Naar
boven

Screencast: Google Data Studio tip!

Deze keer een screencast, waarin ik je een tip geef met betrekking tot Google Data Studio.

Met deze tool kun je zelf rapporten ontwikkelen. Dit is ontzettend interessant, omdat je verschillende bronnen aan elkaar kunt koppelen, zoals offline orders aan websitebezoeken. Alle databronnen hebben op zichzelf rapporten, maar je kunt deze zaken dus ook aan elkaar verbinden! Je maakt bijvoorbeeld custom fields, zodat je berekeningen maakt en data koppelt. Ik werk hier inmiddels al een tijdje mee, en ben erg enthousiast. Het is vooral interessant om zaken te meten die eigenlijk buiten Google Analytics vallen. Bekijk de screencast en stel in de comments gerust vragen als je die hebt! 

Meer leren over Google Analytics? Klik hier voor onze gratis e-mailcursus!

Over de auteur:

Dit artikel is geschreven door .

Karel Geenen
Karel Geenen is medeoprichter van KG Online Marketing. Hierbinnen vallen dit weblog, onze Academy met online marketing cursussen en het Bureau voor online marketing diensten.
1 reactie op "Screencast: Google Data Studio tip!"
  • Robert zegt:
    13 feb, 2018 om 20:33

    Beste Karel,

    Ik heb je Screencast Google Data gezien super, hartelijk dank daar voor. Ik ben er meteen mee aan de gang gegaan.
    Nu heb ik een vraag ik kan nergens de Adwords Sitelink en oproep extensie resultaten toevoegen aan het rapport. Zowel bij Analytics als bij Adwords kan ik die niet vinden. Weet jij of dit beschikbaar is?

    Vriendelijke groet,

    Robert

    Reageren

Reageren