Naar
boven

Pas op met wat je deelt: volg de Hoax-wijzer

ShareAls je op je doelgroep wil overkomen als een autoriteit op jouw vakgebied, dan is het verstandig om af en toe wat branchegerelateerde nieuwtjes te delen, of andere berichten/plaatjes die voor jouw doelgroep interessant zijn. Toch wil ik je bij deze een waarschuwing meegeven: deel niet zomaar alles wat je tegenkomt! Er circuleren namelijk veel nep-berichten op het internet, bedoeld om spam te verspreiden, likes te krijgen (win-acties waarbij ‘stiekem’ niets wordt verloot) of om mensen op te ruien tegen een onbestaande dader van een strafbaar feit dat nooit gepleegd is.

Het klinkt misschien wat overdreven, maar het is verstandig om je goed te laten informeren voordat je dit soort nieuwsberichten deelt. Als jij bij alle berichten die op het eerste gezicht relevant lijken gelijk op ‘delen’ drukt en de helft van je berichten blijken achteraf niet waar te zijn, verlies je alsnog je reputatie als autoriteit.

De oplossing

De hoax-wijzerEen goede manier om te checken wat je nu eigenlijk deelt, is het volgen van de Hoax-wijzer. Dit initiatief, natuurlijk ook te vinden op Facebook en Twitter, ontmaskert de zogenaamde hoaxes (grappen, bedrog, oplichterij) die veelvuldig circuleren.

Voorbeeld: denk jij je doelgroep van dienst te zijn door een bericht te delen waarmee ze een trip naar Londen kunnen winnen, om daar te gaan kerstshoppen? Niet doen! Op de website legt de Hoax-wijzer uit dat er nooit een gelukkige winnaar zal zijn bij deze wedstrijd, en hoe je de andere wedstrijden herkent waarbij nooit iemand gaat winnen.

Door een simpele klik van de muis volg je de Hoax-wijzer op jouw gekozen social media platform, en ben jij als eerste op de hoogte van een nieuwe hoax die het internet soms letterlijk onveilig maakt. Ook leer je meer over hoe je een nep-bericht herkent. Leer van veelgemaakte fouten en behoud je reputatie als betrouwbare bron!

 

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Lianne Bleumink-Spin
Lianne is Copywriter bij KG Bureau. Lianne is de nietmachine van KG Bureau. Iedere tekst die ze schrijft maakt ze tot een samenhangend geheel, zodat het past bij de wensen van de klant.
Wees de eerste die reageert!

Reageren