Naar
boven

Linkbuilding zonder grenzen: 14 manieren om ‘anders’ aandacht & links te verzamelen

Als je ziet wat Google post Penguin nog doet om linkbuilding aan banden te leggen, of probeert om er nog meer grip op te krijgen, dan kun je niet anders dan concluderen dat er nog bijzonder veel waarde in linkbuilding zit. Zeker wanneer we het hebben over het daarmee beïnvloeden van de zoekresultaten.

Los van het seo- verhaal en ‘beter scoren in Google’ is er natuurlijk ook nog het aandacht / verkeer / leads / klanten aantrekken verhaal, wat minstens zo waardevol is.. Oké correctie.. nog waardevoller is.

Probleem is dat Google allerhande updates & (media) campagnes de ether in stuurt, waardoor de modale marketeer niet meer weet wat wel of niet meer kan en mag. Niemand die tegen Google’s schenen wil stampen en op een dag 75% van je organische verkeer wil zien verdwijnen.

Als je nooit de ‘seo’ weg bent opgegaan en het nooit puur vanuit een ‘ik doe het omdat ik beter wil scoren in Google‘ standpunt hebt benaderd, is er in feite zeer weinig veranderd de afgelopen 10 jaar.

Met een beetje creativiteit  en “out of the box” denkende brains zit je volgens mij veilig voor iedere update die is geweest en of nog moet komen.

Niet door ieder creatief idee stijgt (naast de aandacht) de sales, maar soms moet je gewoon iets verder denken dan enkel maar ‘meer verkopen’ op de korte termijn.

Ik ben een man van de praktijk en haal er dan ook graag een fictief voorbeeld bij om je een beetje inspiratie te geven en op weg te helpen :)

Beetje lastig om een ‘moeilijk’ voorbeeld erbij te halen, omdat je altijd wel bepaalde invalshoeken kan vinden waar je concurrenten minder snel aan denken, of te lui zijn om ze uit te voeren. Maar laten we zeggen dat we een online shop hebben waar we wc papier verkopen.

Kijk als je op dezelfde trein springt zoals iedereen dat doet in de markt, dan is de kans bijzonder klein dat er ooit iemand de behoefte gaat voelen om spontaan even naar je shop pagina’s te linken.

Ik heb het over dit:

linkb1

Dat ziet er wel allemaal ‘mooi’ en clean uit, maar dit heeft verder geen enkele (link) aantrekkingskracht.

We gaan dus iets nodig hebben dat op de een of andere manier meer aantrekkingskracht heeft.

Even zien hoe snel ik een paar verschillende invalshoeken uit de duim kan zuigen… Zonder zwaar te brainstormen denk ik bijvoorbeeld aan:

 

1. Data

En je kan daarvoor gerust buiten de landsgrenzen gaan snuffelen.

linkb2

Amper 2 kliks verder vind ik deze leuke content :

linkb3

Geen saaie statistische, maar eerder humoristisch getinte data (lees: dat is leuk & daar wil ik wel spontaan naar linken) .

Bewijs?

linkb4

Of daar ‘sociale interesse’ voor bestaat?

linkb5

 

Naast enquêtes zou je er bijvoorbeeld ook historische data kunnen bijhalen :

linkb6

En dat eventueel gaan bewerken in een wat meer visueel aantrekkelijk geheel.

Kortom .. genoeg data die we eventueel kunnen verwerken in onze categorie pagina om die toch wat meer appeal te gaan geven.

 

2. Facts

Soms kan je hier een overlapping zien met data maar wie wilt er geen (dirty) facts & secrets over wc papier horen :

  • Wie heeft het wc papier uitgevonden?
  • Wat gebruikte men voor het bestaan van wc papier?
  • Hoe wordt wc papier gemaakt?

    Of dit links aantrekt? De meest recente data:

 

linkb13

  • Gebruikt men ook wc papier in de ruimte ?
  • Hoeveel kost de duurste wc rol ? Mocht je het toch willen weten, blijkbaar  + 1,3 miljoen $ :)
    linkb11
  • Hoe groot is de grootste wc rol op deze planeet ?
  • En zo kunnen we blijven verder gaan …

Het is niet voor niks dat van die trivia quizzen nog steeds populair zijn. Mensen houden van dit soort van facts.  Nu ik er aan denk.. zie ook punt 12 in dit artikel :)

 

3. Afbeeldingen

Niets wat meer in het oog springt & aandacht krijgt dan afbeeldingen, of denk je dat Pinterest om een andere reden zo explosief is gegroeid op korte termijn :) ?

