Naar
boven
Logo Karel Geenen

Adwords inhoudsnetwerk tips

Google Adwords inhoudsnetwerk tipsGisteren schreef ik nog over effectief adverteren op het inhoudsnetwerk van Google Adwords. In dit artikel geef ik nog wat meer tips om een succesvolle campagne te voeren op het inhoudsnetwerk.

Eerst even een korte uitleg over adverteren op het inhoudsnetwerk. Je kunt bij het aanmaken van een campagne op het inhoudsnetwerk op verschillende manieren potentiële websites zoeken waar je wil adverteren.

De onderstaande afbeelding laat een drietal manieren zien om websites te selecteren waar de advertentie vertoond moet worden:

Sitegericht Adwords websites selecteren

Verder kun je ook positiegericht adverteren. Dit betekent dat je de plaats van een bepaalde website kunt selecteren waar je precies wil adverteren. Een voorbeeld vind in de onderstaande afbeelding:

Voorbeeld positiegericht adverteren Adwords

Zoals je ziet kun je dus bij Nieuws.nl kiezen op welke positie (waar op de pagina) je wil adverteren. Voorwaarde is wel dat de webmaster eerst deze posities heeft ingegeven op zijn Google Adsense account.

Het is sowieso verstandig om een campagne te splitsen in een zoekwoord- en inhoudsnetwerk gerichte campagne. Op deze manier heb je veel meer controle over de campagne omdat je beter kunt sturen.

Hier volgen een aantal tips voor adverteren op het inhoudsnetwerk:

  • Maak per website/pagina een aparte advertentiegroep. Op deze manier kun je beter bijsturen en aparte advertenties schrijven;
  • Schrijf een advertentie die relevant is aan de pagina/website waar deze vertoond wordt. Een goed voorbeeld hiervan vind je in het artikel wat ik eerder al heb aangehaald: effectief adverteren op het inhoudsnetwerk;
  • Test meerdere advertenties per advertentiegroep. Op deze manier kun je testen welke advertenties werken en kun je de niet presterende advertenties verwijderen/aanpassen;
  • Probeer altijd gebruik te maken van de Google conversiecode. Zo kun je precies zien welke advertenties/websites voor de conversies zorgen;
  • Selecteer op kosten per conversie en niet op ctr (doorklikratio). Een advertentie/website kan nog zoveel kliks genereren, als er geen conversies uit voortkomen kosten deze alleen maar geld;
  • Schrijf advertenties met een duidelijke call-to-action. Voorbeelden hiervan zijn: Bel nu, Registreer nu, Bekijk onze website;
  • Link je advertenties naar landingspagina’s die aansluiten bij de advertentietekst.

Zelf een Google AdWords specialist worden?

Bekijk cursus nu!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is de eigenaar van deze weblog, en tevens eigenaar van Yargon, een zoekmachine marketing bedrijf gericht op het MKB.
2 reacties op "Adwords inhoudsnetwerk tips"
  • INDERT zegt:
    30 jan, 2008 om 21:18

    Een andere leuke tip is keyword injection. Zo hoef je niet voor elk keyword een aparte tekst te schrijven wat heel tijdrovend is. Ook is het heel belangrijk om veel te testen en niet-converterende keywords weg te laten.

    Reageren
  • [...] In Google Adwords staan er bijna altijd andere advertenties vlakbij die van jezelf. Hoe spring je er nu uit, zodat de mensen wel op jouw advertentie klikken? In vaktaal heet dat een zo hoog mogelijke doorklikratio. [...]

    Reageren

Reageren


Karelgeenen.nl BV | Pastoor v. Vroonhovenstraat 8 | 5554 HJ Valkenswaard | Tel: 0575-200 228
Privacy Policy | Gebruiksvoorwaarden | Copyright 2006 - 2014