Naar
boven

Splittesten met een Joomla website

Om het rendement van je website te verhogen wil je graag de conversie kunnen meten en optimaliseren. Dit kan met de Google Website Optimizer.

Ik heb een plugin gevonden die ik graag met je wil delen waarbij het erg gemakkelijk is om een experiment op te zetten als je een Joomla website hebt.

De plugin kan je hier (Let op: Direct link naar de Zip file) downloaden.

Instructies

  1. Installeer de plugin
  2. Klik op de plugin en vul de volgende gegevens aan
  3. Om de HTML codes in te voeren kan je gebruik maken van de volgende code’s:Originele pagina: Plaats de volgende code bovenin de originele pagina:
    {go type=”control” tracker=”Vul hier tracker nummer in”}Plaats de volgende code onderin de originele pagina:
    {go type=”tracking” tracker=”Vul hier tracker nummer in”}

    Variatie pagina:Plaats de volgende code onderin de variatie pagina(s):
    {go type=”tracking” tracker=”Vul hier tracker nummer in”}

    Conversie pagina:Plaats de volgende code bovenin de conversie pagina:
    {go type=”conversion” tracker=”Vul hier tracker nummer in”}

    Plaats de volgende code onderin de conversie pagina:
    {go type=”tracking” tracker=”Vul hier tracker nummer in”}

Hoe vindt ik het Tracker nummer?

In de laatste stap van het instellen van het Google Website Optimizer expiriment wordt gevraagd om HTML codes in je website in te voeren.

Van deze codes ga je naar het “Tracking script” en zoek je je “Tracking nummer” op. Deze vind je hier:

Let op: In dit voorbeeld het het tracking nummer “2968157620” maar dit nummer is in elk experiment uniek.

Valideer je pagina’s en Google gaat de verschillende pagina’s tegenover elkaar testen en berekent welke de hoogste conversie heeft.

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Danny Verhoeven
Danny is een jonge online ondernemer en onder andere eigenaar van Starting Business.
12 reacties op "Splittesten met een Joomla website"
  • Bjorn van der Neut zegt:
    01 Feb, 2010 om 16:03

    Kijk dit artikel moet er ook nog komen maar dan voor WordPress :-)

    Reageren
  • sales vacatures zegt:
    01 Feb, 2010 om 19:42

    Werkt prima,

    bedankt man!

    Reageren
  • Danny Verhoeven zegt:
    01 Feb, 2010 om 19:55

    @Bjorn Daar zou je Karel om moeten vragen of misschien weet Karel iemand die hierover kan schrijven?

    @sales vacatures Graag gedaan!

    Reageren
  • Fitnessapparatuur zegt:
    02 Feb, 2010 om 11:10

    Werkt ind prima,

    Bedankt Karel

    Reageren
  • Jan zegt:
    02 Feb, 2010 om 13:53

    Wellicht een stomme vraag maar ik maak als ik het goed begrijp 2 pagina’s aan in joomla elk met een kenmerken om het verschil te meten

    Maar hoe koppel ik die 2 verschillende pagina’s aan 1 menu optie of test ik eerst 1 maand pagina 1 en daarna een maand pagina 2 ?

    Reageren
  • Danny Verhoeven zegt:
    04 Feb, 2010 om 09:40

    @Jan Je maakt 1 of meer variaties aan ten opzichte van de originele pagina (die je wilt verbeteren)

    Op de originele pagina staat de foto in het midden
    Variatie 1 is bijvoorbeeld foto rechts
    Variatie 2 is bijvoorbeeld foto links

    Door middel van de codes in te voeren zoals in het artikel beschreven (deze krijg je als je een nieuw expiriment aanmaakt in Google Website Optimizer)

    Reageren
  • Jan zegt:
    04 Feb, 2010 om 13:18

    @Danny

    Van die variaties dat snap ik

    Dat maak ik dus in joomla 2 artikelen aan Ik kan er maar een aan een menu optie koppelen
    Of zie ik dat verkeerd ?

    Wat ik wel kan doen is eerst artikel 1 testen met google code and later artikel 2 met google code en dan het verschil zien

    Wat ik bedoelde is dat ik gelijktijdig 2 artikelen test en joomla bepaald welke ze tonen de ene keer artikel met variatie 1 en de andere keer met variatie 2

    Dat is volgens mij niet mogelijk of mis ik iets ?

    Reageren
  • Fred zegt:
    04 Feb, 2010 om 18:47

    Vet goed artikel! Ik merk wel dat het onoverzichtelijk wordt als je heel veel varianten van verschillende pagina’s maakt. Ook heb ik (nog) niet zoveel bezoekers! ;)

    Reageren
  • hypotheek zegt:
    10 Feb, 2010 om 11:38

    Het gaat mij qua kennis helaas te ver, maar vind het wel interessant om te lezen en er eens wat meer van te lezen….Conversie is belangrijker dan aantal bezoekers…

    Reageren
  • Roald zegt:
    26 Mrt, 2010 om 17:58

    Handig! Ga hem zeer zeker gebruiken! Al een variant gevonden voor WordPress?

    Reageren
  • Bjorn zegt:
    26 Mrt, 2010 om 19:28
  • Roald zegt:
    28 Mrt, 2010 om 17:28

    @Bjorn: bedankt :)

    Reageren

Reageren