Untitled-6

(bron)

Maar ook ‘linkbuildings gewijs’ blijkt dat content die voorzien is van de nodige afbeeldingen meestal meer linkaandacht krijgt

linkb9

(bron)

Hoe duidelijk (en/of aantrekkelijk)  zou mijn blogpost geweest zijn wanneer er geen afbeeldingen in hadden gestaan?

 

4. Kunst 

 linkb14

(bron)

Ooit gedacht dat mensen creatief met wc rollen gingen omgaan  ? Ik ook niet, maar bedenk even hoeveel kunstsites er in de ether zijn die ongetwijfeld naar dergelijke zaken willen linken. Zeker wanneer je het goed aanpakt én onder de aandacht weet te brengen.

 

5. DIY

Do-it-yourself topics zijn altijd hot. Na 20 seconden zoekwerk wist ik al dat je het volgende met wc rolletjes kon doen:

  • Lampen/verlichting maken;
  • Hoesje maken voor (zonne)bril;
  • Vogelvoederhuisje maken voor in de tuin;
  • Een cadeau box maken;
  • Kerstkalender (bron)

 

linkb28

Hoe aantrekkelijk die kerstkalender was:

linkb15

Het lijkt me niet echt moeilijk om hier iets mee te doen, of wel?

6. Jokes

Grappige zaken doen het altijd goed en in veel gevallen zelfs beter dan een kick ass gids van 30 pagina’s lang, of de best ontworpen infographic. Gebruik grapjes in combinatie met afbeeldingen en je maakt nog meer kans op de jackpot.

linkb18

Een video kan natuurlijk ook :

Of een mind/roadmap :

linkb8

Het grootste probleem voor velen onder ons, is dat we teveel op onze eigen berg zitten en ons product nooit eens in een andere context proberen te zien.

Zeker als je aan linkbuilding gaat doen wil je markten aanspreken waar er mogelijk veel  linkpotentieel zit.

Als je +40 uur in een stukje content gaat stoppen (welke vorm dat ook mag zijn) dan zie je liever 500 linkprospects in je excellijst staan dan 20.

Je kan een goed onderbouwd stuk schrijven over de geschiedenis &  het gebruik van wc papier door de eeuwen heen, maar hoeveel mogelijke linkprospects  ga je daarmee kunnen aanschrijven… 10-20-30 ? En als uiteindelijk 1-2% beslist om naar je werk te linken mag je al een groot feest bouwen.

Zet daar tegenover een luchtig stuk getiteld:  “De Ultieme WC Reisgids” en je hebt gelijk een paar 100’en reissites die je kunt aanspreken…

Bovenstaande video illustreert dit in ieder geval prachtig. Met een beetje creatief denken en door je product te koppelen aan een ander (populair) product kan je ook ‘binnen raken’ in een compleet andere markt dan waar je eigenlijk in zit. In dit geval de Ipad/tablet community en dit zorgt ervoor dat je plotseling in een veel grotere (link)vijver kunt gaan vissen.

 

7. Reizen

Reizen, nog een reden om van je berg te komen en volgens mij zijn er maar weinig  producten die niet in verband met reizen kunnen worden gebracht.

Ik moet gelijk denken aan mijn eerste China ervaring en mijn WC zoektocht op een binnenlandse luchthaven, niet handig als je geen Chinees kunt lezen en bijzonder dringend moet :) .

Wat als ik als nu eens alle korte ‘straight to the point’ vertalingen zou verzamelen in een ‘WC 911’ tool?

linkb19

En als je dan toch een interessant web applicatie hebt gemaakt kan je het evengoed in een eenvoudige app gooien zodat mensen je ook blijven onthouden zodra ze je site verlaten en op reis zijn ;-).

 

8. Interieurinrichting – gadgets – trends

Nog zo’n gigantisch grote markt waar je meestal wel een invalshoek en behoorlijk wat  linkprospects kan vinden ongeacht het product dat je verkoopt.

