Naar
boven

Voeg extra info toe aan je Analytics data met UserReport

Google meldt op het Analytics blog dat effectieve segmentatie van bezoekers in Google Analytics voor marketeers nog niet helemaal optimaal is. Je kunt bijvoorbeeld geen onderscheid maken tussen mannen of vrouwen en aan de hand daarvan bekijken via welke bron zij de website bezoeken. Dit kan uitermate handig zijn met het kiezen van geschikte advertentiekanalen!

Gratis tool: UserReport

Met de tool UserReport is het mogelijk online surveys te combineren met de data van Google Analytics. Door de combinatie van het “ouderwetse” vragenlijstje en de gegevens in Analytics wordt het mogelijk om je website gericht te optimaliseren op het gebied van content, usability en conversie.

Deze gratis tool verzameld informatie middels een online vragenlijst over usability en demografische kenmerken. Het toevoegen van eigen vragen is mogelijk, waardoor je snel beschikt over de informatie waar jij naar zoekt. Door de integratie met Google Analytics krijg je een compleet beeld van bezoekers en kom je tot unieke én actiegerichte inzichten.

Bekijk het filmpje:

 

Ga jij gebruik maken van deze tool? Zo ja, wat zou jij graag willen weten van je bezoekers?

Zo niet, dan mag je natuurlijk ook delen waarom niet ;-)…

Meer leren over Google Analytics? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Soer
Lianne is Manager van de KG Academy en is medeverantwoordelijk voor het reilen en zeilen van de online marketing cursussen. Daarnaast heeft ze i.s.m. Karel de cursus "Google Analytics" ontwikkeld.
4 reacties op "Voeg extra info toe aan je Analytics data met UserReport"
  • Peter zegt:
    04 Jan, 2013 om 11:53

    Lianne,

    Mijn antivirus programma Avast ziet de site als een kwaadwillende url.

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      04 Jan, 2013 om 12:32

      Peter, bedoel je onze website? Of die van Userreport?

  • Rob zegt:
    04 Jan, 2013 om 23:00

    Zeer makkelijk op te zetten tool en heldere en fraaie interface. Probleem is echter wel dat (althans in mijn Firefox versie) de tool (als de survey aan is gezet) de klant of bezoeker lastig blijft vallen om de vragenlijst in te vullen. Ook al geeft deze aan dat hij of zij dat liever niet doet. Zal niet anders kunnen, maar als het cookie niet goed weggeschreven wordt wordt het al snel irritant als je als bezoeker geen behoefte hebt om mee te doen.

    Andere tekortkoming is dat de feedback optie niet de mogelijkheid heeft om geplaatste ideeën in eerste instantie niet te laten zien maar pas na goedkeuring. Nu wordt ieder idee geplaatst en kan pas achteraf worden geweigerd of verwijderd.

    Kortom: als je je klanten en bezoekers goed denkt te kennen en de survey aan kunt zetten levert dit mooie info op. Op dit moment echter denk ik dat het eerder afschrikt. Hoewel de look and feel (in ieder geval qua kleurstelling) aardig is aan te passen aan je eigen website en de vertaling in het NL van de tool goed is.

    Rob Nengerman

    Reageren
  • Rob zegt:
    05 Jan, 2013 om 00:10

    Nog wel een paar op en aanmerkingen te maken bij nader inzien:

    1. De survey moet aanstaan om extra informatie te krijgen welke gekoppeld kan worden aan de analytics info.
    2. De survey is niet volledig in het Nederlands geschreven (probleem: klanten kunnen een tegoedbon winnen van 100 dollar(?) en de privacy verklaring is alleen beschikbaar in het Engels)

    Als de survey zelf naar eigen goeddunken is aan te passen is dit pas een nuttige tool. Tot die tijd is mijn aanbeveling om deze tool niet te gebruiken, zal je eerder minder klanten en conversies opleveren dan je terugwint door extra (en beperkte) gegevens over je klanten.

    Reageren

Reageren