Naar
boven

Meer info over .co.nl domeinnamen

co.nl domeinnamenEen aantal maanden geleden maakte EURODNS bekend dat ze met een “internationale” Nederlandse domeinextensie zouden komen, .co.nl. Dit in navolging op de bijvoorbeeld reeds bekende .co.uk extensie.

De eerste promotiemails van de Nederlandse internet service providers is inmiddels de deur uit gegaan. Het lijkt erop alsof zij deze nieuwe domeinnaam helemaal zien zitten.

Toch voel ik me geroepen om jullie even uit te leggen wat dit nu precies is…

Domeinen van het derde niveau

Wanneer je een domeinnaam zou registeren bij deze partij registreer je in feite een domeinnaam op het derde niveau. Ik zal het even uitleggen:

EURODNS heeft de domeinnaam co.nl geregistreerd. Dit is te vergelijken met de domeinnaam die ikzelf heb geregistreerd voor deze blog, karelgeenen.nl. Wat ze nu gaan doen is subdomeinen verkopen.

Dus ik zou in dit geval karelgeenen.co.nl registreren. Hierbij is karelgeenen het subdomein van het hoofddomein co.nl. Kun je het nog volgen?

Het komt er dus eigenlijk op neer dat iedereen dit in principe zou mogen en kunnen doen. Ik zou bijvoorbeeld subdomeinen van karelgeenen.nl kunnen verkopen. Een voorbeeld zou dan kunnen zijn: internetmarketing.karelgeenen.nl.

Het slimme van hen is dat zij co.nl hebben bemachtigd. En laat .co.nl nou erg veel lijken op bijvoorbeeld .co.uk!

Geen erkende extensie

Het grote verschil tussen .co.nl en .co.uk is dat de eerste géén erkende extensie is! .co.uk daarentegen wel. Even twee voorbeelden:

  • Karelgeenen.co.nl
  • Karelgeenen.co.uk

Bij het eerste voorbeeld is karelgeenen een SUBdomein;
Bij het tweede voorbeeld is karelgeenen een HOOFDdomein.

Slimme jongens

Ze hebben het bij EURODNS wel slim aangepakt en wat ze doen is niet illegaal. Sterker nog, het is een goed businessmodel. Echter ze hadden voor mijn gevoel duidelijker mogen maken dat het om een domein van het derde niveau (third-level domain) gaat.

En uiteraard spelen ze het heel slim door het officieel te doen en met zogenaamde Grandfather, Sunrise en Landrush periodes te komen.

Wel of niet registreren

Tja, dat is een lastige. Er zullen namelijk veel bedrijven zijn die niet precies begrijpen dat het op een subdomein gaat. Het gevolg hiervan kan zijn dat het inderdaad een succes blijkt en internationaal geaccepteerd wordt.

Als dat het geval zou zijn dan kun je maar beter zorgen dat je in ieder geval jouw eigen domeinen hebt geregistreerd als .co.nl.

Van de andere kant, het kan ook een flop worden. En dan ben je het registratiegeld kwijt. Aan u de keuze :-).

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
30 reacties op "Meer info over .co.nl domeinnamen"
  • Sint Smeding zegt:
    03 Nov, 2008 om 12:52

    De waarde van zo’n domeinnaam wordt bepaald door de waarde die er door internetgebruikers aan wordt toegekend. Zo lang domeinen met een .co.nl-uitgang niet gebruikelijk zijn heeft zo’n domeinnaam ook geen waarde.

    Heeft iemand informatie over de kosten van dit soort domeinnamen? Hieruit kun je vrij gemakkelijk aflezen wat de bedoelingen zijn met deze nieuwe ‘extensie’, of deze ideëel of zuiver commercieel zijn. Ik zou voor een .co.nl-domeinnaam hooguit de helft willen betalen van de gemiddelde prijs van een echte .nl-domeinnaam.

    Dit ziet er wel link uit:
    http://domain.co.nl/nl/premium-programma.html
    Door bepaalde domeinnamen uit te sluiten van registratie kunnen deze in een later stadium door de ‘registrar’ tegen een hoge vergoeding in omloop worden gebracht of voor eigen gebruik worden aangewend, er vanuit gaande dat de potentie en waarde van .co.nl-domeinnamen zal toenemen.