  • De 50 meest bizarre wc brillen / potten;
  • 10 Manieren om je wc gezellig te maken;
  • 5 Plaats besparende wc pot oplossingen;

Of je zoekt iemand die overweg kan met een 3d programma en laat een nieuw, futuristisch, ongewoon, bizar ontwerp maken waar je de nodige buzz kan mee creëren.

linkb21

(bron)

De linkaandacht voor bovenstaand ontwerp is er in ieder geval wel :

linkb22

 

9. Nieuws & Trends

Maakt niet uit in welke bizarre markt je zit, er valt altijd wel ergens nieuws te rapen.

linkb17

 

linkb12

In de komkommertijd moet je daarmee wel in staat zijn om wat media aandacht te trekken vermoed ik.. tenminste als je min of meer als eerste met dit soort van nieuwtjes kunt uitpakken.

Kijk ook een of je jouw wagon ergens kunt aanhaken, denk aan een nieuwe trend of nieuwsfeitje. Bijvoorbeeld:

  • Het Amazon drone verhaal: doe iets gelijkwaardigs met het leveren van wc papier.
  • 3d printing: hot topic op het moment, is er een kans om daar ergens je haak in te werpen?

 

10. Openbare toiletten directory

Airpnp en een paar anderen zijn ons al voorgegaan, maar dat wil niet zeggen dat we ons daar niet tussen kunnen wringen, of het niet nét ietsjes anders kunnen doen.

Je zoekt /scraped sites waar openbare toiletten staan vermeld, gooit die in 1 grote database en zorgt ervoor dat je via een leuk design met filters /navigatie  makkelijk een wc in de buurt kan vinden.

Combineer dat met de ‘WC 911’ tool uit tip 7 en je hebt volgens mij een mooi concept waarmee je kan gaan scoren :).

 

11. Spreuken & gezegdes

 linkb7

Spreuken over wc aangelegenheden, al dan niet gerelateerd aan wc papier, hebben ook potentieel. Misschien zelfs nog meer wanneer je het in combinatie met tip 14 gebruikt.

 

12. Quizzen

Helaas is dit één van de zaken waar ik nog te weinig mee aan de slag ben gegaan (shame on me), maar de test die ik momenteel heb lopen toont bijzonder veel potentieel op vele vlakken.

Ik heb snel een quiz (10 vragen) in elkaar geknutseld en op 3 landingspagina’s gepromoot door middel van een banner onderaan het artikel. Ja, van die dingen waarvan “ze zeggen” dat ze niet meer werken..

Uiteraard heeft de quiz hetzelfde topic als het artikel :) Check zelf even hoeveel keer de quiz ondertussen werd gespeeld in het eerste kwartaal van dit jaar:

linkb23

En dat zijn dan nog maar 3 pagina’s  (op een site met +1500 artikels) waar dit testje loopt…

Nu hoor ik je denken :”Leuk maar wat heeft dit met linkbuilding te maken ??”

Wat denk je dat je op het einde van de quiz krijgt te zien ? Juist, je resultaat .. en een slimme marketeer  (zoals die van The Oatmeal ) voorziet ook de nodige extra’s om je resultaat te delen :

linkb24

Wat op langere termijn voor deze linkgroei kan zorgen :

linkb25

By the way, welke pagina denk je dat op #1 staat in Google voor:” How addicted to facebook are you ? ” of in de top 3 staat voor “addicted to facebook” en nog een hoop aanverwante zoekopdrachten.

Ow juist links werken niet meer zoals ze ooit hebben gewerkt right .. zeggen ze…  :) 

 

13 Copy

 Ja zelfs goede copy kan je de nodig aandacht opleveren. Wat dacht je van deze fiets advertentie op graigslist :

linkb20

 

Krijgt hier en daar de nodige aandacht en zorgt voor deze linkgroei :

linkb27

Dit stukje copy mag er anders ook wel zijn :

linkb26

Waarmee ik gewoon wil aantonen dat anders zijn dan anderen in je markt, (op welk vlak dan ook), meestal voor de nodige aandacht kan zorgen op lange termijn.

En omdat 13 een slecht cijfer is om mee te stoppen een allerlaatste om het af te leren  :)

 

14. UGC

“User Generated Content” zoals ze dat zo mooi noemen.

Er zijn waarschijnlijk wel meerdere invalshoeken die je kan vinden, maar zo op het eerste moment denk ik aan het plaatsen van een call to action op relevante pagina’s (of waaromook niet op de categorie pagina waarmee we dit verhaal zijn begonnen) waar je  mensen/bezoekers aanspoort om hun beste, grappigste, vreemdste wc ervaring te posten.

