3 kenmerken van een onprofessionele website

Karel
7/12/2011
Internet marketing
X
min leestijd
Karel
7/12/2011
Internet marketing
X
min leestijd

De gouden tijden zijn voorbij. Was vroeger alleen een website hebben al voldoende, tegenwoordig moet deze website ook nog een een professionele uitstraling hebben.Want voor jou zijn er ondertussen vele anderen. Een onprofessionele (lees: amateuristische) website kunnen we dus niet gebruiken.Maar hoe weet je nu of je website cq. online uitstraling onprofessioneel is? Wanneer je aan een van de onderstaande punten voldoet!

1. (Zeer) veel spelfouten

Een absolute conversiekiller. Webteksten vol met spelfouten. Hoewel het volgens mij nog nooit is bewezen is het aantal spelfouten gerelateerd aan het conversiepercentage.Elke spelfout zal de conversie een klein beetje laten dalen. Als je zoveel investeert in wervende webteksten en het verkrijgen van bezoekers dan is het (laten) controleren op spelfouten een kleine moeite.Advies: Verlaat NU deze website en surf naar je eigen website. Lees daar alle teksten aandachtig door en verwijder spelfouten. Kom dan terug en bedank me hieronder in de reacties ;-).

2. Geen contactgegevens

Een amateur onderscheidt zich vaak van professionals door zeer vakkundig de contactgegevens te verbergen of zelfs nergens te vermelden. Professionele websites tonen (meestal) de volgende gegevens:

  • Bedrijfsnaam, bedrijfsadres
  • KVK-nummer
  • Telefoonnummer
  • E-mailadres
  • Openingstijden / tijden waarbij contact mogelijk is

Het ontbreken van die gegevens kan dus duiden op amateurisme. In het slechtste geval worden dergelijke gegevens echt bewust verborgen om malafide redenen. Pas dan dus helemaal op!Alleen een contactformulier (zonder verdere contactgegevens) geeft mij persoonlijk ook altijd het gevoel dat ik met een amateur te maken heb.

3. Gebruik van stockfoto's

Iedereen die dit artikel leest heeft ze al wel eens gezien, stockfoto's. Dit zijn vaak perfecte foto's van personen met maagdelijk witte kleding en een tandartsglimlach.Een mooi voorbeeld van een dergelijke stockfoto vind je via deze link. Met Google Image Search kun je trouwens eenvoudig zien of het een stockfoto betreft. Je hebt daar namelijk de mogelijkheid om een bestaande foto te uploaden. Google gaat dan op zoek naar dezelfde foto's op andere websites.Zoals je in het voorbeeld hierboven kunt zien zijn er al ruim 300 websites die dezelfde afbeelding gebruiken, niet echt professioneel...Punt is ook dat dergelijke foto's nep lijken, iets wat het vertrouwen ook niet ten goede komt. En wanneer de foto gekopieerd wordt van een andere website is het ook nog eens strafbaar.Kortom, als je gebruik gaat maken van foto's zorg er dan voor dat het authentieke foto's zijn met liefst eigen mensen.

PS: Amateur = geen negatief woord

Laat het duidelijk zijn dat ik niks heb tegen amateurs. Sterker nog, op bijvoorbeeld domoticagebied ben ik zelf ook een amateur. Maar ik wil je als ondernemer wel duidelijk maken dat je website een professionele uitstraling moet hebben. Of nog beter gezegd, geen amateuristische uitstraling, want dat kost je conversie.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier