Hoe verspreid je content succesvol? Met de B's van Bereik & Buzz!

Karel
7/8/2013
Content marketing
X
min leestijd
Karel
7/8/2013
Content marketing
X
min leestijd

Op het moment dat je een gave video of infographic hebt gemaakt, wil je natuurlijk dat iedereen het ziet. En dan vooral de doelgroep die jij wilt bereiken. Maar hoe doe je dat: de juiste mensen bereiken met de content die jij hebt gemaakt? Met behulp van deze 4 stappen kun je direct aan de slag.

content distributie

1. Weet wat er speelt bij jouw doelgroep

Het is natuurlijk onmogelijk om iedereen op het web aan te spreken, hoe leuk jouw filmpje misschien ook is. Analyseer daarom goed op welke kanalen jouw doelgroep aanwezig is en welke content zij interessant vinden. Hou daar al rekening mee als je de content maakt. Zorg vervolgens voor een juiste manier voor het delen van de content per kanaal. Plaats op Twitter een korte, pakkende tweet (mét hashtag) en deel op Facebook direct de video en schrijf er een prikkelende tekst bij. Doe dit natuurlijk op de manier die past bij jouw doelgroep.

2. Bereik: maak gebruik van influencers

Bekende bloggers, professionals binnen jouw branche of grote merken hebben een groot bereik op sociale media en andere kanalen. Misschien is er een mogelijkheid dat zij kunnen helpen met het verspreiden van jouw content. Als jij goede content hebt gemaakt, zonder dat het doorspekt is van reclame voor jouw bedrijf, zullen deze influencers dit veel sneller doen. Maak dus gebruik van je netwerk!

3. Buzz: Wordt onderdeel van de dagelijkse content consumptie

Iedereen heeft wel een eigen ‘rondje' blogs, nieuws en sociale media. Kom daar maar eens tussen als bedrijf. De content die je maakt, moet dus echt opvallen tussen de overload aan content die al geproduceerd wordt. Zorg dus ten eerste voor boeiende en bindende content! Lukt het je om op te vallen, dan zul je beloond worden met reacties, likes of shares. Op deze manier creëer je ‘buzz' over je merk of product: mensen gaan over je praten! Dat is natuurlijk precies wat je wilt.

4. Zorg dat je gevonden wordt

Het ligt eigenlijk heel erg voor de hand, maar het wordt vaak vergeten: zoekmachine optimalisatie. Heb jij een bruikbaar artikel waarmee je jouw bezoekers direct kunt helpen? Vaak wordt er ook gezocht op hetzelfde onderwerp. Vergeet dan niet om het artikel ook voor de juiste zoekwoorden te optimaliseren voor Google. Als er gezocht wordt op het onderwerp, komt ook jouw artikel naar boven.Dé manier om content op de juiste manier te verspreiden is dus tweeledig: haal de doelgroep binnen, maar zorg er ook voor dat jij vindbaar bent! Maak gebruik van Bereik (zet de juiste kanalen en influencers in) en Buzz (dring door tot de content consumptie van jouw doelgroep) om jouw content succesvol te verspreiden.Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met het verspreiden van content. Maken jullie gebruik van een bepaalde strategie?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Je bent succesvol ingeschreven voor onze nieuwsbrief!
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier

Wil je meer gratis tips over online marketing?

Bekijk onze gratis downloads

Categorieën

Ontdek hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen

We hebben je aanvraag succesvol ontvangen, we nemen zo snel mogelijk contact met je op
Er is iets fout gegaan bij het verzenden van het formulier