Naar
boven

3 nieuwe elementen voor een verbeterde Karelgeenen.nl website

Ik werk sinds kort enkele uren per week als content manager voor deze blog. Zodoende ben ik gaan nadenken over mogelijke nieuwe elementen die Karelgeenen.nl nog beter kunnen maken. Hier zijn 3 elementen die ik vond op andere blogs. Nu wil ik graag jouw mening!

1. De verschillende categorieën in de hoofdnavigatie

De hoofdnavigatie van deze blog bestaat nu uit ‘Home | Over Karel/Contact | Huur Karel! | Blijf up2date | Blogteam’. De categorieën van de blog ‘Zoekmachine Optimalisatie | Google Adwords | Google Analytics | etc.’ zijn verwerkt in de subnavigatie in de sidebar van de blog.

Een mogelijkheid is om de categorieën van de blog in de hoofdnavigatie  te zetten. Net zoals bijvoorbeeld Webanalisten dat doet.

2. Een snapshot in plaats van de eerste alinea’s van een artikel

Je kunt nu de eerste paar alinea’s van het artikel doorlezen, om te beslissen of je het artikel wel of niet gaat lezen.

Wat ook kan is om met ‘snapshots’ te werken. Dit zijn korte samenvattingen waaruit je kunt opmaken waar het artikel over gaat. Daarbij hoef je niet meer (als je niet zoveel tijd hebt) het hele artikel te lezen om op de hoogte te blijven. Je kunt ook naast het artikel een ‘snapshot’ zetten. Zoals bijvoorbeeld op A List Apart wordt gedaan.

3. Een ‘over deze blog’ blokje op de homepage

Deze blog begint direct met een overzicht van de laatste artikelen.

Het kan ook anders. Neem bijvoorbeeld de website van Dave Lorrez. Hij begint met een intro waarin hij de bezoeker de weg wijst. Zou het nuttig zijn om een intro te maken voor deze blog?

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Daan Walraven
Daan werkt bij Bikkelhart.
10 reacties op "3 nieuwe elementen voor een verbeterde Karelgeenen.nl website"
  • Karel Geenen zegt:
    06 Okt, 2011 om 12:04

    Ik ga ook meer eventjes reageren Daan, dan kunnen we de discussie op gang zwieren ;-).

    Punt 1. Moeilijk, persoonlijk ben ik natuurlijk vastgeroest in het huidige design, maar ben erg benieuwd wat anderen hiervan vinden. Misschien mooi om in een test te gooien (wat overigens ook voor de andere punten geldt).

    Punt 2. Het klinkt gebruiksvriendelijker, al vraag ik me af of die inleidingen uberhaupt wel worden gelezen…

    Punt 3. Zit ik al wat langer over te denken. Van de andere kant, het hoofddoel is het lezen van de artikelen. Zou het bezoekers veel uitmaken wie ik ben in dit stadium? Later misschien wel.

    Ik ben benieuwd naar de reacties van anderen!

    Reageren
  • Peter zegt:
    06 Okt, 2011 om 14:58

    Van punt 1 vind ik de andere oplossing met categorieën een goede verbetering

    Van punt 2 vind ik het eerste gewoon de beter zo`n samenvatting is toch niet alles

    Van punt 3 vind ik de andere oplossing beter iets persoonlijker past beter bij het imago

    Reageren
  • Kees zegt:
    06 Okt, 2011 om 22:43

    Ik ben wel Fan van punt 1. zoekt toch wat makkelijker op categorie je komt dan sneller dingen tegen die je nu mist als je een tijdje niet op deze blog geweest bent.

    Punt 2. als je geen tijd heb lees je vaak de inleiding ook maar half.

    3. Ik zou oppassen om het unieke karakter van deze blog overhoop te halen.

    Reageren
  • Jeroen zegt:
    07 Okt, 2011 om 02:02

    ‘deze’ blog klinkt een beetje lomp. Als tip wil ik je meegeven om wat meer op je spelling te letten. Komen er nog artikels m.b.t. SEO, want de laatste tijd zijn de artikelen naar mijn mening wat minder. Waarom wordt er niet meer dagelijks gepost?

    Reageren
    • Karel Geenen zegt:
      14 Okt, 2011 om 10:05

      Bedankt voor je feedback Jeroen!

      Dagelijkse posts gaat alleen als de kwaliteit er naar is ;-).

  • Maikel zegt:
    07 Okt, 2011 om 05:29

    Punt 1: Zou prima kunnen, maar is niet noodzakelijk naar mijn mening. De categorieën staan al vrij hoog waardoor je snel erheen kunt.

    Punt 2: Is voor de laatste vier artikelen al gebruikt zo te zien. Ik kijk zelf meer naar de titel en klik dan meteen door naar het volledig artikel.

    Punt 3: Daar hebben bezoekers alleen wat aan als ze voor het eerst op de website komen, voor bezoekers die vaker komen lijkt het me vrij nutteloos.

    Leuk dat er misschien veranderingen komen en dat er in ieder geval aan gedacht wordt

    Reageren
  • Parkeren Schiphol zegt:
    07 Okt, 2011 om 12:25

    1) Door je categorieen te verplaatsen zorg je er voor dat mensen misschien ervoor moeten scrollen. Is dat verstandig. Verders valt me op dat je facebook counter een andere waarde heeft dan het facebook blok een stukje lager.

    2) Ik kijk persoonlijk meer naar de titel. Op de beginpagina krijgen sommige stukjes nu wel weinig tekst. Meten is weten.

    3) Persoonlijk ben ik geen fan van intro’s. Wanneer je iets verkoopt kan het nuttig zijn maar op een blog weet ik niet.

    Reageren
  • Matthijs zegt:
    11 Okt, 2011 om 12:19

    Punt 1: Zeker doen, dit zou op en top ‘usability’ zijn. ‘Mensen lezen niet, mensen kijken’. Behalve het blog zelf, dat wordt wel gelezen. Symbolen en tekens blijven beter ‘plakken’, en worden daarom sneller verwerkt door de hersenen. Dat maakt navigeren plezieriger.

    Reageren
  • Jeroen zegt:
    13 Okt, 2011 om 23:40

    Ik zie dat er dus niet gereageerd wordt vanuit de redactie. Dat is jammer.

    Reageren

Reageren