Naar
boven

Resultaten meten van Bing Ads campagnes in Google Analytics

Om je campagnes in Bing Ads zo renderend mogelijk te maken, is het van groot belang je behaalde resultaten te meten en te analyseren. Op deze manier krijg je inzicht in waar je winst te behalen valt. Als je al adverteert met Google AdWords ben je hoogstwaarschijnlijk ook al bekend met Google Analytics. Bing biedt zelf nog geen programma aan vergelijkbaar met Google Analytics maar geeft je wel de mogelijkheid om de Bing campagnes zichtbaar te maken in Analytics. Zo kun je dus ook eenvoudig de resultaten van je AdWords en Bing Ads campagnes naast elkaar zetten.

Hoe zorg je dat je Bing Ads campagnes zichtbaar zijn in Google Analytics?

Om dit mogelijk te maken, dien je je Bing campagnes om te zetten naar een vorm die Google kan lezen. Dit doe je door nieuwe URL’s aan je advertenties toe te voegen met utm-codes. In deze code geef je aan dat Google Analytics bezoekers die via een Bing advertentie op je website komen apart moet meten.

Aanmaken van nieuwe URL’s

Het aanmaken van nieuwe URL’s met deze utm-codes doe je met behulp van een tool van Google. Hier vul je in ieder geval in om welke bron het gaat (bing), welk medium (cpc) en de naam van je campagne. Als je de nieuwe URL aangemaakt hebt, voeg je ‘m toe aan je advertentie.

Een goed begin is het halve werk

Het kan natuurlijk zo zijn dat je een heleboel advertenties hebt waarvoor je een nieuwe URL moet maken. Bing geeft je de optie om bij het importeren van je Google campagnes in Bing, in één keer alle bestemmingsurl’s te vervangen door je nieuwe URL. Let op! Dit betekent wel dat alle advertenties dezelfde URL krijgen en dus aan één en dezelfde campagne worden toegeschreven.

Zijn al je campagnes al geïmporteerd, dan zul je aanpassen van de URL’s handmatig en één voor één moeten doen. Het is aan te raden om je aanpassingen sowieso te doen in de Bing Ads Editor, dit is overzichtelijker en sneller dan werken in de interface van Bing Ads zelf.

Heb je hulp nodig met het zichtbaar maken van je Bing Ads advertenties in Google Analytics? Wij helpen je graag!

Onze Expertise Nodig?

Vul het onderstaande formulier in of bekijk onze online marketing cursussen en online marketing diensten.


Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Anne Westerik
Anne is SEA campagne manager bij KG Bureau. Naast AdWords specialist is Anne gespecialiseerd in Bing Ads.
Wees de eerste die reageert!

Reageren