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    03 Nov, 2008 om 13:06

    Prijzen volgens internettoday:

    De jaarlijkse kosten voor een .co.nl domeinnaam bedragen 15 euro per jaar. Deze kosten zijn gelijk aan de huidige .nl domeinnamen.

    Echter zijn er voor de Grandfather en Trandemark periode extra kosten. Een Grandfather kost eenmalig 45 euro per aanvraag en een registratie in de Trademark periode kost 60 euro per aanvraag. Deze kosten zijn eenmalig en worden één-op-één betaalt aan de .co.nl registrar.

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    03 Nov, 2008 om 13:52

    Beetje rare website hebben ze er ook bij gemaakt. nederland en engels door elkaar. Afhankelijk hoe groot ze zoiets in de markt zullen kunnen zetten kan het een succes worden. Echter zolang de meeste grote registratiesystemen zoals openprovider ed niet erin mee gaan betwijfel ik of het echt aan zal slaan.

    Reageren
  • Michel zegt:
    03 Nov, 2008 om 13:54

    Ik geloof niet dat dit een hit gaat worden en zie grote bedrijven nou ook niet meteen springen om een co.nl domein ;) Wellicht dat Jan de Groenteman nog overstapt.. maar dat betwijfel ik zelfs.

    Eén van de redenen dat het niet zo’n succes zal worden is dat een uitgever met een winstoogmerk gaat over de administratie van de subdomeinen. jStel: Iedereen gaat over. Gaat co.nl dan sex.co.nl gewoon verkopen aan de eerste de beste? Ik denk het niet…

    Reageren
  • JM zegt:
    03 Nov, 2008 om 13:55

    Met domeinnamen kun je bezig blijven. Het is wel slim van deze jongens. Echter, er zullen maar weinig mensen in Nederland zijn die .co.nl gaan intypen. In Engeland is dit de normale gang van zaken. Wil je als buitenlandse surfer een site in het buitenland zoeken dan zullen ze toch snel geneigd zijn op .com te zoeken. Een .co.nl subdomein registreren voegt dus naar mijn mening niets toe.

    Ik voorzie dat veel bedrijven hier toch intrappen, ikzelf zou zoiets nooit registreren. Vergelijk het met de .eu domeinnamen. Daar zat eigenlijk ook niemand op te wachten, denk ik. Toch koop je hem maar om zeker te zijn dat iemand anders hem niet heeft. Maar echt toegevoegde waarde heeft het (nog) niet.

    Reageren
  • Sint Smeding zegt:
    03 Nov, 2008 om 14:26

    De .eu-domeinnamen hebben in elk geval niet een primair commerciële doelstelling…

    Reageren
  • Eise van der Speol zegt:
    03 Nov, 2008 om 13:37

    En als je nou nl.co.nl aanvraagt en daarbij een subsubsubdomein co aanmaakt. Krijg je dan: http://co.nl.co.nl? Wat is de waarde van co.nl als het makkelijker is om simpelweg .nl te krijgen.

    Reageren
  • Thijs zegt:
    04 Nov, 2008 om 00:01

    Het is raar dat een sub-domein op een dergelijke wijze gepresenteerd wordt. Beetje jammer ook, denk niet dat dit een succes gaat worden.

    Reageren
  • Sander zegt:
    04 Nov, 2008 om 11:45

    Ons idee achter .co.nl is met name dat het een goede aanvulling is voor bedrijven die internationaal zaken doen: er zijn bijna 50 landen wereldwijd die een .co.xx (met xx voor de lokale country code) domeinextensie hanteren. Inwoners van die landen zijn, volgens eigen onderzoek, geneigd om ook in het buitenland te zoeken op een vergelijkbare extensie. Maw een Brit zal al snel denken aan http://www.bedrijf123.co.nl omdat hij lokaal gewend is aan http://www.allebedrijven123.co.uk. Een Nederlands bedrijf dat ook vindbaar is onder de .co.nl variant, is dus gewoon beter te localiseren door (buitenlandse) potentiele klanten. Vergeet niet dat een ruim percentage van de internetgebruikers direct navigeert en niet via een zoekmachine, zeker als ze denken te weten wat het meest logische webadres is.

    Daarnaast kan je je afvragen of je liever een website/business vermarkt achter een nwe url als http://www.debestewielrenfietsenvanfriesland.nl of gebruik maakt van het beschikbare subdomein http://www.racefiets.co.nl.

