7 do's en don'ts voor vertrouwen kweken met je website (= meer klanten)

Karel
30/11/2010
Internet marketing
X
min leestijd
Karel
30/11/2010
Internet marketing
X
min leestijd

Was je 6 jaar geleden misschien nog alleenheerser op het internet binnen jouw markt, vandaag de dag schieten de concurrenten als digitale paddenstoelen uit de grond. En waarom moeten bezoekers dan voor jouw bedrijf gaan?Waarom zouden ze zaken doen met jouw website? Een lagere prijs? Betere service? Zal vast wel. Maar de kans is groot dat een concurrent precies hetzelfde aanbiedt.Dit bovenstaande geldt voornamelijk (maar is zeker niet beperkt tot) webwinkels. Toch zijn er een aantal zaken die het verschil maken tussen wel of geen nieuwe klant. Eén daarvan is de gebruiksvriendelijkheid.Een ander belangrijk punt, waar we vandaag een aantal tips over zullen geven, is vertrouwen.

De lijst met do's en dont's

Hieronder vind je een lijst met do's en dont's voor wat betreft het vertrouwen kweken (en waarmaken) op je website, succes!

  1. Don't: amateuristisch logo. Ik begrijp dat je misschien zo goedkoop mogelijk wil starten, maar besparen op een logo is niet slim. Een logo is het eerste wat iemand zal onthouden, en zoals je weet is de eerste indruk belangrijk. Dus helaas, een logo gemaakt in Paint voldoet vaak niet.
  2. Don't: amateuristisch design. Idem aan hierboven. Hetzelfde geldt trouwens voor (product)foto's.
  3. Do: Contactgegevens duidelijk zichtbaar! Het zolderkamersyndroom kent iedereen ondertussen. En helaas, men doet liever zaken met een echt bedrijf. Vermeld daarom duidelijk zichtbaar je adresgegevens en verdere contactgegevens. Liefst een telefoonnummer,liever geen 06-nummer. De header of bovenin de zijbalk is een ideale positie. Openingstijden mogen er ook bij, staat professioneel (behalve als dat slechts een half uur per dag is tussen 12.00 uur en 12.30 uur"¦)
  4. Do: Kwalteitslogo's duidelijk in beeld. Kwaliteitslogo's doen het goed, zeker wanneer het een "bekende" is. Ben er dus ook trots op, en laat ze zien aan je bezoekers! Begraaf ze liefst niet onder in de footer"¦
  5. Do: Betaallogo's duidelijk in beeld. Idem aan punt 4. Wekt namelijk vertrouwen, zo'n robuust logo van een bank (bestaan er eigenlijk nog robuuste banken?).
  6. Don't: Je verstoppen achter een contactformulier. Ik wil graag weten met wie of wat ik zaken ga doen. Dus laat me zien wie je bent (liefst met naam) en wie je medewerkers zijn. Is direct een stuk persoonlijker, en guess what? Persoonlijk = Vertrouwen.
  7. Don't: Website in Frontpage gebouwd. Kies voor een professioneel websysteem. Een website in Frontpage is meestal geen goed idee. Denk ook aan een consistent gebruik van lettertypes en opmaak. Consistent = professioneel = vertrouwen.
  8. Vul maar aan in de reacties hieronder! Wat wekt bij jou wel vertrouwen, en waarvan ren je direct weg?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier