Naar
boven
Logo Karel Geenen

Column: Ook ik wil een blog op mijn site!

Met deze zin geef ik meer aan dan alleen het feit dat ik voor PK in Reiniging een openbaar reactieformulier wil installeren. Impliciet geef ik aan dat ik:

  • Mijn successen bekend wil maken;
  • Reacties van mijn klanten / toehoorders wil;
  • Mee wil gaan in de digitale kudde met een ‘nieuw’ speeltje.

En hier gaat het nu dus om. Waarom wil ik een blog? Voor wie zet ik dit op? Welke spelregels moet ik hanteren? Hoe ga ik de site beheren? En wat levert het me op? Allemaal vragen die volgens mij van belang zijn om een goede blog-site op te zetten, te beheren en er een succes van te maken.

Even een stap terug. Ik wil dus een blog op mijn site. Daarvoor moet je natuurlijk wel wat voor doen, zoals het uitkiezen van de juiste software, het installeren van deze software en het inrichten van deze software voor het gewenste gebruik.

Karel Geenen heeft een aantal weken geleden een artikel geschreven over blogs. Hierin werd aangegeven dat WordPress een geschikt programma zou zijn. Gebruiksvriendelijk, makkelijk in te richten en vooral gratis. Dit advies heb ik dus ook gebruikt en in de afgelopen 3 weken heb ik dus het programma gedownload en geïnstalleerd. Eerst in een submap van PK in Reiniging. Daarna in een subdomein: http://blog.pkinreiniging.nl. Na de installatie heb ik een ander thema gekozen en daarin een aantal kleine veranderingen in aangepast. Dit alleen om te proberen wat er mogelijk was.

En toen begonnen de problemen pas echt voor mij. Ik had niet nagedacht over de al eerder opgesomde vragen en had daarop dus ook geen antwoorden (lees: doelstellingen voor het gebruik van de blog). Hierdoor heb ik naar mijn werknemers, die deze vragen wel stelden, niet duidelijk kunnen maken wat het voordeel is van een blog. Ik kwam niet veel verder dan: “Het is gemakkelijk en andere bedrijven gebruiken het ook”.

Dat is dus bij nader inzien geen echte reden om een blog op te zetten en ik heb dus even pas op de plaats gemaakt. Ondertussen heb ik ook van enige ervaringen in blogs, de successen en de frustraties gehoord. En dat doet me beseffen dat er veel gevaren zijn voor mijn bedrijf als ik een blog opzet, iedereen er automatisch en zonder drempels op kan reageren en er geen doel is voor het gebruik van de blog.

Daarom nu mijn gedachten ‘waarom’ ik de blog van PK in Reiniging zou willen. Ik zou graag een ‘web’-site op willen zetten waarop ervaringen van klanten kunnen worden uitgewisseld en waar ikzelf op bepaalde onderwerpen de diepte in kan gaan. Tevens wil ik hierdoor mijn bedrijf transparanter en daardoor professioneler in de specialistische reiniging profileren.

Met dit antwoord kan ik misschien van gebruikers / beheerders te horen krijgen wat de voorwaarden en do’s en dont’s zijn bij het opzetten van een succesvolle blog voor PK in Reiniging. Daarbij ben ik aan de ene kant vooral benieuwd naar ‘best practices’ en het pad dat deze websites hebben doorlopen om dit te worden en aan de andere kant de ‘valkuilen’ en de manier waarop deze vermeden hadden kunnen worden.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Eddy Weemhoff
Eddy Weemhoff is een ondernemer die zijn eerste stappen zet in de internetmarketing. Momenteel is hij bezig om internetmarketing als verkoopmiddel in te richten. Hierbij worden de richtlijnen gebruikt van onder andere KarelGeenen.nl, zoals het inrichten van de site, de do’s en don’ts in internetmarketing en de praktische tips vanuit de RSS feed.
35 reacties op "Column: Ook ik wil een blog op mijn site!"
  • Edwin zegt:
    30 okt, 2008 om 10:35

    Je hebt ongetwijfeld de artikels van Karel gelezen over bedrijfsblogs.
    Om succesvol te zijn dien je gerelateerde artikels te plaatsen met een seo-copywriting in gedachten ( gebruik maken van marktrelevante keywords ). Een goed gepromote blog kan een drukbezochte marktauthoriteit worden met bijkomende klantenwerving en verbeterde klantenrelaties.
    Dus liefst niet teveel irrelevante artikels plaatsen ( er staan er nu 5? over de zin/onzin van je blog )en een seo-campagne opstarten…

    Reageren
  • Edwin zegt:
    30 okt, 2008 om 10:38

    Verder mis ik momenteel een duidelijke koppeling tussen de diensten van je onderneming ( hoofdomein ) en je blog. Geen directe links nog bedrijfs/dienstenvoorstelling.

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    30 okt, 2008 om 11:44

    Beste Edwin,

    dus eigenlijk zeg jij dat de doelstelling van een blog alleen het vergroten van het aantal hits op je originele domein zou moeten zijn?
    Dit kan ik ook doen door de zelfde artikelen (met de juiste key woorden) op mijn hoofddomein PK in Reiniging te plaatsen. Heb ik ook geen problemen met het beheersen van eventuele reactie omdat dit dan niet kan.

    Hiervoor hoef ik dus niet een blog op te starten. Mijn vraag is juist wat de echte toegevoegde waarde is van een blog. Ik kwam laatst ook nog dit artikel tegen Blog08 en daar werd dus ook de vraag gesteld hoe je succesvol kan zijn met een blog. Conclusie daar was dat je er veel tijd en aandacht in moet steken en dat je het samen met flickr, linkedin etc moet promoten.

    Groeten,

    Eddy

    Reageren
  • Erik zegt:
    30 okt, 2008 om 13:30

    Eddy
    Je geeft aan dat als de enige toegevoegde waarde van een blog hits op je hoofddomein is je beter je artikelen op je hoofddomein kan zetten.

    1)
    Ik zou in ieder geval je blog op je hoofddomein zetten. Waarom zou je een tweede ‘site’ als subdomein willen starten? ALs je een aparte categorie of sectie op je site wilt maken zet het dan in http://www.hoofddomein.nl/blog. Je blog is immers ook een integraal onderdeel van je hoofd website.

    2)
    Als je zou besluiten om artikelen te plaatsen op je hoofddomein en deze regelmatig aan te vullen en er dan ook een reactiemogelijkheid bij te geven dan heb je eigenlijk al een soort blog. Als je ze in artikelvorm over je site verspreid dan krijg je een soort mengvorm tussen bedrijfsinformatie op je website en een blog. Dat schept denk ik verwarring. Daarbij, als je maar op enkele pagina’s een reactieformulier zet dan schept dat verwarring.

    Als je in chronologische volgorde artikelen met reactie mogelijkheid op je website plaatst dan heb je eigenlijk al een blog.

    3)
    Aandacht en hits trekken naar je website lijkt me een van de hoofddoelen van een blog. Je wilt klanten, potentials, netwerk, autoriteit worden, etc. Daarnaast zorgt een blog op je hoofddomein dat klanten wellicht meer vertrouwen krijgen en vaker terugkomen op je website. Hoe meer contactmomenten hoe meer kans je wellicht hebt er een deal uit te halen.

    4)
    Je kan ook overwegen het blog apart te zetten, dus op een geheel nieuw domein. Je kan deze blog dan apart branden en proberen een autoriteit te worden o jouw gebied. Naar info over je eigen bedrijf dien je natuurlijk ook informatie over andere bedrijven en technieken te geven. Autoriteit en volledigheid over een markt of interessegebeid vraagt ook een volledige coverage van de markt en dus andere bedrijven.

    5)
    Vergeet niet dat een blog op je eigen bedrijfsdomein bij bezoekers de indruk kan wekken dat je alleen maar probeert je eigen domein te pushen.

    Tenzij je natuurlijk het blog presenteert als een soort update en nieuwsectie van dingen die met je eigen bedrijf gebeuren. Dit kan wellicht minder bezoekers opleveren aangezien de groep mensen die geinteresseerd is in jou expertise, nl reiniging, groter zal zijn dan de groep mensen die geinteresseerd is in pure info over jouw eigen bedrijf.

    Reageren
  • Thijs zegt:
    30 okt, 2008 om 14:21

    Alle SEO technische zaken zijn zinloos als je niks te vertellen hebt. Denk daar eens over na, bedenk alvast welke onderwerpen je gaat behandelen en maak daar categorieën of tags van.

    Je moet wel wat te vertellen hebben anders is het echt onzin.

    Reageren
  • Powerpoint zegt:
    30 okt, 2008 om 15:12

    Mee eens met thijs. Zo is een weblog echt nutteloos. Een site over reiniging die het heeft over SEO?

    Reageren
  • Thijs zegt:
    30 okt, 2008 om 15:37

    Begin er gewoon aan, als jij passie hebt voor het onderwerp dan straal je dat vast af op je eventuele lezers. Zorg ervoor dat je goede content schrijft maar schrijf vooral met passie.

    Ik denk dat je met een goed weblog echt onderscheidend bezig bent in jouw branche. Wees niet bang om je reinigingskennis te delen, wordt de Matt Cuts, Karel Geenen of Eduard Blacquière van reinigingsland en het komt helemaal in orde! :-)

    Reageren
  • Damian zegt:
    30 okt, 2008 om 15:42

    Ik denk niet dat een blog het juiste medium is voor zo een site type site. Er moet genoeg over te schrijven zijn ook over langere duur. Waarom geen website + forum voor PK in reiniging? Klanten kunnen dan ook bepaalde onderwerpen aankarten etc.

    Groet, Damian
    http://www.geldblogger.nl

    Reageren
  • Thijs zegt:
    30 okt, 2008 om 16:01

    Ter aanvulling, aangezien je volgens mij (na een kleine google check) de eerste bent die dit gaat doen in jouw branche, kun je vrij makkelijk een autoriteit worden op dit gebied.

    Maar dan moet je wel gaan bloggen, een forum is leuk maar of jouw merk daar nou van profiteert dat vraag ik me af.

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    30 okt, 2008 om 15:11

    Heren,

    allereerst wil ik aangeven dat er binnen mijn vakgebied genoeg interessante artikelen te publiceren zijn. Dat is ook mijn vraag / probleem niet. Waar het om draait is dat deze artikelen volgens mij in een groter geheel van mijn bedrijfsstrategie moeten passen.

    Blijft staan dat ik mijn gedachten over het waarom van een blog op mijn site heb geformuleerd.
    “Ik zou graag een ‘web’-site op willen zetten waarop ervaringen van klanten kunnen worden uitgewisseld en waar ikzelf op bepaalde onderwerpen de diepte in kan gaan. Tevens wil ik hierdoor mijn bedrijf transparanter en daardoor professioneler in de specialistische reiniging profileren.”

    De vragen die hierbij spelen
    Waarom wil ik een blog? Voor wie zet ik dit op? Welke spelregels moet ik hanteren? Hoe ga ik de site beheren? En wat levert het me op?
    zijn hierbij volgens mij relevant. Als ik de antwoorden hierop immers niet weet kan ik ook geen succesvolle blog opzetten.

    Nu snap ik ook wel dat deze antwoorden hier niet direct op kunnen worden gegeven. De insteek van dit artikel is juist om van jullie ervaringen te leren zodat het maken en beheren van mijn blog zonder al te veel problemen bij mijn bedrijf kan worden ingevoerd.

    In het kader hiervan wil ik Erik dan ook bedanken, omdat hij zeker punten neerzet waarmee ik uit de voeten kan.

    Groeten,

    Eddy

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    30 okt, 2008 om 15:14

    De blog die nu op de site staat is ook bedoeld om mee te spelen. De artikelen die er nu op staan worden over 2 weken verwijderd, waarna de blog zal worden heringericht naar specialistische reiniging.

    Reageren
  • Damian zegt:
    30 okt, 2008 om 16:35

    Beste Eddy,
    Natuurlijk is en forum vaak reacties op reacties, maar dit hoeft helemaal niet zo te zijn. Als jij de topicstarter bent ligt het er maar net aan wat jij schrijft. Ook wat je doel is, informatie geven, discussie, meningen etc etc. Een game forum is bijvoorbeeld totaal iets anders dan een support forum o.i.d. Bovendien heeft het als voordeel dat andere mensen ook iets kunnen posten. Natuurlijk is een Blog/Forum combinatie ook te realiseren en dat zou misschien inderdaad een perfecte uitkomst kunnen zijn.

    Groet, Damian
    http://www.geldblogger.nl

    Reageren
  • Thijs zegt:
    30 okt, 2008 om 16:35

    ..terwijl de blog zeker pro actief kan worden ingezet (signaleren en uitwerken van onderwerpen in de branche waarna er op gereageerd kan worden) en de diepte in kan gaan..

    Dat is nou precies wat er op dit moment op dit blog gebeurd. Stel je nou eens voor dat dat straks op jouw reinigingsblog gebeurd, wat wil je nog meer?

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    30 okt, 2008 om 15:54

    Beste Damian,

    Dat zou volgens mij beter mijn vraagstelling beantwoorden met betrekking tot het ervaringen uitwisselen met klanten. Heb daar ook zeker aan zitten denken.
    Probleem dat ik daar echter ondervind is dat een forum zeer reactief (reacties op reacties) is, terwijl de blog zeker pro actief kan worden ingezet (signaleren en uitwerken van onderwerpen in de branche waarna er op gereageerd kan worden) en de diepte in kan gaan.

    Waar ik nu een beetje mee zit is dat ik volgens mij eigenlijk op zoek ben naar een combinatie van deze twee. En volgens mij ben ik niet de enige met deze vraag en zijn er zeker leuke voorbeelden en oplossingen…

    Groet,

    Eddy

    Reageren
  • Dave zegt:
    30 okt, 2008 om 18:20

    Een forum is een echte pain om van de grond te krijgen & te onderhouden…terwijl een forum ook nooit zo snel als een autoriteit zal beschouwd worden omdat iedereen er zijn eigen mening gaat neerplanten en probeer als ‘bezoeker met vragen’ dan maar eens het bos door de bomen te zien.

    Reageren
  • Powerpoint zegt:
    30 okt, 2008 om 19:35

    @eddy @thijs
    Goed idee. gewoon beginnen te schrijven als je inspiratie hebt!

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    30 okt, 2008 om 20:03

    Heren,

    Even een knuppel in het hoenderhok gooien ;-) Eigenlijk bepaald het gebruik van de applicatie of het een forum of blog is. Je kan volgens mij stellen dat iets een blog is als je een artikel wordt geplaatst en er komt geen diepgaande reactie op. Daarnaast wordt ditzelfde artikel een topicitem van een forum als er een diepgaande discussie uit voort komt.
    Je zou kunnen stellen dat we nu het topic ‘blog of geen blog; that’s the question’ uitdiepen op het forum van Karel Geenen.

    Zo zie je maar weer dat de tool ondergeschikt is aan het gebruik. Ik merk wel dat je dit kunt sturen door de mateen de manier van reageren. Leuk!

    Eddy

    Reageren
  • Erik zegt:
    30 okt, 2008 om 20:11

    Er is een duidelijk verschil tussen een forum en een weblog. Het verband met de diepgang van de reacties ontgaat me echter.

    Wat is de bron van je stelling dat een forum een diepgaandere discussie oplevert?

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    30 okt, 2008 om 20:21

    @erik
    Kan je het verschil dan duiden?!?

    Reageren
  • Erik zegt:
    30 okt, 2008 om 20:53

    Het definieren is bijna een academische vraag omdat je hier een onderzoekje naar zou moeten verrichten. Uit de losse pols wil ik wel een poging wagen.

    Forum: digitale discussiepagina. Meerdere discussies gegroepeerd per onderwerp. Bezoekers kunnen een reactie op een of meerdere discussies achter laten of zelf een discussie starten en zelf een probleem, casus of iets anders presenteren.

    Blog: Website waar regelmatig nieuwe bijdragen verschijnen in chronologische volgorde. Op een bijdrage kunnen mensen reacties achterlaten.

    Op bovenstaande definitie zal nog wel wat af te dingen zijn en er zullen vast mengvormen zijn. Als je forum software zoals phpbb download krijg je toch echt iets anders dan wanneer je

    Maar goed, de vraag richting jou staat nog steeds. Hoe werkt het verband tussen diepgang en een forum of blog. Hoe werkt jouw redenering waarbij een forum meer diepgang zou hebben?

    Als ik je goed lees zeg je eigenlijk dat deze pagina een forum onderwerp is geworden?

    Reageren
  • edwin zegt:
    30 okt, 2008 om 21:20

    Bedrijsforum ? ..er zijn teveel redenen om op te noemen waarom dit niet past bij (een) jouw bedrijf.

    Bedrijfsblog ? ..een opportuniteit om o.a. via social media aan branding en profilering te doen. Iets wat moeilijker gaat met “vaste” informatiepagina’s door het ontbreken van een actualiteitsfactor. Interactie met relevante bezoekers is mogelijk wat zal bijdragen tot een beter contact met klanten en een snellere klantenwerving.
    Vergelijk het met een oude marketingtechniek van middenstanders..als de klanten niet naar jouw komen, ga dan naar je klanten. Vroeger werd dit door lokale ondernemers opgelost door zich te engageren in verenigingen ed.

    De controle over de reacties valt best mee als je de moderatie functie inschakeld.(wordpress)

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    30 okt, 2008 om 21:28

    Ha Erik,

    zoals ik al zei… knuppel en hoenderhok… Maar ik zal toch eens kijken of ik de stelling kan staven aan de hand van je voorbeelden.

    “Forum: digitale discussiepagina” Dit houdt in dat er dicussies zijn tussen een of meerdere personen in een of meerdere onderwerpen. Dat gaat hier nu wel op.
    “Meerdere discussies gegroepeerd per onderwerp” Volgens mij heeft Karel zijn onderwerpen gegroepeerd in categorieen. Als je zegt dat dit hier niet opgaat omdat er verschillende onderwerpen in 1 topic zijn besproken dan kan ik zeggen dat dit in klassieke fora ook zo is.
    “zelf een discussie starten en zelf een probleem, casus of iets anders presenteren” dat gebeurt hier ook alleen dan binnen 1 topic. Daarnaast nodigt Karel zelf mensen uit om ‘topics’ te openen.
    “Blog: Website waar regelmatig nieuwe bijdragen verschijnen in chronologische volgorde. Op een bijdrage kunnen mensen reacties achterlaten.” Gebeurt dit ook niet bij een forum?

    Laat me duidelijk zijn. Je hebt een punt met het feit dat er duidelijke verschillen tussen een forum en een blog zijn. Echter, ik denk dat deze meer in het hoofd van de mensen zit die wordt getriggerd door de betreffende applicatie (phppb of wordpress) en het daarbij behorende gedrag. Eigenlijk zit het verschil dus meer in het diepgang van de discussies dan in het soort applicatie.

    Eddy

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    30 okt, 2008 om 21:34

    @edwin
    Als je de moderator functie inschakelt zoals ik nu op mijn ‘proef’blog heb gedaan, dan zorg je ervoor dat mensen zich niet meer vrij voelen om te kunnen reageren. Er is dan volgens mij een te hoge drempel…

    Ben het wel met je eens dat een bedrijfsforum niet bij mijn bedrijf past en een blog daar beter bij past. Kom ik weer op mijn originele vraag terug hoe ik deze dan het beste zou kunnen inrichten.

    Reageren
  • Erik zegt:
    30 okt, 2008 om 23:20

    Ik blijf erbij dat een blog ook zeer veel diepgang kan hebben terwijl een forum zeer oppervlakkig kan zijn. Er zit volgens mij geen verband tussen diepgang en forum/blog.

    Wat nog lastiger te definieren is dan het verschil tussen een blog en een forum is diepgang. Want wanneer is sprake van diepgang?

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    31 okt, 2008 om 00:17

    Je hebt helemaal gelijk. maar het is wel leuk om er eens met een andere bril naar te kijken ;-) Het leert me veel over het gebruik van een blog en hoe ik deze kan inzetten in mijn bedrijf, met als onderwerp de specialistische reiniging.

    Ik denk dat een blog als medium een zeer goed middel is om potentiele klanten aan je te binden. Ik wil dus serieus gaan kijken hoe ik het structureel ga opzetten, met een paar hoofdcategorieen die ieder door 1 van mijn medewerkers of mijzelf worden gevoed.

    Blijft het probleem van reageren. Ik ga de blog zo opzetten dat iedereen het kan lezen, maar dat alleen klanten van mij kunnen reageren. Dit hoop ik te bereiken door het koppelen van de databases van mijn acqusiitiesysteem met die van de blog. Moet volgens mij niet al te moeilijk zijn. Ik denk dat ik door deze manier mijn klanten bind door utigewerkte artikelen en dat deze kunnen reageren nadat ze aan mij gebonden zijn en zo serieus aan mijn dienstverlening meehelpen. Ze zijn dan impliciet ook mijn referentie!

    Ik wil de uitstraling van mijn blog geven die mijn website ook uitstraalt, namelijk no-nonsense en informatief. Ik zal dus zeker een ander thema moeten instaleren / bouwen die hieraan voldoet.

    Ik wil dus de blog gebruiken om een autoriteit te worden op het gebied van specialistische reiniging. Hiervoor zal ik wekelijks een artikel (laten) schrijven op mijn blog met ingang van 1 februari 2009. Als resultaat hoop ik het volgende te bereiken:
    * Een naslag te worden op het gebied van specialistische reiniging;
    * Onderwerpen van de specialistische reiniging te onderzoeken om nieuwe inzichten te verkrijgen;
    * Serieuze feedback te krijgen van gebruikers van mijn producten en diensten;
    * Meer impliciete referenties van ‘tevreden’ klanten.
    Met als uiteindelijk resultaat: Meer klanten

    Hartelijk dank voor de reacties,

    groeten,

    Eddy

    Reageren
  • Thijs zegt:
    31 okt, 2008 om 00:41

    Ik ga de blog zo opzetten dat iedereen het kan lezen, maar dat alleen klanten van mij kunnen reageren.

    Wat is dit een gemiste kans, doodzonde. Doe dan een mailing rond en laat je bestaande klanten een mailtje terug sturen als ze willen reageren. Of open inderdaad een gesloten forum!

    Ik begin me af te vragen waarom dit artikel op deze website staat. Een blog voor bestaande klanten is niet echt SEM-gerelateerd naar mijn mening. (Want dat is juist het aantrekken van meer/nieuwe prospects/klanten via internet toch?)

    De vier punten onder de resultaat-streep zijn naar mijn mening te mager en met een open blog zou je veel meer kunnen bereiken. Helemaal als je blog ook nog eens goed in elkaar zou steken.

    Hoe dan ook! Succes ermee, ik neem zeker nog eens een kijkje op je blog. Wel jammer dat ik je niet mee kan discussiëren maar So Be It ;-)

    Reageren
  • Roy zegt:
    31 okt, 2008 om 13:24

    tsja. Do or Die. hoop gelul om het te starten, begin er gewoon aan en besteed nu even niet de tijd aan deze discussie, maar zoek de discussie op inhoud, relevant aan je blog.

    Have fun!

    Reageren
  • Sint Smeding zegt:
    31 okt, 2008 om 15:20

    Je hebt totaal niet nagedacht over wat een blog voor jou kan doen. Je zegt dat het makkelijk is en dat anderen het ook hebben. Als je echte doelstellingen had gehad bij het openen van je blog, dan was het geen enkel probleem geweest om je medewerkers uit te leggen waarom dat blog er zou moeten zijn.

    Er wordt hier van alles geroepen maar eigenlijk is de hele discussie terug te voeren op dit artikel:
    http://www.smedingconcepts.nl/weblog/2008/08/18/webloggen-doel-of-middel/

    Reageren
  • Eddy Weemhoff zegt:
    31 okt, 2008 om 17:00

    @Roy
    Ik schrijf een column over het opzetten van mijn e marketing met de daarbij behorende ups en downs. Dit en het feit dat ‘gemakkelijke’ lijstjes toch wel heel veel (denk)werk vergen wil ik door het schrijven van deze columns(en het reageren op de door jullie gegeven input) aan anderen meegegeven.