    Vooralsnog zijn de vooruitzichten goed, zeker over internationale interesse hebben we niet te klagen. Op 18 november gaan we live met een eerste ‘Grandfather’ periode waarin .nl houders voorrang krijgen op een overeenkomstig .co.nl.
    > De komende jaren zullen het succes van .co.nl uitwijzen.

    Voor alle info omtrent .co.nl verwijs ik ook graag naar de faq’s op deze site. Er is ons ook alles aangelegen om een duidelijk product aan te bieden.

    Reageren
  • Rob Klaassen zegt:
    04 Nov, 2008 om 11:59

    Als een brit wil zoeken op .co.xx dan valt hij niet in de doelgroep van mijn .nl domeinnaam en registreer ik wel een domeinnaam.co.uk als versie voor de beste man.

    En ja ik kies dan toch liever de lange .nl naam boven een subdomein.

    Voor mijn gevoel valt een .co.nl domeinnaam gewoon onder de nederlandse taal en niet een engelstalige domeinnaam op een nederlands subdomein. Volgens mij roept iedere SEOer toch dat je in het land zelf moet zijn voor hosting en de daarbij behorende domeinextensie?

    Reageren
  • Sint Smeding zegt:
    06 Nov, 2008 om 11:15

    @Sander:

    “Vergeet niet dat een ruim percentage van de internetgebruikers direct navigeert en niet via een zoekmachine”

    Ik zie regelmatig mensen domeinnamen intikken in het zoekveld van hun opstartpagina Google. Ik denk dat je het gebruik van de adresbalk onder de gemiddelde internetgebruiker overschat.

    Maar, dit vind ik veel interessanter:

    “Inwoners van die landen zijn, volgens eigen onderzoek, geneigd om ook in het buitenland te zoeken op een vergelijkbare extensie.”

    Kun je hier harde cijfers over laten zien? Hoe hebben jullie dit onderzocht? Wat waren de exacte resultaten?

    Als dit je verkoopargument is dan moet je dit ook hard kunnen maken. Nu richt jullie site zich meer op de minder kritische domeinklant dan de partijen waarvoor zo’n domein volgens jullie interessant zou zijn (lees: bedrijven die zich richten op markten waar gewerkt wordt met .co.xx-domeinnamen).

    Waarom zou ik als Nederlands bedrijf dat actief is in Groot Britannië niet gewoon bedrijfsnaam.co.uk registreren? Dit is veel interessanter dan bedrijfsnaam.co.nl, omdat het nóg meer voor de hand ligt.

    Reageren
  • Chris Voets zegt:
    06 Nov, 2008 om 14:47

    Beste Karel,

    Ik begrijp de waarschuwing “opgepast!” in de titel van je stukje niet. Het gegeven dat het om subdomeinen gaat en dat de registrar (of registrant in dit geval ;-) commercieel is, is m.i. geen aanleiding voor een waarschuwing. Mijn stelling: bij een commerciële domeinextensie bepaalt uiteindelijk de klant wat de juiste prijs is. En daar is niks mis mee.

    Met vriendelijke groet,
    Chris Voets

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    06 Nov, 2008 om 14:54

    @Chris

    Daar is inderdaad niks mis mee! Maar dat “opgepast” is bedoeld omdat niet iedereen begrijpt dat het om subdomein gaat. Het gaat dus helemaal niet om een domeinextensie.

    Reageren
  • Sander zegt:
    17 Nov, 2008 om 19:05

    @Sint

    Excuus voor de wat late reactie, maar wij zitten net voor onze Launch van .co.nl.

    Om toch even kort op je berichtje te reageren:

    “Ik zie regelmatig mensen domeinnamen intikken in het zoekveld van hun opstartpagina Google. Ik denk dat je het gebruik van de adresbalk onder de gemiddelde internetgebruiker overschat.”

    >>> Uit, bijvoorbeeld, recent onderzoek van de Nationale Search Engine Monitor (http://www.checkit.nl/press-report_zoekmachine_onmisbare_wegwijzer_op_internet.html) blijkt nog weer dat 27% van de internetgebruikers hun zoektocht begint met het intypen van een webadres in de url balk. Dat vind ik een belangrijk aantal van het totaal. (zie voor meer info over het onderzoek, respondenten etc de site van Checkit)

    †œInwoners van die landen zijn, volgens eigen onderzoek, geneigd om ook in het buitenland te zoeken op een vergelijkbare extensie.†

    >>> Een belangrijke bron van informatie vormt de traffic van de afgelopen jaren op alle mogelijke .co.nl third level namen. Het interessante hiervan is, naast de hoeveelheid, de herkomst van de bezoekersaantallen: deze valt bijna 1 op 1 naast de landen te leggen met een eigen co.xx domein als de nationale standaard extensie (w.o. Engeland, Zuid Afrika, Korea, Japan etc).

    “Waarom zou ik als Nederlands bedrijf dat actief is in Groot Britannië niet gewoon bedrijfsnaam.co.uk registreren? Dit is veel interessanter dan bedrijfsnaam.co.nl, omdat het nóg meer voor de hand ligt.”

    >>> Wanneer naar een buitenlands bedrijf of website gezocht wordt, zal er veelal op een extensie van dàt land worden gezocht. De .nl ligt natuurlijk het meest voor de hand en voor inwoners van één van de 50 landen die ook actief een .co.xx extensie hanteren, blijkt ook .co.nl onbewust al veel gebruikt te worden in de zoektocht naar een Nederlandse site.
    > Persoonlijk zou ik (in jouw voorbeeld) overigens beide nemen, zowel de .co.uk als de .co.nl, om geen enkele (potentiële) bezoeker of klant te hoeven missen: voor het jaarlijkse registratiebedrag hoef je het niet te laten.

    Daarnaast is het .co.nl subdomein als een ‘gewoon domein’ bruikbaar (email, website ed) en brengt het weer veel nieuwe ‘keyword’ domeinen op de markt, die voor velen onbereikbaar zijn onder .nl. Wij denken dat http://www.computer,co.nl een aantrekkelijker alternatief is dan http://www.computer.”exotisch”

    Reageren
  • Gertjan Scholenbeek zegt:
    15 Dec, 2008 om 18:09

    Ik zie er wel wat in; ’t is een innovatief idee in een markt die verzadigd is. En dan kan de SIDN onlangs wel doodleuk claimen dat er meer dan 3 miljoen .nl domeinnamen geregistreerd zijn; maar wat is de waarde daarvan als 50% iets is als: “mijnlangedomeinnaamomdatdegenedieikwildebezetis.nl”, enz.. Ook voor het buitenlad zie ik er wel heil in. Oftewel: top-idee!
    Overigens trof ik hier nog een interessante website die gaat over de .co.nl vrijgave van de .co.nl.

    Reageren
  • Roel Neumann zegt:
    18 Dec, 2008 om 12:11

    Hoe is het trouwens mogelijk dat .co.uk wel een topdomein is en .co.nl een subdomein?

    Reageren
  • Karel Geenen zegt:
    18 Dec, 2008 om 12:15

    @Roel
    Tja, dat beslissen de grote meneren van ICANN…

    Reageren
  • rekenvoorbeeld.nl zegt:
    10 Mrt, 2009 om 09:32

    Ik zie er weinig in. Misschien dat je in het normale nl domein op een te lange naam komt, maar in het .info, .net, .eu, .biz enz is meestal wel wat korters beschikbaar. En ook die achtervoegsels lopen niet echt volgens mij: ze worden niet of nauwelijks direct ingetikt. Dus waarom zou co.nl dan wel lopen ? En waar stop je, want straks komen er heel veel extra topdomeinen, bv .amsterdam of misschien wel .winkel enz.

    Volgens mij worden alleen websites met heel veel bezoekers spontaan ingetikt, en die komen dan vanwege de content en niet vanwege de domeinnaam. Ook als de domeinnaam niet voor de hand ligt komen ze er wel, bv wikipedia.

    Reageren
  • Richard zegt:
    11 Mrt, 2009 om 11:28

    Ik vind het een heel slim idee in een bijna verzadigde .nl-markt. Erg slim op ingesprongen.

    Er ligt een groot stuk markt vrij omdat bedrijven graag die simpel te onthouden adressen willen hebben en .co.nl is goed te onthouden omdat dit reeds in 50 andere landen zo gebruikt wordt.

    Uiteraard zijn er mensen die dit niet als een volwaardige website zien en enkel als een subdomein. Nou, dat klopt, dat is het ook niet. En als co.nl zijn rekening een keer niet betaald hebben zij heel veel uit te leggen aan heel veel klanten… Maar er zijn genoeg bedrijven die dat geen fluit uitmaakt. Die willen een mooi internetadres voor hun bedrijf.

    Slimme zet. Ik ben jalours.

    Reageren
  • Erik zegt:
    17 Mrt, 2009 om 23:44

    Ik kan me goed voorstellen dat een bedrijf dat geen .nl of .com met de bedrijfsnaam meer kan bemachtigen kiest voor een .co.nl-domein.
    Ik vind het goed bedacht en er is volgens mij niks mis mee. Het ligt ook in de lijn van wat 50 andere landen al hebben, dus het ziet er bekend uit voor velen.
    Ik ben wel benieuwd of dit anderen op een idee brengt bv .net.nl, .org.nl en .me.nl

    Of het aanslaat is altijd afwachten en of je wel of geen domeinen moet registreren is dus eigenlijk een gok.

    Reageren
  • Joop zegt:
    20 Apr, 2009 om 01:17

    Ik vind de nieuwe co.nl domein namen best geweldig. Zo kon ik voor mijn bedrijf de .nl niet registreren alsook de .com niet. Vermits we corporate zijn bood .co.nl een bijzonder goede uitkomst.

    Reageren
  • Cor Groen zegt:
    24 Mei, 2009 om 20:25

    Voor die paar tientjes heb ik indertijd meteen onze domeinnaam, naast.nl, als .co.nl geregistreerd. Binnen is binnen.

    Reageren
  • Martijn van der Linden zegt:
    20 Jul, 2009 om 19:16

    Ik kan me niet voorstellen dat dit een juridisch steekhoudende oplossing is.
    bijvoorbeeld: ik claim coca-cola.co.nl en krijg de grote frisdrankhandel aan mijn broek. Volgens mij is dan eurodns verantwoordelijk als eigenaar van het hoofddomein en moeten die accuut alle activiteiten staken die ze mij zelf verkocht hebben.

    eigenaars van huidige (trademark) domeinnamen zijn dus als het goed is al bij voorbaat beschermd waar het merknamen aangaat en alleen de keywords zijn nog interessant.

    Reageren
  • Sint Smeding zegt:
    21 Jul, 2009 om 10:58

    Subdomeinen zijn een geval apart.
    Elke domeinhouder kan elk subdomein aanmaken dat hij wil.

    Zo heeft Coca Cola geen enkel recht om bijvoorbeeld coca-cola.karelgeenen.nl te claimen. Of de eigenaar van karelgeenen.nl dit wel zou mogen doen is vaag. Waarschijnlijk mag het wel, als er geen commerciële bedoeling is en er geen schade aan de merkhouder wordt aangebracht.

    Hetzelfde zou je kunnen zeggen over het domein co.nl, maar hier heeft de eigenaar van de domeinnaam (co.nl) geen invloed op de invulling van de sites op de subdomeinen. Over dat de ‘extensie’ duidelijk wordt geprofileerd als alternatieve, commerciële en zelfs meer voor de hand liggende uitgang dan .nl zou je kunnen zeggen dat co.nl en zijn klanten bewust verwarring zaaien op het moment dat de eigenaar van karelgeenen.co.nl niet eigenaar is van karelgeenen.nl.

    Voor subdomeinen gelden in elk geval niet de nationale en internationale arbitragemogelijkheden die er voor de domeinnamen wel zijn (deze procedure wordt voorgeschreven door de registry, bijvoorbeeld SIDN).

    Praktijkvoorbeeld Formule 1:
    De domeinnaam f1.com is ooit via een rechtszaak in handen gekomen van de eigenaar van het F1-merk.
    Een site als f1.gpupdate.net wordt daarentegen kennelijk getolereerd.

