Naar
boven

Google AdWords integreert nog beter met Google Analytics

Afgelopen dinsdag maakte Google bekend dat er een aantal nieuwe rapporten beschikbaar zijn binnen Google Analytics, speciaal gericht op AdWords. Hoewel eerdere rapporten vooral gericht waren op de prestaties van zoekwoorden en advertenties an sich, bieden deze rapporten een beter inzicht in wat gebruikers nu nÁ¡ de klik op je website doen.

Zo kun je bijvoorbeeld gaan analyseren wat iemand doet die op een breed zoekwoord zoekt ten opzichte van iemand die een veel gerichtere term gebruikt.

Persoonlijk vind ik dit een goede, maar logische aanvulling. Het is in ieder geval iets waar bedrijven als dat van ons iets mee kunnen. Hieronder vind je een video, gemaakt door Google over deze nieuwe rapporten.

Meer leren over Google Analytics? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus! Adverteer jij al via Google AdWords? Download dan zeker deze gratis whitepaper!

Ook succesvol adverteren met Google AdWords?

Bekijk onze cursus Google AdWords, onze Google AdWords dienst of vul onderstaand formulier in:


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
8 reacties op "Google AdWords integreert nog beter met Google Analytics"
  • Tim zegt:
    07 Mei, 2010 om 09:16

    Blijft leuk ‘speelgoed’ ;).

    Overigens kun je ook flink wat leuke custom reports maken in combinatie met al die adwords dimensies, dan kun je zelfs nog een stapje dieper gaan..

    Reageren
  • Internet Tilburg zegt:
    07 Mei, 2010 om 11:25

    Klinkt goed. Vanmiddag eens dieper in duiken. Kunnen we weer verder optimaliseren.

    Reageren
  • Tim Huijbers zegt:
    07 Mei, 2010 om 11:31

    Jammer genoeg is het nog niet bij iedereen beschikbaar, Google rolt (as usual) het weer stap voor stap uit..

    Reageren
  • Vacatures in Nederland zegt:
    07 Mei, 2010 om 12:00

    Had zoiets al opgevangen van iemand die pas geleden naar een Google conferentie was geweest.. Je krijgt er in ieders geval veel extra informatie bij van Google.. Via het filmpje krijg je wel wat hulp, maar volgens mij kun je er nog veel meer informatie uithalen..

    Aan de slag dan maar!

    Reageren
  • Gokautomaten zegt:
    08 Mei, 2010 om 12:37

    Alweer een interessante ontwikkeling. Nog meer data, daar word je blij van :)

    Interessant om te zien dat het nu mogelijk is om bijvoorbeeld te kijken welke keywords het meeste rendement opleveren op welke tijdstip van welke dag!

    Reageren
  • Bart zegt:
    17 Mei, 2010 om 10:05

    Heb het idee dat het nog niet optimaal werkt; bij mij worden bij bepaalde producten geen kosten voor kliks (terwijl er 180+ vertoningen zijn) in rekening gebracht, of het staat er gewoon niet bij.

    Reageren
  • Loopband zegt:
    17 Mei, 2010 om 14:50

    Interessante data wederom… Kunnen we nog meer vergelijken

    Reageren
  • [Plaats uw link hier] zegt:
    19 Mei, 2010 om 09:54

    Ik vind die funneldata wel interessant maar kan er nog niet heel veel mee.

    Reageren

Reageren