Om de boel op gang te krijgen zou ik bijvoorbeeld alle klanten (x dagen / weken na aankoop) een mail sturen met als titel:

“Stuur ons je meest bizarre / grappigste WC verhaal en win 1 maand gratis wc papier…”

Zodra iemand zijn ervaring heeft geschreven en verstuurd werken we volgens hetzelfde principe van onze quiz: mogelijkheden bieden om die handel te delen, al dan niet met de call to action om zoveel mogelijk ‘stemmen’ te verzamelen en die prijs in de wacht te slepen.

Ow wacht.. betaal ik nu mensen (in natura) in de hoop om wat links te scoren :) ?

 

Conclusie

In de meeste markten zijn er genoeg ideeën te vinden om links aan te trekken waarvan je nooit gaat moeten denken “Hm.. kan ik daarmee ooit tegen Google’s lamp lopen…?”

Waar je wel rekening mee moet houden is het feit dat een product (je stukje content in dit geval) zichzelf niet verkoopt. Waarmee ik wil zeggen: het is niet omdat je een goed stuk content hebt (in welke vormen dan ook) dat de aandacht en of  links automatisch gaan binnen stromen.

Meestal stop je 2-3 keer zoveel tijd in het promoten van je linkvoer dan het maken ervan… just saying … ;-).

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Dave Lorrez
Dave is een Belgische internet marketing specialist en schrijft ook op zijn eigen blog E-tail.
36 reacties op "Linkbuilding zonder grenzen: 14 manieren om ‘anders’ aandacht & links te verzamelen"
  • Karel Geenen zegt:
    04 Apr, 2014 om 10:05

    Geweldig artikel Dave! Dank. Dank. Dank.

    Wel vraag ik me af of je hiervoor echt een categoriepagina moet gebruiken zoals je in het eerste voorbeeld aanhaalt. Ik begrijp wel waarom je het doet (die pagina moet immers gaan scoren). Maar krijg je daardoor niet een categoriepagina die zijn doel voorbij schiet (verkopen).

    Ik denk ook dat die content het beter doet wanneer deze niet commercieel getint is. Ik verwacht dat die dan meer gedeeld en gelinkt zal worden.

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      04 Apr, 2014 om 10:41

      Het hangt er beetje vanaf. Als het echt de bedoeling is om die pagina op te krikken in G’s resultaten dan ga ik daar zeker enkele van die dingen gaan verwerken (of deels met links naar indiv. pagina’s dan) op die categorie pagina.

      Het productaanbod gaat inderdaad min of meer bovenaan blijven staan en ook al is het ‘ultieme doel’ dat mensen doorklikken naar de producten, het neemt niet weg dat mensen geen problemen hebben met scrollen en als ze echt wc papier nodig hebben op een bepaald punt wel gaan doorklikken of aan je gaan denken en terug keren indien ze niet meer op je categorie pagina zitten.

      Mijn bedoeling is vooral om een toegevoegde waarde (voor zowel bezoeker als google)te gaan creëren en gewoon anders te zijn dan alle anderen in de markt. En dan verwijs ik altijd naar -> http://www.e-tail.be/succesvol-worden-door-tegen-de-stroom-in-zwemmen/ :)

      Het is natuurlijk ook een kwestie van met iets voor de dag te komen en dat te implementeren (meestal stopt het helaas bij een idee en wordt het nooit uitgevoerd/geprobeerd) , dat te gaan testen, analyseren, tweaken , testen, analyseren,…

      Zelf ben ik een grote fan om optins op categorie pagina’s te plaatsen. Ja je sleurt een deel van je bezoekers van je categorie pagina weg maar ze komen toch meestal langs de achterdeur weer naar binnen :)

      Trouwens hoeveel mensen hebben echt de intentie om op dat moment te kopen.. meestal weinig en dan probeer je er maar beter iets anders mee te doen denk ik dan..

  • Rob zegt:
    04 Apr, 2014 om 11:29

    Wederom toont Dave aan dat hij een ware expert is in Internet Marketing. Door zijn unieke “out of the box” denken is hij veel specialisten enkele stappen voor en zorgt ervoor dat massa’s – doelgericht – verkeer naar de site komen. Chapeau, en blijf ons aub voeden met je tips.

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      05 Apr, 2014 om 11:39

      Ik zie mezelf niet als een ‘expert’ maar eerder als iemand die doet waar velen alleen maar over praten ;)

  • Ruud zegt:
    04 Apr, 2014 om 12:36

    Dave, ik heb genoten van je goede en goed gedocumenteerde verhaal, voorzien van passende humor.
    Zal de url zeker bewaren om me op gezette tijd te herinneren aan de noodzaak om een opgang te vinden voor een afgang.

    Toch een opmerking .. en die kan ik tegelijkertijd ook addresseren aan onze grote behoeder en regelaar van het internet : Google » al sedert de dagen van Page en Brin, zijn degenen die linken mensen met een website. Toevalligerwijs waren en zijn dat niet particuliere individuen, maar mensen met bedrijven. En die mensen met bedrijven kunnen linken aanbrengen.
    Anders gezegd waar Google zo groots met een harde G op was, zijn eigenlijk fake links. Onnatuurlijke links die we nu weer met een disavow kwijt moeten.

    En wie we moeten hebben, zijn de gewone mensen nog steeds in meerderheid zònder website. Groot verschil : er is nu Facebook, Google+ en Twitter. Maar acteert een like analoog aan een link ? Blijft een vraag.

    Anderzijds gaf je als antwoord al zelf, dat mensen bereid om op humorzaken te liken. Soms wel, zeker niet altijd.
    Wat ik zelf waarneem op Facebook en Google+ dat men voor aspecten met een emotionele lading graag wil liken of delen, maar commercieel zonder tegenprestatie : nada.

    Andere optie en dat blijkt heel rendabel te zijn : reviews worden gekocht voor een kortingscode of een bon, likes dus ook, er zijn bedrijven met zóveel likes, dat een financiele achtergrond de enige mogelijk moet zijn geweest.
    Dan is het wachten op de disavow tool voor likes.

    Dit gaat niet opschieten. De fout ligt in het in een algoritme willen onderbrengen van zaken als kwaliteit en originaliteit. Is nog immer niet logisch en waar logica 0 en 1 is, tevens de basis van de hele IT en dus internet, zullen we toch iets beters moeten verzinnen. Tijd voor een betere zoekmachine imho. ;-)

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      07 Apr, 2014 om 08:15

      Niet echt eens met je ” Toevalligerwijs waren en zijn dat niet particuliere individuen…” . Er zijn ook bijzonder veel sites in de ether van particuliere individuen ;)

      Verder vind ik dat G absoluut geen slechte job doet en wat mij betreft mogen die nog lang de #1 zoekmachine blijven:)

  • Bart zegt:
    04 Apr, 2014 om 15:05

    Geweldige blogpost Dave! Ik werk ook bij een bedrijf waar niet veel “interessante” producten zijn. Maar dit artikel helpt me wel om out-of-the-box te denken.

    Maar het linkbuildinglandschap zal denk ik toch gaan veranderen. Linkjes op een directory of startpagina is niet meer van deze tijd. En social media post met likes en retweets hebben volgens mij ook niet meer de waarde die het zou moeten hebben, behalve die van Google+. Toch zal content waarschijnlijk belangrijker worden en de ervaringen (bouncepercentage, pagina’s/bezoek) op en een site.

    Maar je hebt met toch aan het denken gezet om linkbuilding op een andere manier te gaan doen, omdat dit toch nog effect heeft.

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      07 Apr, 2014 om 08:21

      Zoals ik al zee : linkbuilding is de laatste 10 jaar quasi nog niks veranderd en zie daar ook niet echt een geweldige switch in komen de komende jaren. Voor diegene die linkbuilding puur gebruiken om de serpes te manipuleren is dat inderdaad een compleet ander verhaal.

      Directory of startpagina linkbuilding is geen linkbuilding ;)

      Trouwens een link in de ‘directory’ van ‘de wc goeroe’ waar de complete site rond het thema wc draait zal altijd veel waarde hebben.

      Content op zich is niks waard als er geen signalen zijn voor zoekmachines waarop ze die content kunnen raten dus er zullen toch altijd signalen nodig zijn. En ik ga er trouwens al een paar jaar vanuit dat bounce één van de signalen is die G gebruikt om hun resultaten te rangschikken :)

  • Harm zegt:
    04 Apr, 2014 om 15:38

    Allemaal leuke ideeën waar ik wel wat voor voel, maar ik mis toch iets. Stel ik maak een prachtig stukje linkbare content, hoe zorg ik er dan voor dat men die content vindt? Zonder dat men weet dat het bestaat zal er niet gelinkt worden.
    Ik heb een site met 0 links, nieuwe site dus, en wil daar uiteraard links naartoe hebben. Maar er komt niemand op mijn site om te ontdekken dat ik prachtige content heb.

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      04 Apr, 2014 om 16:04

      Klopt, daarom ook de afsluiter :

      “Meestal stop je 2-3 keer zoveel tijd in het promoten van je linkvoer dan het maken ervan… just saying …”

      Als producten zichzelf zouden verkopen dan zouden al die grote merken toch geen miljoenen aan reclame meer moeten spenderen.. :)

      Eenmaal je stuk klaar is, is het tijd om de handen uit de mouwen te steken en je kenbaar te maken.

      Tijdens het schrijven van dit artikel heb ik aan gedacht om deel 1 “het zoeken van..” te maken en deel 2 ” hoe promoot ik dat..”

      Maar momenteel even geen tijd meer om nog eens een uur of 12 in een artikel te gaan stoppen :)

      Dave

  • Christian zegt:
    06 Apr, 2014 om 15:07

    Bedankt voor dit magnifieke artikel Dave, top!

    Lekker uitgebreid en met praktische voorbeelden. Zoals je al zegt is het zo dat je naast het produceren van waardevolle/unieke content deze ook via marketing onder de aandacht dient te brengen, om effect te hebben. Daar zijn natuurlijk inmiddels genoeg manieren voor.

    Reageren
  • Jasper Gunsing zegt:
    06 Apr, 2014 om 16:25

    Wat een geweldig goed artikel Dave! Het zijn inderdaad dingen waar men veel over praat maar niet over gaat tot actie. Ik ga het deze week eens proberen op 1 van onze websites.

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      07 Apr, 2014 om 08:23

      Keep us up to date ;)

  • Helga zegt:
    06 Apr, 2014 om 23:10

    Briljant artikel om out of the box te denken en niet zulke ‘spectaculaire ‘ producten op een leuke wijze te promoten!

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      10 Apr, 2014 om 13:57

      Ik ga er zelf altijd van uit dat elk product wel ergens spectaculair kan zijn, alles hangt af van de context waarin je het plaatst :)

  • Joeri zegt:
    09 Apr, 2014 om 11:16

    Typisch West-vlaamse ‘niet over klappen(praten) maar doen’-mentaliteit.

    Zoals steeds mooi gestoffeerd artikel en op het juiste moment voor me, ga daar eens goed over nadenken en testje doen.

    many thx

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      09 Apr, 2014 om 12:05

      En dan verwachten wij natuurlijk een verslagje van die test ;)

  • Audrey zegt:
    09 Apr, 2014 om 11:32

    Mijn complimenten, wat een onwijs leuk en interessant artikel om te lezen! Een goede content trekt inderdaad niet direct aandacht of links aan. Om dit te realiseren moet je een volledig geoptimaliseerde website realiseren en voldoende aandacht besteden aan SEO.

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      09 Apr, 2014 om 14:23

      “Geoptimaliseerde website”.. klinkt zo anno 2005 ;)

  • Judith Verberckmoes zegt:
    09 Apr, 2014 om 12:02

    Hoe ga je hiernaartoe ? Ik heb geprobeerd het filmpje, nadat ik het gezien had, die gegevens te vinden ?
    2. Facts

    Soms kan je hier een overlapping zien met data maar wie wilt er geen (dirty) facts & secrets over wc papier horen :

    Wie heeft het wc papier uitgevonden?
    Wat gebruikte men voor het bestaan van wc papier?
    Hoe wordt wc papier gemaakt?

    Of dit links aantrekt? De meest recente data:
    linkb13

    Ik bedoel die referring domains : Fresh index. Juist onder het fimpje geplaatsgt (punt 1 : data)
    Dank U voor uw antwoord. Ik wil het wel inbrengen in mijn webwinkeltje : engelen en edelstenen.
    Judith

    Reageren
  • echte naam of pseudoniem aub zegt:
    09 Apr, 2014 om 14:13

    Meteen gedeeld op kantoor. Erg goed stuk om inspiratie op te doen. Ook goed dat je wc papier als topic hebt gekozen om te laten zien dat iedereen ‘out of the box’ kan denken.

