Naar
boven

Controleer jij je nieuwsbrief voordat je hem verzendt? Wel zo verstandig!

Net als je een dagje geen inspiratie hebt word je geholpen door een nieuwsbrief. Deze middag kreeg ik namelijk de onderstaande nieuwsbrief in mijn mailbox:

(Klik voor vergroting)

Oftewel, een lege nieuwsbrief.

Gmail, het mailprogramma wat wij gebruiken hier intern, verbergt standaard namelijk alle afbeeldingen in een mail. En wanneer je dan een nieuwsbrief verstuurt met alleen afbeeldingen krijg je een nieuwsbrief zoals hierboven.

Beetje jammer, de titel sprak me namelijk wel aan…

Tips naar aanleiding van deze “nieuwsbrief”:

  • Test altijd de nieuwsbrief voor je deze verstuurt;
  • Test in meerdere clients zoals: Hotmail, Gmail, Outlook, ”¦;
  • Zorg dat je nieuwsbrief tenminste iets aan tekst bevat zodat het “opvalt” dat er oorspronkelijk ook afbeeldingen bij horen. In dit geval was dat namelijk totaal niet duidelijk en dacht ik letterlijk dat het een lege nieuwsbrief was;
  • Als je mij wil bereiken per mail kun je deze het beste rond 14.45 uur sturen”¦

Onze hulp nodig met e-mailmarketing?

Bekijk onze cursusLaat ons helpen!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
8 reacties op "Controleer jij je nieuwsbrief voordat je hem verzendt? Wel zo verstandig!"
  • Getled zegt:
    02 Apr, 2012 om 19:12

    Je moet hem ook altijd naar wat vrienden en familie sturen en vervolgens vragen wat ze er van vonden!

    Reageren
  • Ricardo zegt:
    03 Apr, 2012 om 12:19

    Het is altijd verstandig om de nieuwsbrief door iemand anders te laten lezen. Met de meeste email marketing systemen kan de nieuwsbrief eerst naar een test groep worden verzonden om te kijken wat mensen ervan vinden. Wij zijn inwise email marketing en hebben ook handige tips op ons blog staan. Maak met deze tips een nieuwsbrief campagne die goed aanslaat.

    Reageren
  • Corrie zegt:
    03 Apr, 2012 om 15:12

    Ik stuur altijd een paar testmails naar mijzelf en een naar een vriendin of netwerkcontact ter laatste controle. Soms haalt die er nog een tekstfoutje uit die je zelf over het hoofd ziet.

    Pas als alles klopt, kun je op de verzendknop drukken!

    Reageren
  • Gerrot zegt:
    11 Apr, 2012 om 17:25

    Stuur nieuwsbrieven altijd als HTML en als platte tekst. Mag de ontvangen zelf instellen wattie wil zien.

    Reageren
  • Christiane Peschen zegt:
    24 Apr, 2012 om 20:54

    Technische controle en controle op spellingfouten zijn erg belangrijk!

    Reageren
  • Stephan zegt:
    14 Mei, 2012 om 11:29

    Via de applicatie van E-mark verstuur je eenvoudig een nieuwsbrief. Onze specialisten controleren vervolgens alle nieuwsbrieven voor ze verstuurd worden. Zo weet je zeker dat HTML goed staat, dat de verhouding tekst en beeld goed is en eventueel adviseren we over de juiste onderwerpregel. Bovendien zorgen wij dat je uiting in alle clients goed leesbaar is en dat er zoveel mogelijk daadwerkelijk worden afgeleverd. Zo maak je van je e-mail nieuwsbrief een medium waarmee meer je rendement en minder irritatie krijgt. Meer weten? Edit: Containfo weggehaald, er zijn betere manieren om reclame te maken voor je dienst Stephan, op deze manier liever niet…

    Reageren
  • Vincent zegt:
    07 Dec, 2012 om 16:56

    Feit blijft dat e-mail templates in bepaalde email programma’s niet openen. Een handig programma om dit op te lossen is via http://www.litmus.com. Je kopieert eenvoudig de html code in het programma en je krijgt vervolgens te zien hoe je email er in de verschillende mailprogramma’s uit komt te zien. Eventuele bugs kan het programma ook voor je oplossen.

    Wat betreft het niet zien van de foto’s voordat de lezer deze heeft gedownload kun je de foto’s natuurlijk ook een alt tekst geven. De lezer weet dan wat hij of zij kan verwachten en waar de foto over gaat.

    Veel suc6 met het optimaliseren van de mailings!!

    Groet,

    Vincent

    Reageren

Reageren