Naar
boven

Heroic Tales ‘in touch’ met de doelgroep: een dagje Dutch Comic Con in Utrecht

Vanaf nu krijgt ons blog een nieuw onderdeel. We geven je namelijk graag meer informatie en inspiratie vanuit onze ervaringen, dat wist je al. Maar die ervaringen doen we op door te werken met (en voor) klanten, en dat kan op meerdere manieren waardevol zijn! Lees vanaf nu dus ook mee over de inzet van (online) marketing bij onze klanten, in verslagvorm.

‘Weet waar je doelgroep zich bevindt.’ Het is een zin die we al talloze keren voorbij hebben zien komen, en bovendien zelf al vaak hebben uitgesproken. In dit artikel geef ik je een uitstekend voorbeeld van een ondernemer die precies weet waar zijn doelgroep zich (letterlijk) bevindt. Tijdens Dutch Comic Con in Utrecht, op zondag 26 maart, zocht ik hem op.

HEroic Tales stand dutch comic con


Terwijl ik mij een weg baan door alle Harley Quinns, Jokers en Star Wars figuren, komt de Jaarbeurs in zicht. Ik weet het zeker: Dutch Comic Con vindt hier plaats. Een verzamelbeurs en ontmoetingsplaats voor filmfanaten, stripboekenlezers en gamers. Ook de Harry Potter fans mogen hier niet ontbreken, en dat is waar Mark Peeters van Heroic Tales voor komt. Hij heeft namelijk sinds een aantal jaren een webshop die gespecialiseerd is in merchandise van onder andere Harry Potter en Fantastic Beasts. En zijn doelgroep? Die is vandaag hier!

Kies voor je bedrijf de juiste evenementen uit

Dutch Comic Con is niet voor iedereen leuk. Dat wil zeggen, je moet er niet heen gaan als je verklede mensen maar raar vindt, als je niets verzamelt en als je eigenlijk niets hebt met games, films, series of stripverhalen. Gelukkig heeft Heroic Tales daar geen last van, en staat Mark Peeters met zijn stand in de grote dealers hal van de Jaarbeurs in Utrecht.

Evenementen als Dutch Comic Con zijn ideaal voor ondernemers als Mark. Hij krijgt namelijk de ultieme kans om mogelijke kopers rechtstreeks te benaderen, en ze face to face te vertellen over de producten. Hij ziet dan ook duidelijk dat er vandaag andere producten beter verkocht worden dan normaal gesproken in zijn webshop. ‘Vooral de replica’s lopen hard op zulke beurzen. Dat zijn tenslotte de iets duurdere producten, die mensen graag eerst even vasthouden en bekijken voor ze overgaan tot aanschaf. Dit is daar de ideale gelegenheid voor.’

Heroic Tales maakt shoppen een beleving

Mark Peeters doet veel van de werkzaamheden voor zijn webshop in zijn eentje, maar weet zonder moeite een enthousiast team samen te stellen dat hem helpt tijdens Dutch Comic Con. Ze grijpen een dagje beurs ook volledig aan om helemaal uit te pakken: de medewerkers gaan in Harry Potter outfits, en er staat een heuse Vuurflits (bezem) klaar waar beursgangers mee op de foto kunnen. Een bezoekje brengen aan de stand wordt op deze manier een echte beleving!

De kracht van Facebook

Weet je welke doelgroep nu écht goed vertegenwoordigd is op Facebook? De verzamelaars! Mark zorgt niet alleen regelmatig voor passende content op de Facebookpagina van de website, maar werd namens Heroic Tales ook lid van verschillende verzamelgroepen. Daar komt vraag en aanbod namelijk samen! Wanneer er vraag is naar een bepaald product, reageert Mark direct met een linkje (mits hij het verkoopt uiteraard) naar zijn website en dat heeft hem tot nu toe al veel opgeleverd.

‘Sowieso loopt alles voor mij een stuk harder sinds ik reclame maak op Facebook. Je kunt mensen direct helpen, leuke acties houden en je producten heel goed laten zien. De mensen die ik probeer te bereiken zijn heel actief op Facebook, en ik vind het interessant om daar op in te spelen.’


Mark werkt niet alleen hard aan het onderhouden van zijn Facebook pagina, ook zijn website is volop in ontwikkeling (met een beetje hulp van KG Online Marketing). Hij verkoopt producten waar veel over te vertellen is, en waar de doelgroep bovendien graag over leest. Hij legt daarnaast persoonlijk contact met klanten als er vragen zijn, en handelt bestellingen in eigen persoon af. Zijn klanten kunnen altijd dat erg waarderen!

Wat kun jij leren van Heroic Tales?

  • Zoek goed uit wie je doelgroep is;
  • Zoek uit waar je doelgroep zich bevindt;
  • Maak jezelf bekend op die plek! Word zelf lid als dat nodig is, en probeer vragen van je doelgroep snel en treffend te beantwoorden;
  • Denk ‘outside of the box’: wat kun je doen om jouw stand, shop of Facebook pagina aantrekkelijker te maken?

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Bleumink-Spin
Lianne is Copywriter bij KG Bureau. Lianne is de nietmachine van KG Bureau. Iedere tekst die ze schrijft maakt ze tot een samenhangend geheel, zodat het past bij de wensen van de klant.
Wees de eerste die reageert!

Reageren