    Dank voor het artikel!

    edit: geen zoekwoorden in naamveld aub

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      09 Apr, 2014 om 14:17

      Met plezier en het is net om mensen zoals jij, die commentspam als ‘linkbuilding’ zien te laten inzien dat het ander kan.. moet :)

  • Sylvia zegt:
    10 Apr, 2014 om 09:29

    Wat een creativiteit! Leuk!

    Reageren
  • Jasper Runneboom zegt:
    10 Apr, 2014 om 13:51

    Ik ga dit artikel uitprinten en boven mijn bed hangen.

    Al die zogenaamde linkbuildingexperts die alleen maar websites bestoken met amateuristische mailtjes mogen, nee moeten dit artikel allemaal overal op hun kantoormuren plakken!

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      10 Apr, 2014 om 13:55

      Nooit gedacht dat een van mijn schrijfsels ooit boven iemand zijn bed zou komen:)

  • Jeroen zegt:
    10 Apr, 2014 om 14:57

    Beste Dave,

    Graag wil ik je bij deze de complimenten geven over de kwaliteit van de post, de bijbehorende plaatjes en dat je wederom levert wat je belooft: een steengoede gastpost.

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      10 Apr, 2014 om 23:30

      Thxs Jeroen, we zullen zien of we binnenkort nog eens iets uit de mouw kunnen schudden :/

  • Gwendoline Teske zegt:
    11 Apr, 2014 om 10:17

    Jaaaa daar ben je weer Dave, ik miste je mailtjes al! Fijn dat je hier je kennis weer op geweldige wijze deelt, dank. Je hebt me geïnspireerd, ik ga nu gelijk broeden over hoe ik babyjurkjes in een spectaculaire context kan plaatsen. Slik.

    Reageren
    • Dave Lorrez zegt:
      14 Apr, 2014 om 09:02

      Thxs ! Als je ziet wat Evian allemaal doet met baby’s dan moet je zeker wel een paar goede invalshoeken voor jezelf vinden ;)

  • Tjerk zegt:
    14 Apr, 2014 om 19:59

    En net op het moment dat ik research aan het doen ben naar linkbuilding 3.0 krijg ik deze dit artikel via de Tweet binnen. Toeval? Lijkt mij niet, gaaf artikel Dave!

    Reageren
  • Harry zegt:
    15 Apr, 2014 om 14:59

    Ik ben blij!

    Reageren
  • luuk zegt:
    23 Jul, 2014 om 16:58

    Dave,
    U geeft aan dat directory- en startpagina linkbuilding geen linkbuilding is.
    Is dat vanwege recentere updates of waarom die mening. Ik zie namelijk dat dit veel gedaan word, ook tegenwoordig.
    Ik ben dus best benieuwd waarom dit wel/geen zin (meer) heeft.

    Reageren
  • Dave zegt:
    25 Jul, 2014 om 13:35

    @Luuk

    Het is linkbuilding en geen linkbuilding:)

    Het wordt nog steeds gedaan omdat het in sommige markten (minder en minder)nog altijd wat effect heeft als het om beïnvloeden van rankings gaat en omdat er nog altijd (vooral dat) teveel luie / creatiefloze / onwetende marketeers/seo’ers rondlopen die op zoek zijn naar snelle & makkelijke manieren om aan ‘linkbuilding’ te doen… of moet ik zeggen ‘ makkelijker manier om hun centen te verdienen’..

    Technisch gezien is het linkbuilding maar dat soort van links gaat je geen aandacht/verkeer/autoriteit/branding/ conversies opleveren.

    Wat verkies jij : 1 ‘creatieve’ link waarmee de naam van je bedrijf op de kaart wordt gezet en waar verkeer uit voortkomt (en misschien micro/macro conversies) of 200 startpagina links die ergens op dode & content arme pagina’s liggen waar geen kat meer op komt :)

    Dave

    Reageren
  • Dave zegt:
    25 Jul, 2014 om 13:36

    Thxs :)

    Reageren
  • Geen zoekwoorden in het naamveld a.u.b. zegt:
    15 Dec, 2014 om 12:50

    Woow, ben altijd verbaast naar de fantasie die sommige mensen aan boord leggen. Zal der eens goed gebruik van maken. Bedankt!

    Edit: Echte naam of pseudoniem in het naamveld gebruiken a.u.b.

    Reageren

Reageren