    @Sint Smeding
    Hartelijk dank voor de link.
    Ik ben het ook met je eens dat ik vooraf niet goed heb nagedacht over mogelijkheden en doelstellingen. Mijn punt in de column is dat dit volgens mij vaker gebeurd (niet alleen bij mij). Het bewuste artikel geeft zeker goed en overzichtelijk weer wat de afwegingen moeten zijn. Nogmaals dank.

    Groet,

    Eddy

    Reageren
  • Ferdi Gosseling zegt:
    01 nov, 2008 om 00:29

    Eddy,

    Waarom maak je je website niet geheel in wordpress. Dus geen appart blog, maar wordpress als de basis van je website. Bedoel op het eerste gezicht heeft je website zowieso al veel weg van een blog.

    Vervolgens Voeg je de huidige website inhoud hieraan toe aangevuld met relevante artikelen.

    Daarna ga je uitzoeken welke mogelijkheden wordpress heeft op het gebied van seo. En zul je er achter komen dat wordpress veel meer is als alleen gemakkelijk.

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    01 nov, 2008 om 13:18

    Toch grappig dat zoveel mensen in de SEO wereld overal wordpress voor gebruiken. Heb er helaas zelf weinig ervaring mee.

    Reageren
  • Erik zegt:
    01 nov, 2008 om 13:33

    Voor kleine informatieve wesites en blogs is wordpress gewoonweg perfect. Goedkoop, simpel en snel. SOmmige gebruiken het ook voor grotere projecten maar dan zou ik denk ik eerder naar Joomla of liever nog Drupal gaan.

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    03 nov, 2008 om 17:13

    Ik zie zelfs op: http://www.nusport.nl/category/zeilen de error: WordPress database error: [Table 'vm_extpost' is marked as crashed and should be repaired]
    SELECT DISTINCT wp_posts.ID, wp_posts.post_date, wp_posts.post_title, wp_posts.post_name, wp_posts.guid, vm_extpost.teaser, vm_extpost.intro, vm_extpost.teaser_img, vm_extpost.teaser_img_alt, vm_extpost.teaser_thumb, vm_extpost.teaser_thumb_alt FROM wp_posts, vm_postorder, wp_post2cat, vm_extpost WHERE wp_posts.ID=vm_postorder.post_id AND wp_posts.ID=wp_post2cat.post_id AND wp_posts.ID=vm_extpost.post_id AND vm_postorder.category_id = 126 AND wp_posts.post_type=’post’ AND wp_posts.post_status = ‘publish’ AND wp_posts.post_date > ’2007-01-01 00:00:00′ ORDER BY vm_postorder.postorder DESC LIMIT 58

    Onze broeders van Nu werken dus ook op wordpress. Het nadeel van Opensource is voor mij altijd het gevaar met hacks. Hoe snel updaten de meeste mensen hun code bij een update?

    Reageren
  • runy zegt:
    09 nov, 2008 om 09:57

    eddy, lees het boek guerillamarketing en dan heb je antwoorden op al je vragen. Als baas van je bedrijf moet je eerst je marketingstrategie helder hebben en dan pas met tools als blogs aan de slag. Er zijn duizenden middelen om je doelstellingen te bereiken als mkb ondernemer. Of makkelijker, neem contact met me op, dan kunnen we hierover verder van gedachten wisselen. Succes

    Reageren
  • Marleen zegt:
    28 dec, 2008 om 21:37

    Hoi iedereen, 

    Sorry om niet ontopic te reageren, maar ik was hier aan het rondkijken, ben voorheen nog hier geweest en nu kon ik niet meer binnen geraken omdat ik mijn oud paswoord en inlognaam vergeten was, en wist niet meer welk email adres ik gebruikte.

    Ik dacht ik stel me even terug voor

    Weet iemand een idee om een extra inkomen te verdienen, ik ben op het moment in geldgebrek na een moeilijke periode. Ik heb een gehandicapte dochter van 10 jaar dus alle tips zijn welkom!

    bedankt voor de moeite,

    Marleen

    Reageren

Reageren