoeken naar meer informatie over die persoon op het internet.

Het is geen adverteren. Het meeste offline nieuws is gratis, gratis publiciteit. En iedereen kan gratis publiciteit verkrijgen!

Hoe?

Hoe krijg je gratis publiciteit zodat je duizenden bezoekers krijgt die aan jouw doelgroep profiel voldoen? Wanneer je geen BN’r of BV’r bent, wat kun je dan doen om toch in het nieuws te komen? En het belangrijkste, hoe kun je dit gratis doen?

Zorg dat mensen je beschouwen als een expert op jouw gebied

Als website eigenaar of website marketing manager moet je gezien worden als de expert op jouw gebied. Wanneer je bijvoorbeeld video’s verkoopt over tuinieren, dan moet je ook gezien worden als een expert op tuiniergebied in jouw regio. De lokale media moet jou om advies vragen als ze een onderwerp bespreken wat te maken heeft met tuinieren. Dit kan eenvoudig gedaan worden door informatiepakketten te versturen naar de lokale kranten en radiostations met informatie over jezelf en je bedrijf. Dit werkt in iedere markt, of je nu een product of een service verkoopt. Nieuwsorganisaties zijn altijd op zoek naar experts om wat meer te vertellen over hun vak.

Na je eerste interview zul je direct resultaat zien. Mensen hebben over je gehoord en willen meer van je weten. De bezoekersaantallen zullen stijgen!

Geef monsters of prijzen weg

Het weggeven van monsters of het uitdelen van prijzen bij de lokale media werkt bijzonder goed. Zorg er wel voor dat mensen naar je website moeten om hun monster/prijs te claimen. Het weggeven van een gratis cursus is ook een goed idee. Laat bijvoorbeeld de eerste 50 bellers/mailers deelnemen aan een gratis cursusavond. Heb je interessante informatie dan zullen de mensen over jou gaan praten! En dat is wat we willen, mond-tot-mond reclame.

Verspreid je URL

Zorg dat op alle visitekaartjes, brochures en presentaties je URL staat gedrukt! Meer mensen zullen je URL zien en dat is weer gratis publiciteit.

Schrijf een echt boek (geen E-book)

Schrijf een boek en zorg dat hij uitgegeven wordt. Je zult zien dat de bezoekersaantallen explosief zullen stijgen. Het boek zal je helpen in je “branding” proces. (Branding is het mensen bewust maken van jouw merk/naam/website)

Verbind de site met een expert

Verbind je site met jezelf of met een andere persoonlijkheid. Wanneer je zelf niet als expert wordt gezien probeer dan iemand in te huren die dat wel is. Zorg dat je zijn of haar naam verbindt aan je website.

Wanneer je alles hebt gedaan

Zorg dat je een opt-in formulier hebt zodat mensen zich in kunnen schrijven op je website. In het volgende artikel vind je hier meer informatie over: email marketing.

Offline publiciteit is een must!

Om jezelf te bevrijden van de constante veranderingen binnen de zoekmachines is het belangrijk dat je werkt aan je offline publiciteit. Zorg dat je niet afhankelijk wordt van één marketinginstrument. Wanneer je een website niet in het hoofd van de mensen probeert te krijgen zul je raar opkijken als je zoekresultaten ineens dalen. Niemand zal je website meer kunnen vinden.

Offline publiciteit is belangrijk voor de continuïteit van een bedrijf!


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
2 reacties op "Offline publiciteit belangrijk? Zeker weten!"
  • Gullegever.nl Relatiegeschenken zegt:
    06 dec, 2010 om 12:19

    Offline publicity is anno 2011 wel veel minder een must lijkt me. Maar wel goed om in je achterhoofd te houden.

    Reageren
  • [...] Ook offline “reclame” kan voor verkeer zorgen. Zorg er dus voor dat je websiteadres ook offline wordt verspreid!ConclusieHet is belangrijk om niet al je eieren in één mand te leggen, maar zorg voor een gezonde [...]

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014