    Voor subdomeinen zijn geen voorgeschreven procedures en ook zal er niet al te veel jurisprudentie zijn, vandaar dat het lastiger is in de praktijk om het aan te pakken.
    Maar ga er maar niet vanuit dat je er altijd mee weg kunt komen om een co.nl-subdomein te registreren waarvan de naam is beschermd…

    Reageren
  • Sander zegt:
    21 Jul, 2009 om 11:09

    Voor de subdomeinen onder het specifieke 2nd level domein http://www.co.nl is goed over het juridische aspect nagedacht. (onder meer de reden om een uitgebreide ‘sunrise’ periode van 5 maanden te organiseren:http://domain.co.nl/nl/sunrise.html)

    Voor wat betreft de eventuele domeingeschillen, al dan niet inder hevig aan het merkrecht verwijs ik ook graag naar de info op http://domain.co.nl/nl/adr.html

    Er is een arbitrage regeling voor .co.nl domeinen afgesproken met dezelfde instantie die ook de uitspraken in alle .EU disputen mag doen: Zie voor info ook http://www.adr.eu & http://adr.eu/arbitration_platform/links.php?lang=en en waar een iedere registrant van een .co.nl subdomein zich aan verbonden heeft op het moment van registratie. Zie ook http://domain.co.nl/nl/domain-name-charter.html.

    Reageren
  • Roel Willems zegt:
    21 Jul, 2009 om 11:30

    Naast het feit dat de waarde van co.nl nog wat dubieus te noemen is (gaat dit project uberhaubt wel van de grond komen)?

    Zie ik ook een aantal Web Analytics implementatie valkuilen (met name de methode waarmee o.a. Google Analytics op Third level domains moet worden geimplementeerd).
    Niet dat zoiets onmogelijk is, maar ik zet grote vraagtekens of bedrijven deze moeite wel willen nemen.

    Reageren
  • Sander zegt:
    21 Jul, 2009 om 11:39

    Ik gebruik zelf Google Analytics op een aantal .co.nl domeinen dus dat is geen probleem.

    ‘Of het van de grond gaat komen’ is een breed begrip en zal voor jou misschien anders zijn dan voor mij.

    Ik zie het zo: We draaien nu vanaf 18 nov 2008 en er zijn al veel leuke domeinen verkocht en in de lucht. Denk aan Heineken.co.nl (forward overigens) en google.co.nl die binnenkort ook wordt geactiveerd (door Google). Maar ook zelfstandige sites als dierenwinkel.co.nl en memories.co.nl die door kleinere gebruikers zijn geregistreerd en worden gebruikt.

    De status van .NL heeft het niet. Kan ook niet. En zal ook niet gebeuren, maar dat wil niet zeggen dat het geen interessante aanvulling of alternatief kan zijn (zie ook de argumentatie in de thread hierboven) en dat is ook de insteek. Voor ons is het dus zeker met succes ‘van de grond gekomen’.

    Reageren
  • Roel Willems zegt:
    21 Jul, 2009 om 11:56

    @ Sander, dan is de werking (gelukkig) anders dan reguliere third level domains. Dan ben ik het verder met je eens dat het een mooie toevoeging zou kunnen zijn op het normale gamma aan domeinen (al zou ik het niet direct aan iedereen aanraden, maar er zijn wel toepassingen denkbaar waarbij het interessant is).

    Reageren
  • hans zegt:
    23 Feb, 2012 om 21:02

    Subdomeinen doen het soms nog beter dan echte domeinen.
    Mijn website had een hoge pr van 5 en ik gaf subdomeinen weg.
    Werkelijk iedere goed opgezette website stond in de top 10 van google!
    Jarenlang zonder promotie.
    Helaas is dat verpest door gasten die verkeerde dingen gingen promoten en toen kwam er een blokkade.
    Ik weet er alles van dus die co.nl is helemaal zo dom nog niet!
    Als die PR gaat stijgen straks dan kunnen de meeste normale domeintjes het schudden in google.
    Die subdomeinen is echt slim gedaan.
    Ik heb 5000 domeinen geregged.
    Waar ze op voor moeten passen is dat ze geen blacklist krijgen als andere subs illegale zooi gaan verkopen of google gaan spammen.

    Reageren
  • Peter zegt:
    02 Dec, 2015 om 15:12

    Het is echt een goed idee, temeer de .nl domeinen haast niet meer te krijgen zijn. En heb even gekeken maar grote bedrijven pakken het wel degelijk goed op. Zelf twitter.co.nl gaat netjes naar twitter.nl.
    En peczwolle.co.nl heeft een mooie site.
    Nee denk dat het juist nu serieus wordt opgepast, ook omdat het is overgenomen door een andere partij en dat zie je ook meteen doordat er een DNSSEC qua security aan wordt gekoppeld.

    Reageren

Reageren